Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 27 jul, 2018 12:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
markie schreef:
Maak je hem met mooie tankwagen?

Scale72Modelking1984 schreef:
En wat de truck betreft in de eerste foto, volgens mij is dat een Fordson Thames 7V truck.

Bas_ schreef:
ik sluit me geheel aan bij het idee om die truck erbij te bouwen :). Ik vind zelf diorama's altijd het mooist, dat brengt zo'n model echt tot leven.

Tja... daar kan ik niet tegenop. Compleet buiten mijn comfortzone om ga ik een fuel truck brouwen! In 1/72 nog wel :?
Zoals S72M1984 al zegt: het is een Fordson Thames 7V met een 'Surrey' drie-assige conversie en een onbekende opbouw naar 'airfield' tanker truck. Dat is heel Brits, toch? Wat denken jullie: zou het passen in de groepsbouw Brilliantly British? Ik zal het daar ook eens posten.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 jul, 2018 12:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Heel mooi VJ! Je oog voor detail is altijd noemenswaardig te noemen.

Wat ik me nog wel afvraag, ga je het interieur nog wel goed zien als het model eenmaal dicht zit? Of moet je er met een zaklamp in schijnen om iets te zien?

p.s. Super leuk die truck! Ik heb nog een aantal trucks, auto's loading equipment in 1:144 staan. Die moet ik toch ook ooit eens gaan maken.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 jul, 2018 19:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
malair schreef:
Wat ik me nog wel afvraag, ga je het interieur nog wel goed zien als het model eenmaal dicht zit? Of moet je er met een zaklamp in schijnen om iets te zien?

Helaas zal een deel van de detaillering verloren gaan inderdaad. Maar een deel zal ook zichtbaar zijn, omdat ik bv de cabinedeur open zet en bv ook een van de cockpit raampjes. En het is leuk om te doen en het biedt kansen om te experimenteren.

Zo heb ik diverse forumleden wondertjes zien verrichten met houtstructuren. Prachtig! En veelal 'gewoon' met olieverf. Het ziet er zo simpel uit.... Ik heb flink zitten oefenen, maar krijg echt niet de effecten zoals fvdm, JohnH en RobH.
Dus heb ik het eens geprobeerd met een airbrush stencil.

photo 450568

photo 450570

photo 450569

Of de KLM C-47 ook daadwerkelijk houten deuren hadden in de cabine? Ik denk het niet. Maar ik heb wel foto's gezien van militaire C-47's met houten deuren. Dichterlijke vrijheid dan maar. Het was in elk geval leuk om te doen en het contrasteert aardig.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 aug, 2018 14:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Het afgelopen weekeinde heb ik de detaillering van de cockpit en cabine afgerond.

photo 451048
Dit is eigenlijk bedoeld voor de Airfix kit en het instrumentenpaneel van de ESCI kit is een fractie kleiner. Dus het ziet er aan de randen minder net uit, maar door de raampjes zal het toch niet goed zichtbaar zijn.

photo 451045
Wat wel beter zichtbaar zal zijn is de control stand, dus die heb ik deels van scratch gemaakt...

photo 451044
...en voorzien van de PE delen. Het is echt héél klein.

photo 451046
Ondertussen heb ik 'gordijntjes' zitten vouwen.

photo 451047
Dit is de cabine geworden. Nogmaals: of het 100% historisch getrouw is weet ik niet. Het komt zeker dicht in de buurt van foto's en posters uit die tijd. Ook het gebruik van rode gordijntjes komt terug in tal van (getekende) reclame uitingen uit die jaren. De kleur rood is ook altijd een rol blijven spelen in het interieurdesign van KLM, tot een jaar of tien geleden de laatste blauwe economie stoelen met een rood stikseltje van boord gingen (en er vanaf dat moment ook geen rode head rest covers meer werden toegepast).

photo 451049
En de cockpit, zo goed als mogelijk op 'Dakota' standaard, dus met RAF interior green. Ook de Astrodome is hier aangebracht. Dat is de 'sterrenkoepel' boven de ruimte achter de cockpit, waar de navigator met behulp van een trommelsextant af en toe een 'sterretje kon schieten' om zo de positie van het vliegtuig te bepalen.

photo 451051
Een overzicht van de cabine indeling. Het achterste deel (met een soort geimproviseerd toilet) heb ik buiten beschouwing gelaten. Daar komt straks een gesloten deur voor. De cabine deur blijft open, om later toch delen van het interieur te kunnen zien. Bij de volgende update is de romp gesloten!
:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 aug, 2018 18:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Fraai werk :brouw:

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 aug, 2018 21:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
Dat is een gedetailleerd en realistisch interieur.

Jeroen :brouw:

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 aug, 2018 12:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 nov, 2017 21:25 pm
Berichten: 230
Vintage Jet schreef:
De cabine deur blijft open, om later toch delen van het interieur te kunnen zien. Bij de volgende update is de romp gesloten!


Erg mooi dat interieur! Haast zonde dat 'ie gesloten wordt, je zou er haast beter een opengewerkt model van kunnen maken! :brouw:

Succes!

-Bas

_________________
Aan het b(r)ouwen:
Naval Models 1:350 Hr. Ms. Friesland
Eastern Express 1:144 Boeing 717-200 Hawaiian Airlines


"But then every model is a step on an educational journey" - David Griffith


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 aug, 2018 18:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind dit een hele mooie worden. Hele fraaie cockpit, mooje cabine en fraaie gordijnen. Ik hou wel van dit scratchwerk. Normaal gebeurd dit heel weinig/niet in de pasagiersvliegtuigen en dat is wel jammer. Heel begrijpelijk, maar toch wel jammer. Dat het hier dus wel gebeurd vind ik leuk.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 aug, 2018 11:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Heel erg mooi VJ, het interieur is super!

Ik sluit me aan bij de anderen hier, kunnen we je niet overtuigen een open fuselage te maken? :P

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 sep, 2018 22:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
malair schreef:
Ik sluit me aan bij de anderen hier, kunnen we je niet overtuigen een open fuselage te maken? :P

Sorry dat het een maandje duurde voor ik een antwoord klaar had (de Fordson kreeg even alle aandacht), maar helaas... Het lukt me niet een producent te vinden om een transparant rompdeel te gieten. Dat heb ik al eerder eens gevraagd (bij Italeri) en toen ging men er niet in mee. En gaten zagen in mijn glimmende C-47? Nee, het zal blijven bij open deuren om naar binnen te kunnen kijken. Overigens ben ik op de achtergrond bezig met het verzamelen van onderdelen om ooit een cutaway Constellation en een Sunderland te bouwen, maar dat terzijde.

photo 454015
De achterste deur is net iets te kort, waardoor de cabine achterwand niet mooi uitkomt. Met een strookje is dat nu verlengt.

photo 454016
Zo ongeveer gaat het worden. Nu met alle PE delen erop. Weet iemand welke kleur dat trapje had?

photo 454013
En de 'crew door'. Hier ligt hij er los op. De meeste PE is omgebouwd van een setje voor de Hobby Boss kit, maar deze deur is van het setje voor de nieuwe Airfix kit. Bij die kit laat ik de deur dicht en is verdere detaillering minder belangrijk.

photo 454014
Want hier gaat het om: zicht op de ruimte van de navigator via de crew door. De scharniertjes staan zodanig gebogen dat de deur onder deze hoek open komt te staan.

De volgende update laat hopelijk niet weer een maand op zich wachten!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement