Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 30 nov, 2018 21:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Paulus de Boskabouwer schreef:
Ik heb ooit een vacuformset drijvers gezien met diverse formaten.
Volgens mij van Aeroclub of zo en zat daar ook iets bruikbaars bij voor deze kist.
Welke PE-set heb je gebruikt voor het interieur?


Hoi Paul,

Ik heb voor alle PE van deze kit de 'Big-Ed' van Eduard voor de Airfix C47. Voor het interieur is dat setje Eduard 73513.
Leuk dat je het opbrengt: de Aeroclub drijvers! Een leuke set voor tal van projecten, maar helaas niet voor Edo 78's.

photo 462004
Hier de grootste drijvers uit de Aeroclub set naast de schaaltekening van de Edo 78. Je komt ongeveer 1,5 cm lengte tekort en de kiel van het deel achter de step heeft te veel curve. Deze drijver is met name ideaal voor een 1/48 Beech D18 op drijvers (if I only had the time...).

photo 462005
Hier de Aeroclub versus die van Execuform. zelfs hier kom ik nog 3 tot 4 mm lengte te kort, maar dat is oplosbaar. In elk geval klopt overall de vorm van de drijver en het is mooi dik kunstof om alle details in te scriben en te scratchen ;-)

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 nov, 2018 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Mooi onderwerp. Ik had nog nooit een Dacota op drijvers gezien. Erg intersant. Het begin ziet er eigenlijk zoals altijd weer erg gaaf uit.

Ben benieuwd naar t vervolg.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 dec, 2018 0:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Prachtige cockpit VJ! Erg overtuigend en de foto's zijn wat mij betreft scherp zat. De Eduard PE sets zijn een mooie toevoeging. Het zal een hele klus geweest zijn om het allemaal goed op z'n plek te bevestigen. En leuk ook dat je zelf nog het detail in de drijvers gaat aanbrengen. Dat is ook wel nodig en ik denk dat je er uiteindelijk een heel mooi eb uniek model voor terug krijgt.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 dec, 2018 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Het interieur is af. De laatste details achter in de cabine vergden even wat extra tijd.

photo 462303
Of er ook echt een houten deur in de achterwand zat? geen idee. Of er ook echt twee brandblussers bij het achterste luik waren opgesteld? geen idee. Maar het oogt wel lekker en in contrast. Of van al dat werk straks ook iets zichtbaar zal zijn?

photo 462300
Zeker! De beide vrachtdeuren blijven open bij dit model ;-)

photo 462301
De cockpit op zijn plaats. Bij het passen (Airfix 'new tool' en wat denk je: de romp is krom...) hoorde ik iets losspringen. Ik kon het niet thuisbrengen en nu pas op de foto zie ik dat de scheidingswand tussen cabine en navigator compartiment los is gekomen van de vloer. Nou, dat zal vast goed komen bij het definitief vastlijmen.

photo 462302
En de cabine in het geheel. Voor ik hem dicht lijm ga ik eerst onderzoeken of ik nog wat ga doen aan de panellines van dit model. Man, het lijkt de Grand Canyon wel. En natuurlijk ga ik nu weer even extra aandacht geven aan het andere draadje; de KLM C47.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 dec, 2018 13:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Lekker bezig VJ, wat die panellines betreft heb ik de volgende oplossing bedacht en dat is gewoon in de verf zetten en daarna met een fijn grit waterproof schuurpapier de boel schuren en daarna weer opniew in de verf zetten.
Mijn ervaring is dat je lijntjes dan lekker scherp worden..

Groetjes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 dec, 2018 13:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
ziet er al goed uit... mooie details, en een heel aparte versie....

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 dec, 2018 15:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Timmie schreef:
Mooi onderwerp. Ik had nog nooit een Dacota op drijvers gezien. Erg intersant. Het begin ziet er eigenlijk zoals altijd weer erg gaaf uit.

Ben benieuwd naar t vervolg.

Grtz Arjan

+1 :brouw:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 dec, 2018 16:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Carvair schreef:
gewoon in de verf zetten en daarna met een fijn grit waterproof schuurpapier de boel schuren en daarna weer opniew in de verf zetten. Mijn ervaring is dat je lijntjes dan lekker scherp worden.

Hoi Jan,

Goed idee, ware het niet dat het model vol komt te zitten met PE en dat schuurt zo lastig. Laatst hadden we het al over de zin (of onzin) van het zelf aanbrengen van rivets die op de Airfix modellen lijken te ontbreken. Maar in dit geval kies ik toch voor de vlucht vooruit en hoop dat de panel lines een beetje weg zullen vallen in de overige details, zoals de PE en rivets. Kortom: een aardig klusje...

photo 463239
En dan te bedenken dat ik TWEE Dakota's aan het brouwen ben... :?

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 dec, 2018 16:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooie voorbereiding... kleine vraag tussendoor. Deze lijnen loop je na met een rivetter, doe je daarna nog nabehandelingen? Ben ook bezig met zoiets, maar op 1/32... heb al mensen gezien die nalopen met een boortje of een pin om de markeringen groter te maken, vandaar...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 dec, 2018 23:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Ik denk dat het inderdaad wel mee kan vallen met die lijntjes in combinatie met je rivets..
Zelf vond ik de lijntjes op de Airfix Dak niet storend en heb ik het gelaten voor wat het was, de manier van wheatheren kan ook sommige details te zwaar doen uitkomen!
Ik vind het wel stoer van je dat je alle rivets erop gaat zetten, ik ben benieuwd naar het resultaat.

Groetjes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement