Dit is dan mijn inbreng voor de Buddy-Builds 'General Aviation':
de Fokker (Manfred Weiss Fokker) C.Vd, Hongaarse livery, schaal 1:72. In de weekeinden en de rustige uurtjes ben ik met deze bezig of de DC-2, bij die laatste doe ik het even rustig aan totdat ik de nieuwe levering display cases binnen heb, en de ik de decals heb geprint (Die moeten namelijk ook een tijdje drogen).
Door de weeks bouw ik aan de modellen die ik in opdracht maak. Op dit moment zijn dat de KLu jagers in 1/48.
Morgen en zondag, misschien nog vanavond zal ik verder gaan aan deze kleine kit.
Bij het kiezen voor een onderwerp zat ik te twijfelen tussen deze (
de LF Models Fokker C.VD) en de Aero 45 (
A Models).
Het probleem met de A Models Aero 45 is dat het een iets bewerkelijker modelletje is waar ik echt mijn aandacht bij zal nodig hebben zoals ik ook voor de Mach2 CV340 nodig heb (en dat terwijl het zo'n klein kitje is.). Het glaswerk bij de Aero zit ik mee. Het is 'cloudy as hell', om zo maar te zeggen. En hoe ik dat op moet lossen weet ik nog niet.
Op de foto is het niet echt goed te zien, maar in je handen is het echt duidelijk te zien.Misschien, mocht ik een flink aantal kits klaar hebben, en er is nog tijd, zal ik het nog kunnen overwegen om haar voor deze BB te bouwen. En dan zal het jullie waarschijnlijk niet verbazen, dat mocht ik haar in de BB gaan bouwen, dat ik haar met MASZOVLÉT livery maak.
Kleine geschiedenisles in een notendop.
Rond 1920 werd MALÉRT opgericht, die tijdens de Tweede Wereldoorlog wordt opgeheven, om in 1945/1946 weer als MASZOVLÉT (een fusie van o.a. MALÉRT en MAEFORT) door te gaan.
MASZOVLÉT word uiteindelijk, nadat Hongarije los komt van de Sovjet Unie, MALÉV. (Dat we tot 2012 kende als dé Hongaarse luchtvaartmaatschappij.)