Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 24 mei, 2018 9:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Dat weet ik, dat weet jij. Maar er zijn er die er niet op komen of niet weten, en daarom tussen de haakies verduidelijkt :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 mei, 2018 9:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
:brouw:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 nov, 2018 19:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Gister weer een klein stukje verder gegaan aan de Phantom, licht touch up werk en de eerste vier rozetten geplaatst. Ben aan het sprokkelen om de witte cijfers, als dat niet lukt zal ik helaas op een andere manier de cijfers moeten maken.

photo 459264 photo 459261

photo 459260 photo 459262

photo 459263 Ik heb nog wat touch up's te doen bij de cockpit, en nog een veeeeel petit decals.




( :? Soms vraag ik me af, waar ben ik aan begonnen. :) Maar bij het resultaat ben ik vaak weer tevreden.)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 nov, 2018 21:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Dat jasje staat het spook best goed. Wat witte nummers betreft, zou je ook kunnen kijken naar bestaande decal sets, om er wat te noemen;

DD72071 LVA WW1 insigna en registraties - wel wat beperkt
Techmod 72108 US Serial Code numbers - ook wat beperkt
DD72082 Orion, serials + 'Kon Marine' - maar zijn wat groot voor deze schaal
FlevoDecal FD72-001 Serials in wit + 'Kon Marine' - qua schaal zou je hier wat mee kunnen en er zit ook evt. zwarte letters bij voor de onderkant

Deze kun je bijvoorbeeld in Aalsmeerderbrug vinden en je zou ook kunnen zoeken op White Serial en schaal 1:72 bij Hannants voor wat los spul. Maar daar zit wel een fors bestelminimum aan.
Iets anders wat ik ook wel eens heb gedaan, toen ik nog heel jong was en er nog amper Nederlandse decals bestonden, witte wrijfletters! Die kocht ik toen bij een kantoorboekhandel - wel gepruts en decals zijn een stuk makkelijker.

mvg, Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 nov, 2018 8:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
photo 459312 photo 459311

photo 459313 Volgens mij ben ik nog niet eens op de helft van de stencils voor de bovenzijde van de vleugels en nu begint het al levendiger te worden. Nog 100 stencils te gaan of zo.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 nov, 2018 9:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Toen de phantom in ''dienst'' kwam, hadden ze in Holland geen dubbele roundels meer op de vleugels..... :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 nov, 2018 19:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
@ SNAFU: :brouw: Dat weet ik, wacht het eindresultaat maar af. Dan zal ik uitleggen wat waarom.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2018 21:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Een kleine foto-update.

photo 459411 photo 459413 photo 459412

Ik laat het de komende 24-uur even drogen, om te voorkomen dat de verf loslaat. Intussen zal ik de canopy afmaken, en de rechter stabilo herstellen.

De witte decals heb ik klaar om geprint te laten worden. Zowel de tekst 'KON. MARINE' met onderschrift 'ROYAL DUTCH NAVY' als de cijfers in de juiste maat voor dit model. Ik heb twee cijfers uit mijn fictieve lijst genomen.

Mijn plan is dat ik de plaats waar normaal bij de Phantom 'ROYAL NAVY' staat de tekst: KON. MARINE - ROYAL DUTCH NAVY, te plakken. Op de neus onder de canopy een MLD registernummer, op de staartvlak MLD en RAF registernummers, op de bovenzijde van de middelste aileron (of rolroer) van de linker en rechter vleugel MLD registernummer. Op de onderzijde van de linkervleugel komt een MLD registernummer op de onderzijde rechtervleugel het RAF registernummer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 nov, 2018 18:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Afgelopen weekend rustig aan de rechter stabilo gewerkt. Als eerste, op vrijdagavond, een stukje eruit genomen om het op te vullen met een recht stukje plasticcard. Dat heb ik dan een nachtje laten drogen, en de volgende ochtend vlak en op maat gemaakt.

photo 459860 photo 459862

daarna deels afplakken en de spuitbus met motip filler opgespoten, om daarna ongeveer 2 uur te laten harden. Daarna kon ik het mooi vlak schuren met korel 1000 waterproof schuurpapier

photo 459863 photo 459861

Daarna heb ik het met een laag zwarte verf afgelakt om te zien of het al mooi glad is.

photo 459864 photo 459865

Nu laat ik het nog een paar dagen uitharden, om het daarna opnieuw met waterproof glad te schuren. Ik zie hier en daar nog een probleem.

photo 459866 photo 459867


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 nov, 2018 22:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Gister heb ik o.a. de display case voor dit model ontvangen. Deze is 25 x 25 cm, met een interne hoogte van 10 cm.

photo 460162

photo 460160 photo 460161

Ook heb ik gister het achterdeel van het onderstel aan het model bevestigd. Eerst wielbakken, poten en kleppen wit gemaakt, daarna de poten in de wielbakken plakken en de kleppen erop. Vervolgens heb ik de randen van de kleppen rood (Humbrol 60) gemaakt om vervolgens de buitenzijde in sky (Humbrol 90) geverfd.

photo 460159 Tevens heb ik de rand van de inlets rood gemaakt.

photo 460157 photo 460158

Om het geverfde onderstel te beschermen en niet te beschadigen, heb ik het model op twee stukjes piepschuim rusten in de display case.

Ook heb ik een mailtje gestuurd naar decals.nl met het bestand dat ik door hem wil laten printen, dat bestand bevat zowel decals voor dit model als voor het model van de Douglas DC-2 waarmee ik bezig ben in 'Brouwverslagen civiele luchtvaart'. Ik verwacht dat ik de decals in de komende drie weken thuis ontvang.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement