Mooi werk MarkOh en wederom een fraaie
update.
Je hebt inderdaad de eerde genoemde puntjes ontdekt en goed in beeld gebracht. Ik was daarbij de benodigde "
inset's" voor de achterste
cockpit vergeten te vermelden maar die heb je tussentijds reeds zelf ondekt.
Ik snap waarom Hasegawa voor dit ontwerp heeft gekozen (om zodoende
sink-marks te voorkomen) maar het heeft me immer verbaasd waarom ze nooit op het idee zijn gekomen om "standaard" twee "vul-plaatjes" bij te voegen...???
Voor wat betreft hun 1/72 edities kan ik daar wel mee leven omdat:
* het een & ander relatief erg klein is
* ik persoonlijk (& mogelijk veel mede-bouwers) in deze schaal relatief weinig eisen stel aan het interieur
* de cockpit per definitie vrij spartaans is uitgevoerd
* er achteraf nagenoeg zelden in de cockpit zal worden gekeken
In de schaal 1/48 vind ik het echter een ander verhaal, mede door het feit dat ze daarbij een zeer fraai gedetaillieerde OOB-
cockpit leveren. Ach ja, met een beetje
plastic-card is het desgewenst allemaal zo opgelost. Verder erg leuk om te lezen dat je de instrument-panelen wat meer natuurgetrouw wilt gaan weergeven. Zoals gewoonlijk steek je er weer lekker wat extra werk in.
Hier lokaal zijn er eveneens een paar Hasegawa 1/72 rakkers op het bureau belandt. Geen idee waar ze vandaan zijn gekomen...
Anyhoe, ze zullen "slechts" OOB worden gebouwd waarbij ik ervoor heb gekozen om achter de schermen eerst veel voorbereidend werk te doen alvorens het desbetreffende
topic te openen. Het zal echter leuk zijn om tzt de verschillen te zien tussen een OOB-editie en datgene wat er met een beetje extra werk mogelijk is.
Zo, en nu weer snel verder met wat zoef-pijpen te bewerken voor "SHOWTIME 100". Hoewel deze pas later gedurende een
update aan bod zullen komen is het heerlijk ontspannend werk naast wat
cockpit scratch-werk...
Gr. Ruud.