Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 sep, 2005 20:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Mijn Hawkeye heeft inderdaad ook decals voor een Franse versie, met dat logo van een gekleurde cirkel met een anker erin, maar in de bouwbeschrijving van Revell staat niet dat het toestel vanaf een carrier opereert.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: comment
BerichtGeplaatst: di 06 sep, 2005 20:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
gangstahluc schreef:
Uhhmmm.....

Nu word het helemaal lastig :?

Er zit een haak aan + hij heeft dat logo met die ster, en dan aan beide kanten die rechthoekige uitsteeksels. Is dit een logo van de Navy?


Nee, wat jij bedoeld is het herkeningsteken (dit noemen ze ook wel een roundel) van de luchtstrijdkrachten van de Verenigde Staten van Amerika.
Alle kisten die vallen onder het ministerie van defensie dragen dit roundel, zowel de USAF, NAVY, MARINES, ARMY en de COAST GUARD dacht ik ook nog.
USAF = United States Airforce owel gewone luchtmacht
NAVY= Marine vliegdekschepen
MARINES = Mariniers (met oa Harriers en helicopters)
ARMY = het landleger (met hele bult helicopters en ander vleugelkisten)

De F-15 horen bij de USAF


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 sep, 2005 20:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Het gaat niet om logo's en dergelijke! Dat is gewoon het herkeningsteken van de US. Net als dat wij(NL) een rood-wit-blauw cirkeltje hebben met een oranje stip in het midden.

NAVY, is gewoon ontwikkeld voor het vliegdekschip. De F15 is daar niet voor ontwikkeld. Lees Joe's post nog eens, daar staat alles gewoon uitgelegd!

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 sep, 2005 20:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
TheFlyingDutchman schreef:
Mijn Hawkeye heeft inderdaad ook decals voor een Franse versie, met dat logo van een gekleurde cirkel met een anker erin, maar in de bouwbeschrijving van Revell staat niet dat het toestel vanaf een carrier opereert.


Ik dacht dat die kisten van de Fransen -ze hebben er 2- van de allernieuwste Franse nucleaire vliegdekschip PAN (Porte Avion Nucléaire) Charles de Gaulle vliegen.

Eigenlijk hoort de Hawkeye niet in de BCC omdat het geen fighter is maar een mini AWACS en niet bewapend is.


Laatst bijgewerkt door Joe Silent op di 06 sep, 2005 20:54 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 sep, 2005 20:48 pm 
Oke bedankt, ik wou gewoon ff weten wat die tekens betekenden, maar dan maar hopen dat er ook ooit nog eens een contest komt voor deze straaljagers.....


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 sep, 2005 21:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
sorry, ik wist niet zoveel van de Navy :lol:
ik weet dat mijn Hawkeye eigenlijk niet mee mag doen, maar omdat hij wel van de Navy is, zijn de andere Brouwers zo vriendelijk geweest om me toch mee te laten doen :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 sep, 2005 19:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Nou, ik heb een hele discussie losgemaakt na mijn reactie zie ik...

Nee, een hawkeye is geen fighter. De franse Hawkeye vliegt wel degelijk vanaf een vliegdekschip van de fransen:
Afbeelding
Vanaf de Charles de Gaulle.

Een F-15 kan niet op een carrier landen vanwege het landingsgestel wat hier niet tegen bestand is. Ik weet niet of je het ooit hebt gezien hoe een dergelijk vliegtuig op een carrier neerkomt, maar zachtzinnig gaat het zeker niet. Je kunt aan een Tomcat en een Hornet goed zien hoe robuust het landingsgestel is. Deze landingsgestellen zijn er voor ontwikkeld om keiharde schokken te kunnen absorberen. Daarnaast is de haak die de F-15 heeft puur voor noodlandingen als ie dreigt van de baan af te schieten. Een F-16 heeft zelfs een dergelijke haak. Op een carrier stopt het vliegtuig binnen 200 meter. Ik ben een keer getuige geweest op vliegbasis Leeuwarden van een zgn. "barrierstop", dus het laatste redmiddel om het vliegtuig te stoppen door middel van een haak en een kabel op de baan. Deze kabel wordt gremd door molens in water die naast de baan in de grond zitten. Het vliegtuig schiet hiet veel meer door. Bij Navy fighters is het airframe daarvoor ook vele malen streker gebouwd om een zo kort mogelijke stop te maken.
Wat een verhaal zeg! :shock:

[edit] Hier nog even een brok landingsgestel van een Hawkeye:
Afbeelding
[/edit]


Laatst bijgewerkt door Ronald1903 op wo 07 sep, 2005 19:37 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 sep, 2005 19:23 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Maar wel een boeiend verhaal. Ik vind het wel fijn om de verhalen achter de modellen te weten.
Trouwens ook een mooie foto!

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 sep, 2005 10:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Beetje reclame voor Pepsi maken op die laatste foto :evil: :lol: :lol: :lol:
mooie foto's
kan een F-16 eigenlijk op een carrier landen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 maart, 2008 19:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:11 pm
Berichten: 208
Woonplaats: Nijmegen
Aan het landingsgestel zal het niet liggen, die kan de klap wel opvangen maar het airframe van een 16 is niet sterk genoeg om de klap van de kabel op te vangen waardoor het hele vliegtuig na een paar landingen uit mekaar dondert, niet erg fijn voor de piloot lijkt me :roll:

_________________
Op de werkbank:
CH-47F KLu 1:35


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement