Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 01 mei, 2018 12:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
De laatste tijd niet zoveel kunnen brouwen als ik had gewild. maar met het mooie weer van de laatste tijd had de tuin ook de nodige aandacht nodig.
Gisteren was het eindelijk weer zover, met het slechte weer mocht ik een begin maken om de voorste wielbak weer wat te voorzien van de ribben, die weg waren gevallen, omdat ik de Aires pit heb gebruikt.
De ribben zitten namelijk op de onderkant van de Academy cockpitkuip meegegoten.

Over het resultaat ben ik niet ontevereden, eigenlijk vind ik het nog iets mooier dan dat het zou worden met de Academy kuip.

photo 444674

Nu kan ik verder gaan om deze wielbak te voorzien van wat leidingen en frutseltjes en nog weer een gat maken voor de landingspoot.
Nu nog een paar dagen slecht weer en dan is dit stukje ook weer geklaard. :wink:

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 mei, 2018 21:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Jeetje, je hebt mooie vorderingen gemaakt man! Gave cockpit en de bak van het neuswiel heb je ook netjes hersteld. Als je het niet erg vindt, dan ga ik je idee van die auxillary inlaat na-apen. Op mij PE-fretje zitten mooie plaatjes voor de kleppen, maar zo’n gat in de romp is dan weer niks. Het is geen kijkdoos... succes verder!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jun, 2018 13:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
FokkerFan schreef:
Als je het niet erg vindt, dan ga ik je idee van die auxillary inlaat na-apen


Tuurlijk vindt ik dat niet erg, ik vind dat juist leuk als je dat doet. zie het een beetje als een compliment.

Mijn spookje wil niet erg opschieten. Dit komt mede doordat ik telkens er tegen aan hik om de wielbakken te detaileren.

nu ben ik met de voorste wielbak en wielpoot zover gekomen.

photo 447365

Hiervoor moest ik mij er eigenlijk telkens toe zetten om dit klusje te klaren en het is nog niet af.
Ik merkte dat dit mijn b(r)ouwvreugde beperkte. dus heb ik na een maand prutsen maar besloten om de wielbakken te laten voor wat ze zijn. (mocht ik later nog zin en inspiratie krijgen dan pak ik het nog op)

Nu ga ik weer lekker plakken en proberen er een mooi spookje van te maken.

Dus op naar de lijm pot.
Alleen heb ik een kier onder waar de twee delen elkaar behoren te ontmoeten.
Hier kleine strookjes evergreen ingeplakt en het past weer.

photo 447366

ik denk dat met het inplakken van de cockpitkuip van aires het onderstuk toch iets is verschoven.
want voor de rest is de pasvorm van deze kit het goed te noemen.
zie ook de aansluiting van de vleugel op de romp met het droogpassen. de ander kant ziet er precies zo uit.

photo 447364

Dat was het weer voor deze update.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jun, 2018 23:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jul, 2009 19:27 pm
Berichten: 302
Inderdaad een goed idee van de aux intakes en een knappe cockpit!

Ga zo door, ben benieuwd naar het eindresultaat.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 jun, 2018 19:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
De laatste tijd maar een beetje aan het plakselen geweest.
en dan krijg je toch al snel iets wat op een phantom begint te lijken.

photo 448053

Wel een voordeel van zo'n blok resin, in de vorm van een cockpit, is dat er geen extra gewicht meer in hoeft.
Hij blijft zo netjes op zijn drie pootjes staan.

Als voorbereiding op het plakken van de neuskegel een stukje gietraam geplakt om het gat weer iets ronder te maken. Zodat het straks weer iets beter op elkaar aansluit.
photo 448052

Afgelopen weekend kreeg ik nog een decal vel binnen.
photo 448054

Nu heb ik volgens mij alles om de versie te maken die ik voor ogen heb. Nu is de ROKAF versie ook heel mooi maar daar heb ik niet zo veel mee. Als ik aan een Phantom denk komt een plaatje van zo'n Spook in SEA jasje bulderend boven Vietnam in mijn hoofd.
Aangezien we ook druk bezig zijn om een vakantie naar Vietnam te plannen moest het toch een Phantom gedurende het Vietnam conflict worden.
Na wat avonden surfen op het WWW kwam ik steeds weer op deze man uit.
photo 448055

Op de foto staan Richard “Steve” Ritchie (pilot) and Charles “Chuck” DeBellevue
Dit is na wat ik lees de enige Air Force aas tijdens het Vietnam conflict.
Hij heeft vijf "kills" op naam staan waarvan er drie in een F4-D en twee in een F4-E.
De eerste en de laatste heeft hij in het zelfde toestel gemaakt een F4-D.
Laat ik nu net een F4-D hier hebben :D
Dus is dit het toestel wat ik nu wil gaan maken.

Voor diegene die er wat meer over willen weten is hier een linkje naar een engelse wikipedia pagina over hem waarin ook de kills worden behandeld.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 jun, 2018 13:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hoi Arjan,

Dat lijkt me dan inderdaad een logische keuze! op de foto is mooi de slijtage aan de lak te zien. Ga je dat dan ook namaken? Het begin inderdaad al op een spook te lijken. De neus er nog op en dan is het helemaal onmiskenbaar.

Succes verder!

Groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2018 13:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Gisteravond een mooi klusje gevonden voor bij het voetbal kijken.

de naad die over de cockpit kappen liep moest nog verwijderd.

Hier een begin met het schuren gemaakt maar er is nog en streepje te zien. We zijn er bijna.
photo 448901

Het streepje is er niet meer een egale matte bovenkant.
photo 448900

Nu nog polijsten en dan krijg je weer een glanzende kap zonder naad.

photo 448902


Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2018 21:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jul, 2009 19:27 pm
Berichten: 302
Netjes Arjan.
Het is echt een rotwerkje die naad eruit krijgen. Ik doe hem meestal daarna nog in de Parket+.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2018 23:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Het zijn de mindere karweitjes, maar het alternatief is een lelijke kap die niet “geblazen” is dus dan moet maar. Waar polijst je mee?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2018 12:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Bedankt heren, het is inderdaad niet het meest leuke klusje.

@Lex bedankt voor de tip, ik heb helaas geen P+ maar volgens mij werkt HG51 hier ook voor za eens wat gaan uitzoeken en uitproberen.

@ Fokkerfan, ik gebruik voor het polijsten dit dingetje.
photo 448960

Een nagel polijst vijl/ blok
Die zijn er van verschillende merken te verkrijgen. bij drogisterij, kruidv, trekpl. enz. enz. kost iets van € 4,--

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement