Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Forumregels


-Max. startgewicht van 12,500 lb (5,670 kg).
-Bij voorkeur civiel, maar onbewapend militair (liaison, observatie etc.) mag ook.
-Helicopters zijn toegestaan.
-Geen warbirds/gevechtstoestellen!



Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 20 mei, 2018 17:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Leuk modelletje aan het worden VJ, vorig jaar in frankrijk met de D-INKA gevlogen die heeft ook van die leuke rooie stoeltjes.
Het kitje is best leuk maar precisie in detail is bij A model soms ver te zoeken, en zeker voor de prijs zijn ze soms wat aan de dure kant.
Maar we klagen niet hoor er is wel wat moois van te maken... 8)
Word gevolgd uiteraard!

Groetjes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jun, 2018 0:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Dank allemaal voor de aanmoedigingen. Het enthousiasme is er zeker, maar mijn tijd is beperkt deze maanden. En daar komen de afgelopen weken mooi weer bij, die vooral in de tuin zijn doorgebracht. Af en toe heb ik tijd gemaakt om aan de Dove te werken. Het gaat niet hard, maar er is wel veel schuur- en scribewerk gedaan. In elk geval zijn de lijnen van de kist nu goed zichtbaar.

photo 447346

photo 447345

De volgende stap is het aanbrengen van alle kleine details. Ik denk dat ik dat ga doen voor het gronden, maar daar ben ik nog niet helemaal uit. In elk geval: wordt vervolgd!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 jun, 2018 12:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Inmiddels ben ik er wel uit: de details komen voor het spuiten op het model. Bijvoorbeeld: het neus landingsgestel moet sowieso van te voren gemonteerd worden, omdat deze klemt tussen de beide romphelften. Daar komt bij dat bijna alles aan het landingsgestel een aluminium look krijgt, dus kan het direct met het chroom mee gespoten worden. De verdere detaillering kan later gebeuren met verschillende types lak.

photo 448262
Eerst gaatjes voorboren voor het neuswiel deurtje. Het model is bijzonder aardig gelukt qua pasvorm. Dit detail is men blijkbaar vergeten.

photo 448261

photo 448260
En met een 0.2mm looddraadje is de remleiding nagemaakt. De hoofdwielen zelf kunnen gelukkig later gemonteerd worden.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jun, 2018 20:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
photo 448849
Deze waren niet meegeleverd met het model: mass balance tabs van de ailerons, onder de vleugels. Dus die heb ik zelf toegevoegd.

photo 448852
Dit was wel met het model meegeleverd: een keurig setje PE details, zoals een VOR antenne en twee com antennes. Vlak achter de VOR antenne staat het beacon light. Uit foto's van het toestel blijkt dat deze later is toegevoegd. Er volgen meer van dit soort details, maar dat komt als ik de bovenkant heb gespoten (ivm het afplakken).

photo 448850
En het model is klaar voor het spuiten. Ik moet zeggen: A-model valt me zeker niet tegen. Er is echt iets heel leuks van deze duif te maken!

photo 448851
Vanavond de eerste laag primer gespoten.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2018 16:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
De bovenkant is klaar.

photo 448917
De staart afgeplakt om het effect van een linnen roer na te bootsen.

photo 448920
De pre-shade aangebracht. Het was geen zwaar verweerd toestel, dus dit zal slechts zeer licht doorschijnen en is alleen bedoeld om het model wat diepte te geven.

photo 448919
En het wit is in twee lagen gespoten en voorzien van een laag gloss. Na het drogen kan het veilig afgeplakt worden om de aluminium onderkant te spuiten.

photo 448918
Het gewenste linneneffect op het roer. De iets opstaande rand van het afplakken zal ik vlakschuren als de verf goed is uitgehard.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 jul, 2018 23:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
En door met de onderkant:

photo 449286
Het merendeel is gloss black base. De linnen roeren heb ik daarna mat grijs gespoten om een textuurverschil te creëren met één laag metallic.

photo 449288
Diverse onderdelen: de propellers, de hoofdwielen en de uitlaten. Als dit straks metallic gespoten is, zal ik het met de hand verder schilderen en weatheren.

photo 449287
En het eindproduct voor vandaag: high shine chroom. Na de eerste laag lak zal een groot deel van deze (overdreven) glim weer zijn verdwenen. En dat is goed, want daarmee zal het iets realistischer gaan ogen.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 jul, 2018 15:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
photo 449293
...en weathering en wash klaar.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 jul, 2018 17:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Mooi werk vj. Die bling bling is inderdaad verdwenen.
Ik ben benieuwd naar dat de plakkers van de ramen mogen. Om te kijken hoe t staat met de rode stoeltjes en gordijnen.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jul, 2018 7:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Prachtding! Nu snap ik ook de naam van de grotere variant want met die antenne op z'n kop is het net een reiger met zo'n vlechtje :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jul, 2018 20:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Vintage Jet schreef:
Het gewenste linneneffect op het roer.

Ik heb even aan m'n scherm gevoeld. Ik kan het voelen hoor, levensecht.

Vintage Jet schreef:
De linnen roeren heb ik daarna mat grijs gespoten om een textuurverschil te creëren met één laag metallic.

Volgens mij een van de mooiste manieren om dat te doen, ik ben benieuwd.

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement