Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 12 jan, 2018 14:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Het werd maar eens tijd om ook een onderwerp te maken hier.

Een tijdje geleden heb ik deze kit op de kop getikt.

photo 433201

foto's van de inhoud ga ik niet plaatsen want die lijkt verdacht veel op het plastic wat je ook ziet in het verslag van Fokkerfan.

Of het de ROKAF versie wordt ben ik nog niet over uit.
Er staat in ieder geval nog een resin cockpit setje en een decal sheet in bestelling.
Anders dan de resin cockpit wordt de rest RUDD gebouwd, misschien met nog een paar kleine scratch toevoegingen. De bedoeling is wel om hem lekker vol te hangen met plof spul.

@ Shujaa, zet mij maar vast op het schavot, want alvorens ik de DH-2 voor de dubbelstaarters af heb ga ik hier niet aan beginnen. :brouw:


Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Laatst bijgewerkt door Timmie op ma 31 dec, 2018 0:47 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jan, 2018 16:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Timmie schreef:
@ Shujaa, zet mij maar vast op het schavot, want alvorens ik de DH-2 voor de dubbelstaarters af heb ga ik hier niet aan beginnen. :brouw:

Grtz Arjan



:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Vrees niet Arjan, zo werkt "Het Schavot" niet. Het "tellertje" begint pas te lopen op het moment dat er daadwerkelijk gebouwd gaat worden. Een ieder kan dus, voorafgaand aan de daadwerkelijke bouw, rustig z'n projectje openen en laten zien wat voor een mooi speelgoed er allemaal zal worden gebruikt. :wink:

Daarnaast is "Het Schavot" bedoeld als een ludiek schopje onder de billetjes wanneer dat nodig zou zijn. Het is dus niet zo dat Ruudje, met een stopwatch in de hand, elke entry zit te "klokken". Goeie genade, ik heb het reeds druk genoeg met mijn eigen project, het begeleiden van deze BB & het motiveren van alle overige enthousiaste medebouwers. Oh ja, en dan is er ook nog zoiets als life itself... :lol: Verder zal het zo zijn dat een ieder, voorafgaand aan een dreigende Schavot-toer, vooraf vriendelijk (middels een PB'tje) zal worden "getriggerd". :brouw:

Mooie entry en ik ben benieuwd wat je precies van plan bent met deze rakker. Bij het lezen van "RoKAF F-4D" ging mijn hartje iets sneller slaan, maar ik kan me goed voorstellen dat je persoonlijke voorkeur naar een andere operator uitgaat. Een Iraanse Oil-Defender zou eveneens niet te versmaden zijn... 8)

Kleine annekedote:
Ruudje had het plan opgevat om gedurende een van zijn wereldreizen een stukje Azie te verkennen. Zuid-Korea werd daarbij gekozen als "start-positie". Tsja, en als ik daar dan toch naar toe ga... Er werd dus een gepaste datum geprikt waarbij het tevens mogelijk was om een lokale Air Show op Osan mee te pikken. Aldaar werd ik getracteerd op RoKAF F-4E's: ERG LEUK !!!

Na de Air Show werd de rest van Z-K besnuffeld en Ruudje had een mooi tripje in elkaar gedraaid langs de west-kust waarbij enerzijds het land kon worden bekeken en anderzijds links & rechts wat velden konden worden bezocht. :wink: Nou is Z-K formeel immer nog in staat van oorlog met z'n Noorder-helft en dus is fence-checking redelijk riskant...

De eerste stop werd gemaakt op Suwon AB om aldaar wat Recce-Spoken te zappen. Drie dagen verprutst en slechts 1 RoKAF F-5E gezien welke nota-bene ook nog enkel van "A" naar "B" werd versleept. :evil: Aldaar werd ik tevens aangehouden door de lokale politie, welke even kwam vragen wat ik aan het doen was. Ruudje was goed voorbereid en begon een zwaffelverhaal over het fotograferen van vogels bij een nabij gelegen rivier. Dat bleek dus niet te werken en er werd gevraagd of men mijn camera's mocht bekijken. Zonder problemen en/of enige uitleg over de camera's werden ze vingervlug aangeflipt, de viewmode geselecteerd en vluchtig naar de foto's gekeken. Tevens werden alle overige geheugen-kaarten gecontroleerd. Jammer dan... Enkel foto's van de vismarkt in Seoul, bezienswaardigheden en heel veel natuur-foto's welke mijn zwaffelverhaal ondersteunden. :lol: :lol: :lol: De geheugenkaart van OSAN zat veilig in mijn schoen verstopt. 8) :lol: :wink:

Vervolgens door naar Seongnam AB voor wat lokaal F-4E Spoken-geweld. Aldaar werd ik getracteerd op slecht weer en vervelende KAMOV flapperwapper apparaten die duidelijk "iets" of "iemand" aan het zoeken waren... Mijn vermoeden werd daarbij onderstreept door een Military Police busje van het vliegveld wat driftig buiten de hekken van het veld aan het crossen was. Na een lokaal "kat & muis spelletje" was het tijd om verder te gaan. Uiteraard met een aantal RoKAF F-4E's in the pocket en een score van 2-0 in mijn voordeel. :lol:

Door na Daegu AB voor het hoofdgerecht: RoKAF F-4D's !!! Ruudje kwam laat in de middag aan en er werd volop gevlogen. Het was duidelijk dat de lokale rakkers een avondvliegprogrammaatje aan het afwerken waren. (Leuk scrabble-woordje...) De volgende dag naar het veld waar alles muis-stil was... :( Weer een dag verprutst. 's-Avonds moest ik aan mijn ervaringen op Suwon AB denken en besloot niet weer 3 dagen te verprutsen. Helaas, erg helaas: geen RoKAF F-4D's... :( Toen ik de volgende ochtend naar het station liep, mocht ik in de verte nog zo'n lelijk flapperwapper apparaat aanschouwen. Ditmaal een UH-60. Echter... Direct daarna gevolgd door de heerlijke muziek van de lokale band Jet-Noise: 3 F-15K's ! En wat bleek, er speelde nog een lokaal bandje: The Friendly 4 Delta's :lol:

Als een haas terug naar het hotel, de kamer voor nog een overnachting geboekt, als een speer terug naar het station en vliegensvlug naar Daegu AB. Aldaar werd er de gehele dag volop gevlogen door F-15K's en F-4D's. Wellicht leuk om de beseffen dat de Delta's destijds gemiddeld ruim 40 jaar oud waren... Desondanks werden er maar liefs 5 sorties met deze rakkers gevlogen, 3 kisten per sortie en nagenoeg elke sortie met andere kisten...!!! Prachtig weer, een geweldige foto-genieke locatie en volop Delta-geweld !!! Wat wil je nog meer ? Nou ja, in ieder geval geen vervelende MP's. Het was & bleef dus oppassen en Ruudje voelde zich niet echt op z'n gemak. Zeker vanwege het feit dat er nogal wat lokale boeren op het omringende land aan het werken waren. Gedurende de middag kwam een van de lokale boerinnetjes naar me toe. Oh-Oh...Trouble... Niet dus ! De dame had me al een tijdje (op afstand) gade geslagen en met "handen & voeten" werd me vriendelijk een kopje thee & rijst-crackers aangeboden !!!
TOPPIE !!! :lol: :lol: :lol:

En voor wat betreft de Delta's: geweldig mooie plaatjes kunnen schieten & een herinnering welke ik nimmer zal vergeten. Met name het markante geluid van de oudere J-79's viel me daarbij op en staat voor immer in mijn geheugen gegrift. Helaas werden de Delta's, niet lang daarna, buiten dienst gesteld en zijn ze voor immer een "verhaal uit het verleden"...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jan, 2018 7:43 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Dat zijn toch de betere vakantieverhalen, met alle respect, maar twee weken in Salou (of hoe je dat ook moge schrijven) en overdag strand, 's avonds de bar, dat vind ik dus niets.
Ik heb geen vliegtuigspot vakanties, maar ca 1.5 week tussen alleen maar Russische motorrijders ergens 100 km ten oosten van Moskou, terwijl ik geen woord Russisch spreek, was wel 1 van mijn mooiste vakanties.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jan, 2018 8:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
inderdaad mooie herinneringen en leuke vakanties zo... Salou en dergelijke zijn ook niet aan mij besteed, geef mij maar iets met bergen, veel bossen, veel natuur en weinig mensen...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jan, 2018 14:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Zeker mooie vakantie verhalen.
Alleen krijg ik mijn vrouw niet zo gek dat ik 3 dagen mag verspillen aan vliegtuigjes kijken :?
Met zo'n prachtverhaal zou ik toch bijna op voorhand al zijn overgehaald om toch de ROKAF versie maken. Maar het is ook nog steed niet uitgesloten dat het deze versie wordt.

Ik was al blij dat wij op Corsica na enig aandringen mijnerzijds naar de vliegshow zijn gegaan.

@ Silenoz, daar kan ik het helemaal mee eens zijn. Wij hebben (toen we nog geen kinderen hadden) leuke vakanties in Noorwegen gehad waarbij we wild-kampeerden en je op een dag wandelen in de bergen nog geen vijf mensen tegenkwam.



Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jan, 2018 21:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Ook fraaie vakanties: lekker natuur snuiven...
Overigens tevens een puntje op mijn persoonlijke agenda wanneer ik naar verre oorden trek... Simpelweg geweldig om op je gemakje met een zapdoos wat lokale flora & fauna vast te leggen. Heerlijk rustgevend. :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 feb, 2018 14:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
In voorbereiding van deze kist maar een kleine aanvulling besteld en in middels binnen gekregen.

photo 436058

Deze heb ik voornamelijk besteld omdat anders de zijkanten van de cockpit wel erg kaal waren. en die worden nu mooi voorzien van wat details.

photo 436057

Ook de kuip ziet er zo op het eerste oog mooi uit.

photo 436059

Alleen moet daar nog een best stuk resin aan de onderkant voor worden weggezaagd.
Dan mag ik de ribben die nu onderop op de kuip zitten voor de wielkast weer proberen te reproduceren
Ach ja we hebben nog iets minder dan een jaar, dus dat moet wel goedkomen.

Ook nog wat Alclad alhier besteld en binnengekregen maar die flesjes zijn niet bijster interessant om op een foto te zetten. :D

Nu de DH-2 bijna af is mag ik langzamerhand aan deze beginnen te denken.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 feb, 2018 12:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Een bijzonder mooi stukje resin heb je daar aangeschaft !!! :wink:
Daarmee zal je cockpit met sprongen vooruit gaan ten opzichte van het OOB-detail. Neem er wel even rustig je tijd voor om het een & ander in te bouwen. Machtig mooi spul dat AIRES resin maar in veel gevallen zul je links & recht wat werk moeten verzetten om het allemaal netjes in te bouwen. Verder lees ik regelmatig klachten dat de instructies niet duidelijk zijn maar daar kan ik me persoonlijk niet in vinden. Het is echter wel zaak dat je vooraf alle op- & aan-merkingen goed bestudeerd zodat je precies weet wat er moet worden gedaan. Verder is het handig wanneer je alle stappen goed bestudeerd alvorens je aan het werk gaat, en vervolgens stap voor stap tewerk gaat.

Veel succes & plezier met het verwerken van dit resin AM-pitje !!! :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 feb, 2018 13:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
deze ben ik ook aan het proberen in te passen, en momenteel nog aan het twijfelen aan de positie voor achter, later meer daarover in mijn topic. Mooi gietwerk, maar in de instructies staat niks vermeld over het te verwijderen basismateriaal...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 feb, 2018 15:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
@ Silenoz, ik denk dat ik tegen hetzelfde probleem ga aanlopen als jij. in de instructies staat inderdaad niets vermeld wat er van het plastic moet worden verwijderd.

Bij deze wil ik dan ook vermelden dat het heugelijke moment is aangebroken dat ook ik een begin aan deze kit heb gemaakt.

Allereerst de werkplek iets opgeruimd.
photo 437156

Daarna op naar de schuur met dit blokje resin.

photo 437158

Verder niet kijken en denken dat aires het wel goed heeft van wat er af moet ben ik vrolijk aan het verspanen geslagen.
en dan ziet het er op een gegeven moment zo uit.
photo 437157

Helaas kwam ik er gisteravond achter dat de wielbak er niet helemaal mooi onderpast zo. (nog geen foto van)

Verder heb ik nog een vraagje heeft iemand toevallig nog een foto waarbij je in de engine auxilary doors onder op de romp van het vliegtuig kijkt?

grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement