Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 9:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 15 dec, 2018 22:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Dat ziet er allemaal prachtig uit VJ. Vwb de riveter van Trumpeter ben ik enkel deze gewend dus ik weet niet beter. Je raadt dus aan om die Rosie aan te schaffen? Ik zie die ook in menig filmpje voorbij komen.

Of die houten deur nu realistisch is of niet, ik vind ‘m er prima uit zien. Sowieso vind ik het interieur er geweldig en strak uit zien.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2018 14:02 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Nu wil deze versie ook al een poosje bouwen, en ben heel benieuwd wat de 1/72 afmetingen zijn van de drijvers.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2019 11:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
FokkerFan schreef:
Je raadt dus aan om die Rosie aan te schaffen?

Hoi Ingmar,

Natuurlijk kan ik niets zeggen over andere producten (behalve de matig werkende Trumpeter), maar ik ben wel overtuigd van 'Rosie'!

dave the doctor schreef:
Nu wil deze versie ook al een poosje bouwen, en ben heel benieuwd wat de 1/72 afmetingen zijn van de drijvers.

Hoi Dave,

Momenteel druk en meteen daarna vakantie. Mijn spaarzame brouwuurtjes gaan in januari naar de KLM C-47. Maar ik onthoud je vraag en zal er binnenkort op terugkomen. Dan laat ik even wat foto's zien van het (uitgesneden) ruwbouw kunststof versus bouwtekening.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2019 10:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Wat een leuk onderwerp weer! Dit wordt zeker een unieke variant, ik heb in ieder geval nog niet eerder een model van de DC-3 of één van de varianten gezien die de drijvers had.

Ik ga hem weer met heel veel plezier volgen!

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 jan, 2019 18:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Hoi Dave,

Hierbij de maten na het lossnijden en de eerste ronde schuren:

photo 465462
Oorspronkelijke maat 42 voet = 12,8 meter. In 1/72 is dat dus 17,8 cm. De drijver van het model meet 17,65 cm. Kortom 1,5 mm te kort. Daarmee is ook direct vastgestel dat de schaaltekening een fractie te groot is ;-)

photo 465461
Zo op het eerste oog zien de drijvers er prima uit. Maar onder de loep zie ik toch veel details die nog gevuld, geschuurd en scherper opgelijnd moeten worden. Dat ga ik doen als de wielkasten uitgesneden worden.

photo 465463
En even met een Dakota erop om te passen (dit is de ESCI kit van het andere draadje). Alles staat hier los en niet perse onder de juiste hoek en zo, maar het geeft een aardige impressie.

beantwoord dit je vraag?

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 jan, 2019 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Dat ziet er al goed uit. Tja die verschillen in afmetingen zou ik laten voor wat ze zijn. Ik denk niet dat dat straks nog opvalt. Alleen lijkt de rechter drijver een iets puntigere neus te hebben. Of is dat gezichtsbedrog?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 jan, 2019 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Ik denk gezichtsbedrog door de lens van mijn iPhone en doordat de rechter drijver op de foto onder een verkeerde hoek staat. Daarnet hield ik ze naast elkaar en moest 2x kijken om te zien welke links en welke rechts komt. Dit is de ruwbouw en er zullen nog details worden toegevoegd zoals panellines en landing gear. Delen die niet helemaal goed op elkaar aansluiten gaan dan wel opvallen, maar gelukkig is het niets dat niet geplamuurd kan worden. Vacuform blijft een uitdaging ;-)

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2019 23:59 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Bedankt voor de info!
Ik heb hier nog een set drijvers liggen van een oude Matchbox 1/32 Tiger Moth, eens zien of ik die kan aanpassen....

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 jan, 2019 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
dave the doctor schreef:
Ik heb hier nog een set drijvers liggen van een oude Matchbox 1/32 Tiger Moth, eens zien of ik die kan aanpassen....

Succes Dave, en als je de schaaltekeningen kunt gebruiken laat je het dan weten?

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jan, 2019 23:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Inmiddels heb ik de wheel bays gescratcht en zijn de drijvers gesloten. Hierbij een paar van de stappen van de afgelopen week.

photo 467595
De neuswielen zijn van de P51. De struts zijn dunne metalen buisjes die ik met de hand gevormd heb. Ik heb hier voor metaal gekozen omdat de hele constructie flink wat zal gaan wegen, daar er veel contragewicht in het model moet.

photo 467597
De wielen van het main gear zijn die van de Catalina. De ophanging ervan kwam grotendeels overeen met de constructie van de Catalina. Ik heb geen informatie of deze techniek eenvoudigweg is gekopieerd, maar raar is dat natuurlijk niet, omdat deze constructie ontworpen was op gebruik ik zout water.

photo 467598
Wheel bays met contragewicht.

photo 467596
Even passen op de schaaltekening.

photo 467599
En alles ligt te drogen. Hierna volgt nog: schuren, scriben en het aanbrengen van diverse details. De wielen liggen inmiddels bij alle andere wielen en landing gear die binnenkort gespoten gaan worden.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement