Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 30 maart, 2018 17:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Je cockpit ziet er goed uit! Leuk gedaan met dat rood. Dat maakt het geheel een stuk levendiger. Flink blok resin zit er aan die intakes zeg. Maar ik denk dat de romp er wel op past zo toch? Waar dienen die intakes voor?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 maart, 2018 10:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
H
FokkerFan schreef:
Je cockpit ziet er goed uit! ............ Flink blok resin zit er aan die intakes zeg


@ fokkerfan, dank je. Waar jij een blok resin in meent te herkennen is eigenlijk een stukje 5/8 pvc buis. Ik heb zo'n stukje gepakt omdat ik deze zo ongeveer kon uitlijnen tussen einde intakes en begin uitlaten.
De romp past er nog steeds goed omheen omdat hier in het echt de motor ook zat. Waar die dingen voor dienden is volgens mij om aanvullend lucht aan te zuigen voor de motoren in situaties waarin het vliegtuig zich niet zo hard voorwaarts bewoog (landen taxien starten) ed. Maar ik vermoed dat hier er brouwers zijn die dit wel precies kunnen uitleggen.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 maart, 2018 19:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Timmie schreef:
H
FokkerFan schreef:
Je cockpit ziet er goed uit! ............ Flink blok resin zit er aan die intakes zeg


@ fokkerfan, dank je. Waar jij een blok resin in meent te herkennen is eigenlijk een stukje 5/8 pvc buis.


Hahaha, wat stom zeg, nu zie ik het ook :oops: Maar waarom heb je die PVC buis erin gedaan dan? Ga je de in- en/of uitlaten verlengen?

Je uitleg over de functie van die extra inlaten klinkt wel logisch.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 apr, 2018 12:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
FokkerFan schreef:
Maar waarom heb je die PVC buis erin gedaan dan? Ga je de in- en/of uitlaten verlengen?


@ Fokkerfan, Ik zal je een geheimpje verklappen: Ik ga helemaal niets verlengen.

Normaal zit er tussen einde intake en begin uitlaat een motor in de vorm van zoiets.

photo 442249

Nu zit er een gat in de romp waarin je dus naar binnen kijkt. dus een stukje van de motor zou kunnen zien (in mijn beleving)
Dit stukje buis zit ongeveer uitgelijnd waar de motor zou zitten.Het doosje is er om de boel een beetje lichtdicht af te sluiten en je niet verder naar binnen kunt kijken door de opening. (ook zal dat wel meevallen, het is maar een kleine opening)
Nu ga ik de buiten kant van dat buisje wat opleuken dan zie je nog iets zitten wat interesant is als je door het luikje kijkt.
Ik denk dat met een volgende update e.e.a. wel duidelijk wordt.

Grtz Arjan.

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 apr, 2018 18:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Ben een beetje aan het prutsen geweest om de inkijk bij de aux. air intakes aantrekkelijker te maken.

Dit is het resultaat.
photo 442919

Wel jammer dat het zo moeilijk is om in spiegelbeeld te werken. :roll: straks zie je er gelukkig niet te veel meer van.
Het zal wel niet de waarheid benaderen maar het wordt in ieder geval wat interessanter en je kijkt niet meer de romp in.

Eens kijken hoe het gefröbelde eruit komt te zien als het op zijn plek zit.

photo 442918

Tot slot heb ik gisteren, met het mooie weer, buiten de resin cockpit wat smaller gemaakt en het gat in de romp aangepast zodat deze ook met elkaar verenigd kunnen worden.

photo 442920

Zoals te zien had ik in eerste instantie achteraan teveel weg gehaald in mijn enthousiasme. dit wordt dus weer extra herstel werk.
Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 apr, 2018 18:54 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Timmie schreef:
Wel jammer dat het zo moeilijk is om in spiegelbeeld te werken.

Je bent lekker bezig Arjan maar dat in spiegelbeeld werken was eigenlijk niet nodig geweest. Motoren in vliegtuigen, en zeker de militaire, zijn vrijwel altijd identiek zodat men dus maar één soort motor op voorraad hoeft te hebben. De aansluitingen in het vliegtuig zitten dan ook allemaal op dezelfde plek en krijgen pas andere routes ín het airframe. Er is dus geen aparte linker- of rechtermotor maar een nieuwe motor kan zowel links als rechts ingebouwd worden......en dat gaat meestal vrij rap ( met 1-3 uur vliegt de kist wel weer.....militair dan.......civiel ben je zo 24 uur bezig ).
Wat je verder met deze info doet moet je lekker zelf weten uiteraard :mrgreen: ....het ziet er in ieder geval wat drukker uit achter die luiken en daarmee ook overtuigender, en daar gaat het om.

Gr. andere Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 apr, 2018 8:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Lonneker
Met de informatie van Arjan ga ik ook de luikjes aan de onderzijde openmaken.... :wink:
Zo leren we allemaal weer wat op dit forum.

Greetz,
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 apr, 2018 13:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Arjan Ouwendijk schreef:
Motoren in vliegtuigen, en zeker de militaire, zijn vrijwel altijd identiek zodat men dus maar één soort motor op voorraad hoeft te hebben. De aansluitingen in het vliegtuig zitten dan ook allemaal op dezelfde plek en krijgen pas andere routes ín het airframe. Er is dus geen aparte linker- of rechtermotor maar een nieuwe motor kan zowel links als rechts ingebouwd worden......


@ Arjan Dank voor de info, hier kan ik in de toekomst wel wat mee, dus dit stukje info wordt opgeslagen. :brouw:

@ Peter succes met het openmaken van de luikjes.

Als ik naar vrschillende plaatjes kijk van de uitlaat dan zie ik daar soms een groene gloed in. bij de een is dat wat meer zichtbaar dan de ander.
Dit heb ik proberen na te maken. eerst de binnenkant van de uitlaten voorzien van een groen kleurtje.
photo 443165

Het is niet helemaal dekkend maar er wordt toch nog overheen gespoten.
Daarna met alclad jet-exhaust voorzichtig de binnenkant gespoten totdat ik tevreden was met het effect.

photo 443164

Op de foto ziet het er nog groener uit dan werkelijkheid, dan is het wat donkerder.
Nu is het dan weer afwachten hoe dit zal staan als alles gemonteerd is, maar er moet nog best wat gedaan worden alvorens ik de romp kan / mag sluiten.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 apr, 2018 13:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Na veel gemartel, schuren passen en meten is het dan eindelijk zover.

de resin pit past in de romp.

photo 443460

er is nog een klein naadje te zien maar die sluit wel als je er iets druk op uit oefent.

nu is het volgende deel project aan de beurt. de binnenkant van de wielbak herstellen, voorzien van wat details en sluiten.
er zit iets of wat een gat :shock:

photo 443459

Grtz Arjan.

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 apr, 2018 10:20 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Goed dat de pit past en met de wielbakken.... zo val je van ene uitdaging in de andere natuurlijk.

gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement