Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 0:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 07 jan, 2018 0:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Het spook dat ik ga bouwen zal een exemplaar worden van het 32nd TFS dat op Soesterberg gestationeerd was. Al in mijn jeugd had ik besloten dat ik eens een Phantom wilde bouwen met camouflage. Deze versie valt mooi binnen het thema van mijn eigen verzameling.

photo 428508

Initieel was ik van plan om deze Hasegawa zonder omwegen uit de doos in elkaar te zetten. Er zitten wat decals bij voor de Soesterberg versie en ik moet zeggen dat de doos redelijk wat detail bevat. Allereerst een hoop sprue...

photo 432774

Dit zijn de sprues die in deze kit worden geleverd. Dat gaat een flinke machine worden. Dan de bijgesloten decals en het glaswerk.

photo 432776

Maar toen ben ik eens gaan rondkijken en zag dat de decals naar verhouding wat schriel afstaken. Ik kwam een plaat tegen op het interweb van dit spook en zag dat ie vol stond met teksten. Na wat dienstjaren op Soesterberg is deze kist naar Duitsland vertrokken en vloog vanaf Spangdahlem. Volgens mij is ie nu weer terug in de VS en staat opgeslagen. Dus ik ben toch maar wat gaan neuzen en kwam wat interessante zaken tegen die het koopspook weer deden opwaken. Dus vanmidaag ben ik naar Aalsmeerderbrug getogen en heb wat dingen aangeschaft (Ja ook voor de stash!) Voor het spook ga ik me inhouden, maar de decals voor de pit vond ik toch wat te min dus daar moest iets van PE tegenaan vond ik, maar niet te veel. Verder kwam ik een vel met een heuleboel teksten tegen voor de camo versie van het spook.

photo 432775

Gelukkig zijn het lappen en niet allemaal losse stickers, anders zou ik na deze build waarschijnlijk rijp zijn voor een instelling. Ik had nog een leuk doosje in de kast staan waar ik misschien wat pilotenspul uit ga gebruiken voor mijn kist.

photo 432777

Tot zover de introductie, nu eerst nog wat zaken bestuderen voordat de sprues worden aangevallen met de kniptang.


Laatst bijgewerkt door MarkOh op zo 02 dec, 2018 17:42 pm, in totaal 6 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jan, 2018 1:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Whoopie-Dhoopie, dat word smullen Marco !

Vooropgesteld: zelfs een OOB-productie kan een behoorlijke uitdaging vormen wanneer je bepaalde zaken super-nauwkeurig in elkaar wenst te freubelen, maar om eerlijk te zijn word een projectje vaak nog leuker als je er wat AM-spulletjes in verwerkt. Daarbij is het dan wel handig dat de bouwer over de nodige skill's beschikt om de AM-spulletjes netjes te verwerken. Wat dat betreft zit het bij jou wel snor en als je voorgaande creaties als voorbeeld mogen dienen (en dat doen ze vast & zeker), dan gaan we met deze rakker een mooi avontuur tegemoet !!! :wink:

Als ik het allemaal goed begrijp werd dit doosje dus "standaard" met CR-markings geleverd ? Erg mooi en nog mooier om te zien dat de desbetreffende decals tot de "oude editie" behoren. Bij latere (1/48) edities heeft Luc er helaas voor gekozen om de CR-codering & registratie nummers in zacht grijs te drukken... :(

Voor wat betreft het gebruik van pre-colored PE heb ik een beetje gemengde gevoelens. Zonder meer erg fraai spul maar op de een of andere manier loopt het naar mijn mening niet in de pas met het overige detail van een model. Waarschijnlijk heeft dit meer te maken met de "gewenning-factor" omdat ik ben opgegroeid in een modelbouw-wereld waar we dergelijk super-detail simpelweg niet gewend waren/zijn...

Nou moet ik overigens wel eerlijk bekennen dat ik recent eveneens een pre-colored PE-setje heb aangeschaft in de schaal 1/48, en laat het nou ook nog eens een setje zijn voor een RF-4...
8) :wink: :lol:
Tsja, je moet tenslotte alles een keertje geprobeerd hebben, nietwaar ?! :lol:

Met deze zaken als uitgangspunt staat er reeds een erg fraaie F-4 in de sterren geschreven, maar de toevoeging van het Hasegawa pilot & ground-crew setje maken dit projectje helemaal tot een geweldig mooi feestje ! En dan ook nog een mooi aanvullend decal-setje om je spookje in een vliegend voorschrift te veranderen. TOPPIE !!! Ik ben erg benieuwd naar de bouw van deze rakker en ben er bijna van overtuigd dat alle overige brouwers eveneens erg veel plezier aan je bouwkunsten gaan beleven.

Gr. Ruud.

P.S.:
Eveneens erg leuk om te zien dat je je foto's van een banner hebt voorzien. Geeft het allemaal een beetje een proffesionele uitstraling, zoals ik dat ook immer met mijn Shujaa Productions logo'tje probeer te bereiken... :wink: Misschien moeten we maar eens een gezamelijk shopje openen... :lol: :lol: :lol:

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jan, 2018 21:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
"Standaard" bijgeleverd is een ruim begrip, het is een Hasegawa waar iemand een 'Nederlandse versie' van heeft gemaakt. In heb er ook zo een van de Neptune, Orion en Liberator. Ik geloof dat de importeur dit doet, maar ze komen alle drie uit Aalsmeerderbrug, dus dat kan daar ook samengesteld zijn hoor.

photo 433307

Wat de banner betreft ben ik nog een beetje zoekende, maar voorlopig hou ik het op de grote versie. Het gaat er vooral om mezelf te dwingen een standaard maat te gebruiken voor de afbeeldingen en het niet te laten afhangen van wat ik aan afbeelding beschikbaar heb of hoe mijn knip en plak actie uitviel. Daarmee dus ook bijhet fotograferen rekening houden met nabewerken en meer ruimte proberen te nemen.

Ik heb de kit eens rustig zitten bekijken en heb besloten om de canopy open te laten, vandaar ook PE voor de pit. Net als met de Spit destijds, zal ik op bepaalde plekken de kleur wat aanpassen om beter te laten passen. De zijkanten van de pit zijn verstoken van detail dus daar wil ik ook wat scratchen.

Ik wil ook een poging doen om de intake te detailleren en de voorkanten van de J79's te scratchen, er zit nu totaal geen detail in en dat ga je wel zien. Ik heb een verslag door zitten lezen waar een Hasegawa en een Monogram werden gecombineerd en die werd voorzien van een vloeiende intake. Ik heb een mooie prent gevondenmet wat schotten er op die me kunnen helpen bij het verloop van de intake. Daarbij wil ik de knalpijp ook wat verfraaien want de standaardversie is maar een saai ding en iets te kort (of niet diep genoeg) naar mijn mening.

Verder zag ik dat de versie die ik wil gaan maken ook voorzien is van een mooie buis op de vleugel en na enig zoekwerk kwam ik er achter dat men dat een TISEO noemt (Target Identification System, Electro-Optical). Na enig speurwerk kwam ik tot de ontdekking dat dit kleinood ook op mijn sprues aanwezig was, dus die hoef ik niet te scratchen.


Laatst bijgewerkt door MarkOh op vr 12 jan, 2018 22:33 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jan, 2018 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Voor wat betreft de "standaard" levering van de benodigde markings omtrent een kist van het 32nd, had ik inderdaad reeds het vermoeden dat het om een "additionele" editie zou kunnen gaan waarbij lokaal de desbetreffende decals van DD zijn bijgevoegd.

Bijzonder leuk te lezen dat je ook nog wat extra aandacht an deze rakker gaat besteden. Met je voorgaande werk in het achterhoofd, ben ik ervan overtuigd dat we met z'n allen op een razend fraai avontuur zullen worden getrakteerd. :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2018 17:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
MarkOh schreef:
"Standaard" bijgeleverd is een ruim begrip, het is een Hasegawa waar iemand een 'Nederlandse versie' van heeft gemaakt. In heb er ook zo een van de Neptune, Orion en Liberator. Ik geloof dat de importeur dit doet, maar ze komen alle drie uit Aalsmeerderbrug, dus dat kan daar ook samengesteld zijn hoor.

Ik heb deze kit ook bij de LHS gekocht.....volgens mij is het een samenwerking met Luc Boerman van Dutch Decals. Wel een hele leuke kit dus.

MarkOh schreef:
Ik heb een mooie prent gevondenmet wat schotten er op die me kunnen helpen bij het verloop van de intake.

Is dat deze of is dit een nieuwe voor je:

photo 433504

Succes met 'Ol' Smokey'.....in principe moet ik ze nog hebben zien vliegen maar kan het me niet meer herinneren.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2018 18:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Arjan Ouwendijk schreef:
Ik heb deze kit ook bij de LHS gekocht.....volgens mij is het een samenwerking met Luc Boerman van Dutch Decals. Wel een hele leuke kit dus.


MEE-DOEN, MEE-DOEN, MEE-DOEN - BOUWEN, BOUWEN, BOUWEN...!!!

:lol: :lol: :lol:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2018 19:53 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
photo 433511

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2018 20:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
:lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2018 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Arjan Ouwendijk schreef:
photo 433511


:lol: :lol: :lol:

Gij vlegel...!!!
En daarmee nomineer ik je in dit uitzonderlijke geval als zijnde "niet deelnemer" voor Het Schavot !!!

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2018 21:53 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Dan ga ik niet alleen :mrgreen:

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement