Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2017 14:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Geen tractor maar wel een electrical power cart:

https://www.hobbylinc.com/verlinden-usn ... scale-2634

Verder is er tevens het een & ander op EVIL-bay te vinden:

http://www.ebay.com/bhp/carrier-deck

Ook niet goedkoop, maar in ieder geval geen ripp-off prijzen:

https://www.aviationmegastore.com/us-na ... &art=68466

Verder hebben ze aldaar nog meer leuke spulletjes. Snuffel hier maar even en dan vindt je vast & zeker wel iets wat je kan bekoren:

https://www.aviationmegastore.com/?offs ... ent_id=228


Als ik persoonlijk echter naar de "prijsjes" kijk, dan is mijn plan reeds erg snel getrokken: ik scratch er zelf wel een... :lol:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2017 16:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 jan, 2014 19:34 pm
Berichten: 184
Woonplaats: Lanklaar
Hey Bert , Ruud ,

TOP , hier zit zeker iets tussen wat ik kan gebruiken ... Thx Thx Thx ,

En inderdaad , de TRUMPETER KIT is bedoeld als een nevenproject, ik moest toch iets te doen hebben,

Merci voor input ivm de wapens , ik ga dat zeker zo toepassen , mooi mooi mooi , I LOVE IT ... ;-)

Gisterennacht en vandaag nog verder de wapens opgeschoond van deze KIT, schuren , schuren en schuren was de boodschap ... :lol:

We gaan na de feesten plamuren ...

photo 431485

photo 431487

photo 431488

photo 431489

photo 431490

photo 431491

Grtz
Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2017 17:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Ziet er erg indrukwekkend uit Ron. Houd er rekening mee dat de TER ten behoeve van de AGM-65 Maverick NIET door de USN werd gebruikt. Dit type TER werd bij mijn weten enkel door de A-10 Warthog gebruikt...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 dec, 2017 1:10 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Toch wel imposant om te zien wat zo'n Spook mee kon sjouwen, wel iets anders dan een ketting met bal he :lol:

Toch heel wat vuurwerk waarmee toch een hoop ellende mee veroorzaakt kon worden (even vanuit het oogpunt van de "ontvangende" partij)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 dec, 2017 14:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Dat kun je wel stellen Bert...

Ik heb even snel op het www gesnuffeld en mocht daarbij leren dat een B-17 destijds tussen de 2000 & 3600 Kg aan plofspulletjes kon sjouwen. Hierbij werd aangegeven dat er maximaal 3600 Kg over een relatief korte afstand kon worden mee gezeuld en ongeveer 2000 Kg over een lange afstand. Laten we voor het gemak even aannemen dat de gemiddelde load 2500 Kg bedroeg...

Kijken we naar de F-4 dan kon deze zonder enige moeite het navolgende dragen:
4x AIM-7 Sparrow (+/- 228 Kg p/s)
4x AIM-9 Sidewinder (+/- 85,5 Kg p/s)
2x Mk.84 (+/- 925 Kg p/s)

Daarmee komen we dus op een slordige 3104 Kg uit !!! En dan reken ik de fuel niet eens mee... (een slordige 16.000 Kg)

PRETTY IMPRESSIVE...!!!

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 dec, 2017 15:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 jan, 2014 19:34 pm
Berichten: 184
Woonplaats: Lanklaar
Shujaa schreef:
Ziet er erg indrukwekkend uit Ron. Houd er rekening mee dat de TER ten behoeve van de AGM-65 Maverick NIET door de USN werd gebruikt. Dit type TER werd bij mijn weten enkel door de A-10 Warthog gebruikt...

Gr. Ruud.


Hei Ruud ,

Ja , ik had daar al rekening mee gehouden , deze TRUMPETER kit dient niet enkel en alleen om het diorama van deze Phantom aan te kleden , maar ook nog voor toekomstige andere builds , de A10 is er zo eentje van , ik ga van deze weapon kit zeker niet alles gebruiken voor het diorama van deze build ... ;-)

De A10 op 1/32 schaal staat ook hoog om mijn verlanglijstje .... :lol:

Grtz
Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 dec, 2017 15:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Duidelijk Ronnie ! :wink:

Wees er echter op bedacht dat de A-10 van Trumpeter ONTZETTEND VEEL aandacht vereist...!!! Dat wil overigens niet zeggen dat "de beginnende bouwer" het bul niet in elkaar krijgt maar als je er iets "fatsoenlijks" van beoogd te bouwen, dan ben je met dit doosje wel een een jaartje (of meer) onder de pannen...

En als je het echt aan durft, dan zou ik zeer zeker de BIG-ED PE-set aanraden. Niet goedkoop maar wel machtig mooi en zeer zeker een meerwaarde. De set levert een groot scale aan PE om tal van zaken aan te kleden. Wees er echter wel van bewust dat deze set NIET voor de beginnende bouwer bedoeld is...!!! BE ADVISED - BE AWARE !!!

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 dec, 2017 7:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 jan, 2014 19:34 pm
Berichten: 184
Woonplaats: Lanklaar
Hei Ruud ,

Ja , dat wist ik ook al ... :lol: , ik heb al verschillende builds gevolgd van deze A10 van trumpeter ( kit 2214 ) en dat is inderdaad niets voor een beginnende modelbouwer , ik heb dus ook nog even tijd hé , maar ik stel me enkel de vraag , hoelang zijn deze KITS te koop op de markt ? Ik wil ook nog graag de A-6A intruder ( trumpeter 2249 ) brouwen ooit , in de verre toekomst ? Misschien nu al kopen en in de kast leggen ?
Maar de Phantom en het diorama staan in 2018 op het programma , dan de F-35 van ITALERI ( deels al aan begonnen ) , de MIG op schaal 1/72 en dan de TORNADO van Revell op 1/48 , als ik deze 4 al eens af krijg dan zijn we al een eindje verder en dan zullen we zien als er nog bijkomende training nodig is :lol: :lol: , ik had al geopteerd om bij de FLORY wat geld uit te geven voor de VIDEOBUILD van deze A10 an A-6A eens te volgen van het begin tot het einde ... MAAR eerst de 4 KITS die nu op stock liggen .. We nu gaan eens verder brouwen aan de WEAPONSET van TRUMPETER , dat is ook al een hele klus ... :D en over de rest zal ik enkel bij dromen blijven voorlopig ....

Grtz
Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 dec, 2017 15:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Het antwoord voor wat betreft de "voorradigheid" van modellen is een beetje lastig.

Een aantal fabrikanten brengen vaak een model op de markt en leggen de mallen (na productie) ergens in hun magazijn. De ervaring leert dat dezelfde kit dan enige jaren later opnieuw word uitgebracht, veelal met andere decals. (Een zogenaamde "re-issue" of "re-pop".)

Voorbeeldje:
Revell 1/32 F-4F Phantom II.

Verder is er de afgelopen 10 - 20 jaar een trend ontstaan waarbij fabrikant "X", de mallen van fabrikant "Y" leent, en een bepaalde kit dus door een andere fabrikant wederom op de markt word gebracht.

Voorbeeldje:
Hasegawa 1/48 F-104G Starfighter --> Revell 1/48 F-104G Starfighter.
(EDUARD lijkt hierbij wel zo'n beetje "markt-leider" te zijn... :lol: )

Tot op heden heb ik Trumpeter nog niet op dergelijke praktijken kunnen betrappen en dus is het erg lastig om in te schatten "hoelang" een bepaald model van Trumpy voorradig is/zal zijn...

Iets anders om in het achterhoofd te houden is "EVIL-bay". Daarmee bedoel ik dat de "marktwaarde" van een bepaalde doos in een aantal gevallen schrikbarend stijgt op het moment dat een specifieke doos niet langer "vrij verkrijgbaar" is in de handel...

Voor wat betreft je "verlang-lijstje" is het wellicht een goed idee om jezelf een paar vragen te stellen:
1) Beschik ik over de ervaring/vaardigheden om een dergelijke doos te bouwen ?
2) Wil ik deze doos echt hebben ?
3) Heb ik er echt de benodigde knikkers voor over ?

Drie hele simpele vragen waar het antwoord initieel ongetwijfeld "JA" op luidt. Vreemd genoeg is het echter zo, dat wanneer je iets ouder word (en met name, wanneer je bijna je nek breekt over je stash), het antwoord op die vragen vaak veranderd...

Voor wat betreft mijn persoonlijke antwoord op de voorgaande vragen, is er in het geval van de Trumpy A-10 niets veranderd maar dat heeft ongetwijfeld met een aantal overige zaken te maken:

1) Ik was me er destijd van bewust dat het een "unieke" uitgave was/is in de schaal 1/32.
2) Ik heb deze kist in het verleden erg vaak persoonlijk mogen aanschouwen en was/ben zeer gecharmeerd betreffende deze markante verschijning.
3) Ik heb de doos pas aangeschaft nadat er een zeer fraaie decal-sheet beschikbaar was met Spangdahlem-markings.

Het mag duidelijk zijn dat er dus geen "klip & klaar" antwoord op je vraag te geven is, simpelweg omdat voor iedere individuele bouwer andere "aankoop-criteria" gelden...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 dec, 2017 18:11 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Daarbij is het ook afhankelijk van hoe groot de productie order is, van Tamiya zijn van diverse modellen erg veel geproduceerd, zodat deze nog steeds beschikbaar zijn. Echter zijn er werledwijd erg veel mensen die een extra isolatie laag in huis aanbrengen door constant van alles aan te kopen en dan op te slaan in de zogenaamde "stash"

Ik heb al een aangeboden om bij iemand met 900 dozen modellen uit te zoeken die ik wil hebben, de inhoud van de doos over te hevelen in een schoenendoos en dan weer weg te gaan. Dan blijft de originele doos bij de verzamelaar en ik heb weer wat te doen



Uhhh, ik verzamel projecten in diverse stadia van bouw en schilderprocessen, getuige mijn kast in de huiskamer, de volgestouwde bovenkamer en een kleine vliering waar van ik weet dat daar twee F14's 1/32 en een 1/32 A10, welke door de moeilijke bouw door de vorige eigenaar getransformeerd was tot airbrush oefen project

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement