Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 12 sep, 2018 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Ik snap niet dat ik deze gemist heb. Wat een gaaf interieur heb je gemaakt.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 sep, 2018 9:21 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Mooi details VJ. Dat PE-setje laat het model zeker meer spreken.

Vintage Jet schreef:
Weet iemand welke kleur dat trapje had?
Dat is een lastige vraag! Daar is echt niets over te vinden. Ik vermoed echter dat het metaalkleurig is met zwarte treden

Vintage Jet schreef:
Overigens ben ik op de achtergrond bezig met het verzamelen van onderdelen om ooit een cutaway Constellation en een Sunderland te bouwen, maar dat terzijde.
Leuk VJ! Een 1:72 Constellation in KLM kleuren neem ik aan?

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 sep, 2018 14:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Dan zeg ik het ook maar, mooi zeg die detaillering! Jammer dat een transparante romp niet lukt, maar ach, op deze manier blijf je er waarschijnlijk nog steeds heel veel van zien.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 sep, 2018 21:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
malair schreef:
Dat is een lastige vraag! Daar is echt niets over te vinden. Ik vermoed echter dat het metaalkleurig is met zwarte treden.
Een 1:72 Constellation in KLM kleuren neem ik aan?

Ik hoopte eigenlijk dat iemand met een foto zou komen waaruit blijkt dat zo'n trapje rood is of zo. Of geel. Lekker een contrasterende kleur. Maar anders spuit ik hem gewoon mee met de rest van het aluminium :wink:
Ja, de Constellation zal zeker een KLM jasje krijgen, al weet ik nog even niet welke.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 sep, 2018 15:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Verder met de motoren. Dat zijn vaak modellen op zichzelf. Ik maak drie setjes P&W R-1830's om ze te kunnen vergelijken:

photo 454484
links: ESCI, midden Airfix (new tool) en rechts Vector Resin (72-004).

photo 454485
Bij de eerste passing valt op dat de ESCI motoren veel te klein zijn voor de cowling. Überhaupt valt de ESCI detaillering hier tegen. De Airfix motoren daarentegen zijn prima, maar de koelribben zijn hier weer gewoon vlak. Dat is weer jammer. De Vector Resin motoren zijn prachtig qua detaillering, maar passen nauwelijks in de Airfix cowlings en al helemaal niet in de ESCI cowlings. En ik wilde ze juist in deze kit (de ESCI dus) gaan toepassen. Heeft iemand een idee welke aftermarket C-47 cowlings wel passen? bv het setje Quickboost Qb72114? (dat eigenlijk voor de B-17 is bedoeld)

photo 454486

photo 454487

photo 454488
ondertussen ben ik met de eerste aanpassing begonnen voor het plaatsen van de Vector Resin motor, waarbij de props straks gewoon kunnen draaien. Meer detailring op de motorsteun zal ik later aanbrengen.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2018 17:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Hoi VJ,

Lekker bezig, wat betreft die cowlings zou ik de b17 niet nemen want dat is een heel ander type dan de die op de p&w 1830 zit..
Dat type is wel leuk voor een naoorlogse wright kist en zelfs daar moet je nog huiswerk voor doen aangezien er meerdere soorten 9 cylinder cowlings waren ..
De beste oplossing is een quickboost set motoren nemen voor de esci kit, quickboost heeft dus ook verschillende 1830's voor verschillende Dakota kits..
Wel even scrollen :D
http://www.quickboost.net/172.htm

Groetjes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 sep, 2018 0:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Carvair schreef:
wat betreft die cowlings zou ik de b17 niet nemen want dat is een heel ander type dan de die op de p&w 1830 zit..

Hoi Jan, je hebt gelijk. Ik dacht even te herinneren dat die cowlings gelijk waren, maar dat is niet zo. Ik heb de volgende oplossing bedacht:
de Vector-Resin motoren zijn het meest gedetailleerd en die komen op de KLM C47. Dan laat ik één van de motoren open, zoals ik met de C46 ook van plan was, maar nooit heb gedaan. De cowling van de Airfix kit past met een beetje schuurwerk net over de iets bredere motoren en de cowling van de ESCI kit (veel te smal voor de Vector-Resin motoren) past weer net over de Airfix motoren. Kortom: een kleine onderdelen swap.

photo 454979

Ook de oliekoelers zijn inmiddels uitgeboord en voorzien van PE. De volgende stap is het openzetten van de cowlflaps en op kleur spuiten van de diverse motoronderdelen.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 sep, 2018 14:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Das een mooie oplossing zo, maar lijkt wel een beetje op het balletje balletje spel haha..

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 okt, 2018 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Na een lange tijd niet op het forum te zijn geweest maar eens gekeken hoe mijn medebrouwers vorderden, je voortgang ziet er mooi uit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 okt, 2018 12:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 okt, 2018 11:19 am
Berichten: 2
Woonplaats: Den Haag
Vandaag als HVBY geregistreerd bij de modelbouwers.
Wij bouwen vliegtuig modellen 1:72 van vliegtuigen die geland of gestart of in onderhoud geweest zijn op voormalig vliegveld Ypenburg. www.historischypenburg.nl FB Historisch Ypenburg


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement