Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 10:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuwe Contest
BerichtGeplaatst: di 05 jul, 2005 14:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Dag medebrouwers,

Als deelnemer van de contest kan ik niet anders zeggen dan dat ik mijn bijdrage als zeer leuk ervaar. Het on-line bouwen naar aanleiding van een bepaald onderwerp is zeer stimulerend. gedachtes over een volgende contest zijn er uiteraard al geweest. Ik heb hier zelf al een beetje over na gedacht en mij lijkt het het leukste dat het een contest is waar zoveel mogelijk deelnemers aan mee kunnen doen. Dus mensen die boten, vliegtuigen, diorama's, tanks etc.... bouwen allemaal hun bijdrage kunnen leveren. Ik had al bedacht D-Day, maar het volgende contest idee leek me erg leuk:

VADERLANDS PRODUKT!!!

Dus vliegtuigbouwers bouw eens een Fokker of nog excotischer een Koolhoven, auto- truckbouwers een Daf of Donkevoort. En zo is er natuurlijk veel meer te bedenken. En ook onze Belgische medebrouwers kunnen hier wat leuks op verzinnen :D

Zijn er meer Brouwers die dit zien zitten?


Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 jul, 2005 17:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 apr, 2005 23:03 pm
Berichten: 310
Woonplaats: s heerenbroek
dat is een goed idee, dan heb je een contest waar iedereen wat mee kan, van autobrouwers tot figurenschilders en botenbouwers tot diobouwers. wat zal de einddatum worden? het leukste is op brouwersdag² dus volgend jaar ongeveer de zelfde tijd als de eerste brouwersdag? alleen dan ff rekening houdende met een paar andere meetings van andere modelbouw verenegingen en de deutschland rally:D. dat is namelijk dit jaar de reden van mijn afwezigheid :( wat ik toch erg jammer vind

groeten henk

_________________
waarom rijden er nog vrachtwagens rond???
omdat men geen groente en fruit per e mail verzenden kan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 jul, 2005 18:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Het is een idee, misschien kunnen we ook een bepaalde tijdsperiode prikken, waaruit je een auto, vliegtuig, tank oid uit komt. Maar het is denk ik wel moeilijk(er) met jureren want ik kijk denk ik heel anders tegen een legervoertuig aan dan mensen die wel eens zo'n ding in mekaar gezet hebben.

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: comment
BerichtGeplaatst: di 05 jul, 2005 18:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2004 20:21 pm
Berichten: 826
Het is geen goed idee, kijk alleen is op dit forum en kijk naar de diverse secties.(voertuigen,vliegtuigen,legervoertuigen,schepen,figuren enz)
In die sectie zijn ook weer verschillende mensen actief, er zijn er goenoeg die nooit bij de vliegtuigen of schepen komen.
Als je een echte BCC wilt doen moet je dat per sectie doen.
Dat is voor het jureren veel beter, de Nationals van de IPMS zijn ook allemaal in partjes verdeeld met de daarbij behorende prijzen puur om chaos te voorkomen.
Ik denk dat je gewoon moet wachten tot de vliegtuig BCC is afgelopen en dan een nieuwe met betrekking tot bijv voertuigen moet beginnen die dan ook weer 6 maanden duurt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 jul, 2005 18:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 maart, 2005 18:41 pm
Berichten: 18
Zo, ik heb er even een los onderwerp van gemaakt, omdat het niet helemaal paste onder de doelstelling van BCC. Brainstorm hier lekker verder over mogelijke andere BCC's.

groeten
Arno

_________________
--- Modelbrouwers.nl Moderator ---


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 jul, 2005 19:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Citaat:
Het is geen goed idee, kijk alleen is op dit forum en kijk naar de diverse secties


Met deze stellingname heb ik een beetje moeite. Je vindt het geen goed idee, of het daadwerkelijk geen goed idee is kan nog over gesproken worden.

Daarbij zijn wij geen IPMS; ben ik ooit lid van geweest, maar nu niet meer. Ik zal niet zeggen dat mijn voorstel MOET, niets MOET, maar als er genoeg mede forummers zijn die het een goed idee vinden, waarom niet? Het lijkt mij in ieder geval een mooie bonte verzameling geven en vooral een leuk resultaat op een volgende brouwersdag!

Volgens mij gaat het ook in mindere mate om jureren, maar om de gezelligheid toch? Mijns inziens is jureren via foto's op het internet sowieso al een heel stuk moeilijker. En daarbij kunnen de Brouwers die geen vliegtuigen bouwen bij de huidige contest evenzo goed een stem uitbrengen, terwijl ze niet persé veel verstand van vliegtuigen hoeven te hebben.

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 jul, 2005 20:03 pm 
Als ik de berichten van Beejee en Nico zo lees, sluit mijn mening het meest bij Nico aan.

Dat het geen goed idee is, valt zeker te bezien.
Dat we het geen goed idee vinden is een tweede en daar valt inderdaad nog over te praten.

Mijn mening is, dat het plezier van een ieder bovenaan staat.
Zou het nu zo zijn, dat er een prijzenpot en een hoge inleg is, dan zouden we zeer streng moeten zijn in hoe we de opzet maken en hoe de jurering zou moeten verlopen.
Natuurlijk is het ook geen "wassen neus", dus houdt het naar mijn mening wel degelijk serieus.

Mijn mening:
Kijk wat een ieder vindt en neem een zo democratisch mogelijk besluit! :wink:

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: comment
BerichtGeplaatst: di 05 jul, 2005 20:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2004 20:21 pm
Berichten: 826
De BCC is niet gestart voor de gezelligheid maar om een bepaald niveau in het bouwen van een in dit geval vliegtuig model te bereiken.

In de andere sectie en het of topic kun je doen wat je wil maar het is juist de bedoeling dat je in deze sectie een model bouwt maar je extra veel aandacht aan besteed.
Hier door komen vragen over plak en spuit technieken specifiek naar voren die dan serieus behandeld en toegepast kunnen worden.

En ik snap ook niet waar de drukte vandaan komt met het jureren, wacht nou gewoon af en kijk wat de resultaten worden en dan kun je anoniem stemmen, er is ook nooit gevraagd om vakkundige juryleden of wat ook.

Net wat Wasp zegt dit is serieus, wie dat niet kan moet gewoon niet meedoen en niet jureren simpel.
Dit is d eeerste BCC en die moet eerst afgelopen zijn, dan kun je evalueren en besluiten wat er aangepast moet worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 jul, 2005 20:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
Helemaal gewonnen voor het idee ben ik nu ook niet.

Ik kan veronderstellen dat er andere technieken gebruikt worden bij vliegtuigen, als bij auto's enz..

Ik ga even een vergelijk maken. Stel dat er iemand de " Victory" maakt op schaal
1/92 van een Kit. en een ander maakt een "Victory" ook op schaal 1:92 helemaal in hout vanuit niets maakt. Als de kwaliteit van schildering gelijk zijn, is de boot van de kit steeds veel meer gedetailleerd dan wat de modale zelfbouw modelbouwer kan bereiken. In houtbouw moet je concessies doen ivm met het gebruikte materiaal. zeker op kleine schalen
Hoe ga je die twee beoordelen???

Als het een Contest is, zelfs alleen voor het plezier, moet er een vergelijk mogelijk zijn. Je kan geen Auto-kit gaan vergelijken met een Tank of met een Boot.

Ok. Ik weet het wel, het gaat om het plezier van het bouwen. Maar ik zou toch liever de BCC per sectie zien. Auto's bij auto's, legerspul bij legerspul, boten bij boten.

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 jul, 2005 20:32 pm 
Hier kan ik me grotendeels wel bij aansluiten, behalve dan....

Citaat:
De BCC is niet gestart voor de gezelligheid


Ik hoop, dat je bedoeld: De BCC is niet alleen voor de gezelligheid gestart!

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement