Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 03 apr, 2019 9:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Dat ziet er inderdaad strak uit...

Nu heb ik zojuist nog even snel het topic doorgenomen (misschien te snel). Ik weet niet welke versie je gaat maken, die op de doos staat afgebeeld of een ander.
Waarom zeg ik dit? Omdat op de laatste 2 foto's ik een verschil zie in de kleur.

Op de eerste foto, de onscherpe foto zeg maar, is het meer oranje en op de laatste foto, vind ik het erg rood.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 apr, 2019 19:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hi Barry,

Ja, dat klopt, maar het is dezelfde kleur, de onderkant van de neus heb ik maar één keer gespoten namelijk. Dus het zal voornamelijk door de lichtinval komen. De werkelijke kleur is meer zoals op de eerst foto, iets meer fluoriserend.

Hi René,

Inderdaad wat een karwei. Vandaag kon ik namelijk weer verder. Maar nu zijn wel alle oranjerode vlakken gedaan. Hopelijk is er niks onder de tape door gelopen. Morgen komen de foto's. En nog bedankt voor het juiste woord. Is er geen nederlands voor dan?

Groetjes, Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 apr, 2019 20:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat zou dan antiverblindingsvlak kunnen heten, geen idee eigenlijk?

Glare = schittering --> antiglare zou dan inderdaad antischittering kunnen zijn.
Voor op de weg heb ik daar een roadview-zonnebril voor, o.a. tegen hinderlijke schittering.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 apr, 2019 17:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Antiverblindingsvlak is ook wel een goede. Er is vast wel een officieel Nederlands woord aangezien de eerste vliegtuigen er al mee uitgerust waren. Staartvalk vind ik ook zo'n mooi Nederlands woord voor vertical stabilizer hoewel tailplane ook in het Engels vast een gangbaar woord is.

Goed, genoeg over vertalingen. Hier ging het om.

photo 474172

photo 474171

De decals zitten erop zoals jullie zien. Twee dagen ben ik er mee bezig geweest, niet van 9 tot 5 uiteraard, maar toch wel wat uren. Ik schat dat het kleine decal vel toch in totaal zo'n honderd decals bevatte. Veelal stencils en aangezien die op deze schaal lekker klein zijn is het nogal een klusje om ze niet kwijt te raken. Er zaten namelijk geen reserve decals bij. Wonder boven wonder is het me nog gelukt ook. Microset en -sol werken prima op de moderne decals van Airfix. Soms waren er wel wat extra laagjes nodig om ze mooi in de paneellijnen te laten zakken, maar over het algemeen ben ik er tevreden over.

Toen kwam het hoofdstuk vernissen. Daarvoor gebruik ik meestel de moderne variant van parket plus, oftewel Pledge (de Amerikaanse versie). Dat spuit prima en droogt egaal en redelijk snel. Ik had dit echter nog nooit over alclad producten gebruikt...

photo 474173

:evil: :evil: :evil:

Enfin, dan de fles ammoniak maar halen. Die staat in de garage en de hobby kamer is op zolder dus een twee trappen af, de garage is, graaien in de kast met schoonmaak middelen, bingo en weer twee trappen op. En wat denk je? Weg! :D

Dus nu even uit laten harden en dan kan ik met wat verwering gaan beginnen. Binnenkort meer dus! Overigens is op de laatste foto ook goed te zien dat de kleur oranje nogal afhankelijk is van het licht. De kleur op die laatste foto komt het beste overeen met de werkelijke kleur.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 apr, 2019 19:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Gave kleurstelling zo Ingmar. Leuk dat contrast tussen alu en oranje.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 apr, 2019 6:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 nov, 2010 9:56 am
Berichten: 403
Woonplaats: Vlaams Brabant België
Schitterend model, proficiat! :shock: :D
Die ziet er perfect uit in mijn ogen
Zet hem op voor de laatste loodjes

_________________
groeten
Jasper


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 apr, 2019 7:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Dat ziet er verdomd shiny uit Ingmar. Mooi gespoten.
Gave kleurstelling.
Gelukkig dat de doffe plekken zijn weggetrokken.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 apr, 2019 12:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 jun, 2005 13:45 pm
Berichten: 393
Woonplaats: Leerdam
Wow!

Die kleurencombinatie is wel echt top!
En erg strak gespoten ook.
Mijn complimenten.

Groeten,

Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 apr, 2019 9:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bedanktvoor de complimenten. Sneak preview:

photo 474275

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 apr, 2019 16:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Wie goed naar de vorige foto heeft gekeken, ziet dat het cockpitraam niet mooi transparant is. Kennelijk had er iets door de afplaktape gelekt waardoor ik vanmiddag nog even aan de slag moest om dat te herstellen. Vervolgens nog even de aluminium randen bij geschilderd en voilà! Klaar!

photo 474290

photo 474289

Of toch niet :? Plots realiseerde ik me dat de antennes er nog niet op zaten. Dus die nog even snel van het gietraam afgeknipt en geplaatst. De passing was helaas erg slecht dus ik moest nog het één en ander bijvijlen, maar het is gelukt. Dan nog even een likje verf en dan is het nu toch echt zover. Hij is echt af!

photo 474288

photo 474291

photo 474292

photo 474293

photo 474294

Een leuk kitje om te bouwen, maar eerlijkgezegd niet de beste van de nieuwe generatie 1:72 kits van Airfix. Ik dacht 'm wel even in een maand af te hebben, maar doordat er toch wel wat plamuur- en correctiewerk bij komt kijken, lukte dat niet helemaal. OK, ik moet toegeven dat ook de set resinstoeltjes niet pasten dus het ligt niet alleen aan de kit. De decals zijn wel erg goed, hoewel er maar één versie van te maken. Gezien de normale prijs in de winkel, mag je daar eigenlijk ook niet over klagen. Al met al zou ik de kit een 7+ geven.

Zelf ben ik wel blij met het eindresultaat. Deze kan mooi bij mijn andere trainer in deze schaal, de L-39. Nu nog een keer de T-33 van Hasegawa uit de stapel trekken. Maar dat duur nog wel even. Bedankt voor de reacties allemaal en de extra informatie die gegeven is tijdens de bouw. Dat helpt altijd wel om de vaart erin te houden. Tot de volgende!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement