Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 jun, 2021 9:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Dank heren.....zo van ver af ziet het er inderdaad strak uit....hier en daar toch wat dingen die beter hadden gekund, maar die ga ik niet meer aanpakken, zoals o.a het glaswerk in de vleugel en toch wel stofjes op het gespoten oppervlak :? :( .

FokkerFan schreef:
Ziet er strak uit! Goed om te zien dat je er weer mee verder gaat. Ga je nog op een andere manier de verschillende panelen een andere tint geven? Ik ben nog altijd op zoek naar een methode om dat realistisch te doen.


Weet ik nog niet....ik zou niet weten welke panelen dit zouden moeten zijn. Ik heb niet meerdere goede foto's van de grote vleugels van bovenaf gevonden, behalve deze.
photo 540045
Bron: zie opschrift foto/ http://www.michaelprophet.com/News_arti ... rsary.html

Als ik er al achter kom, dan zal het met alclad gedaan worden. Een ander manier had ook kunnen zijn, denk ik, toen de dame helemaal zwart was, sommige panelen spuiten met (donker)grijze en witte verf. Geen idee hoe dat zou zijn uitgepakt, misschien eens proberen bij een volgend vliegtuig dat bare metal wordt.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 jul, 2021 15:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Bij het inkleuren van de panel lines, zag ik dat er een aantal te veel waren weggeschuurd..vooral bovenop de romp..deze nog maar hersteld.
photo 540059

Jullie mening over het inkleuren van de panel lines.

In het gele vlak zit geen panel liner, in het groene vak zit de kleur voor grey en blue camouflage panel liner en op het rode deel zit grijze panel liner.
De grijze is heel subtiel vind ik en grey en blue vind ik hard afsteken. Wat vinden jullie?

photo 540060


Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 jul, 2021 16:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Wolf73 schreef:

In het gele vlak zit geen panel liner, in het groene vak zit de kleur voor grey en blue camouflage panel liner en op het rode deel zit grijze panel liner.
De grijze is heel subtiel vind ik en grey en blue vind ik hard afsteken. Wat vinden jullie?

photo 540060


Op bovenstaande foto is het bijna niet te zien de grijze panel liner.
Op onderstaande foto, is het beter te zien.
photo 540061

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jul, 2021 7:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Zelf zou ik voor de grijze panelliner gaan. Ik ben niet erg van het hoge contrast.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jul, 2021 10:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Het ligt een beetje aan de look waar je voor gaat. Als je een niet onderhouden toestel wilt, dan zou ik voor de grijze gaan. Een wat uitgeleefder vliegtuig bereik je met de donkere PL. Om je zoektocht nog moeilijker te maken: je kan ze ook mixen :wink:

Verder heb ik niet echt een voorkeur. Op de foto vind ik beide varianten er goed uit zien. Alleen zonder PL vind ik het wat karig.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jul, 2021 11:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Dank heren.

Ik ga in principe voor de grijze PL.

FokkerFan schreef:
Om je zoektocht nog moeilijker te maken: je kan ze ook mixen :wink:

Kan ik natuurlijk ook eens proberen.
FokkerFan schreef:
Alleen zonder PL vind ik het wat karig.

Was ook geen optie.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jul, 2021 18:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Ik zou ook zeggen grijze PL.
Als het tegenvalt kun je altijd nog het contrast opvoeren :)

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 jul, 2021 6:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Hmmm. Even een puntje ter overweging. Die zwarte randen op de leading edges van de vleugels zijn zogenaamde de-icing boots. Volgens mij is dat rubberen bekleding op de voorrand, die kan worden opgepompt om ijsvorming te verwijderen. Nu kan daar wel vuil op blijven zitten (verwering) maar chipping kan niet bij rubber.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 jul, 2021 15:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Plasticprutser Peter schreef:
Hmmm. Even een puntje ter overweging. Die zwarte randen op de leading edges van de vleugels zijn zogenaamde de-icing boots. Volgens mij is dat rubberen bekleding op de voorrand, die kan worden opgepompt om ijsvorming te verwijderen. Nu kan daar wel vuil op blijven zitten (verwering) maar chipping kan niet bij rubber.

Cheers, Peter

Hoi Peter,

Je hebt een punt, ware het niet dat op de foto op de eerste pagina duidelijk chipping achtige beschadigingen aan de leading edge zichtbaar zijn. Ook op deze foto is toch tal van kleine beschadigingen te zien.

Afbeelding

Een verklaring zou kunnen zijn dat het toestel helemaal geen de-ice boots geïnstalleerd heeft. Ze zijn kostbaar en moeten regelmatig vervangen worden. Met een museumvliegtuig wordt doorgaans ook niet gevlogen in icing conditions. Mogelijk is de leading edge zwart geverfd om zodoende toch eventuele lichte ijsafzetting waar te kunnen nemen, ook al zijn er dan geen boots geïnstalleerd. Dat verklaart dan direct dat de zwarte verf in de loop van de tijd beschadigd raakt. Nogmaals; het is maar een hypothese.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 jul, 2021 15:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Bedankt VJ :brouw: .

Was in de veronderstelling dat ik vanochtend gereageerd had op de reactie van Peter.
Ik had het echt niet geweten, daarbij wilde ik onderstaande foto weergeven, welk ik als referentie had genomen, waarbij ik uitging van de chipping op de leading edges.

Afbeelding
bron: airliners.net

Ik zie dat ik het staartgedeelte moet aanpassen. Dat ziet er op de foto toch nog echt zwart uit.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement