Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 11:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 23 dec, 2017 21:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 jan, 2014 19:34 pm
Berichten: 184
Woonplaats: Lanklaar
Ook ik geef het startschot aan mijn deelname aan de BUDDY BUILD van de Phantom.

Toen RUUD met het idee kwam had ik zoiets , WOW , ik wil meedoen , maar ik heb nog geen ervaring genoeg om zo een prachtige KIST te brouwen ..... :oops:
Dus ik heb even nagedacht van hoe gaan we dat hier aanpakken , ....... , ....... , en ik had opeens een idee , de volgmodus , ik ga eerst starten met de bewapening en als de anderen de cockpit klaar hebben dan ga ik beginnen aan de cockpit enz enz .

Het gaat dus ook de versie worden van de " JOLLY ROGERS " F-4J VF84 , er zijn er nog , maar dat is juist goed voor mij , ik kan er alleen maar van leren ( afkijken ) ... :oops:

Er gaan dus ook wat extra parts gebrouwd worden zoals de stoelen van BRASSIN en de uitlaten van AIRES :

photo 426737

photo 426736

Ook enkele photoedge parts liggen klaar :

photo 426738

photo 426739

De bouwdoos is van TAMIYA :

photo 426735

Enkele referentie foto's :

photo 431318

photo 431319

photo 431320

Daar ik ook een klein diorama wilde hebben voor deze kist heb ik besloten om er al te beginnen , een doosje van TRUMPETER ligt reeds op de bouwtafel :

photo 431310

Ook de MRP verfjes zijn binnen :

photo 431311

De onderdelen voor de wapens :

photo 431312

Ook wil ik deze extraatjes in elkaar brouwen die het diorama gaan aankleden :

photo 431313

photo 431314

Dus de TRUMPETER bouwdoos is al een hele klus , vandaar dat ik hier reeds mee gestart ben :

photo 431344

photo 431343

photo 431342

photo 431341

photo 431340

photo 431339

photo 431338

photo 431337

photo 431336

photo 431334

photo 431333

photo 431332

photo 431331

Ook heb ik me een afzuigcabinetje aangeschaft voor de airbrushwerken en nog maar wat schuurpapier van den FLORY ...

photo 431328

photo 431330

photo 431330

photo 431316

photo 431317

Zo , ik ben nog even stil met de wapens , eer dat ik deze klaar heb zullen de meesten al de cockpit klaar hebben .. ;-)

Grtz
Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 dec, 2017 21:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 aug, 2017 16:08 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Apeldoorn
Mooi om nog een Jolly Rogers te zien, al is deze uitvoering een stukje groter dan de Revell van mij :)

Welk specifieke toestel ga je maken, de 200, 201, 204 of 205?


Laatst bijgewerkt door mortael op za 23 dec, 2017 22:38 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 dec, 2017 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Ik zou je, als gevolg van een onregelmentaire/valse start, eigenlijk per direct met je kadaver op het schavot moeten schoppen Ronnie... 8)
Maar goed, aangezien mijn ludieke idee betreffende "Het Schavot" (helaas) niet door iedereen kan worden gewaardeerd, laat ik dat maar achterwege... :(

Anyhoe: da's nog eens ff lekker uitpakken kerel !!! :wink: Gedurende de aanloop naar deze BB was ik reeds erg gecharmeerd voor wat betreft het enthousiasme van jullie allen. Verder was ik tevens erg verbaasd dat velen van jullie ook nog even de moeite hebben genomen om wat extraatjes aan te schaffen. Echter, hetgeen wat ik in je openings-post mag aanschouwen is toch wel "verbluffend" te noemen !!!

Dat word smikkelen & smullen, beste kijkbuiskinderen...!!! :lol: :lol: :lol:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 dec, 2017 22:15 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Voor iemand die de kunst wil afkijken heb je al een aardige tafel vol, maar wel mooi spul en een uitvoering van mijn favo VF

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2017 7:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 jan, 2014 19:34 pm
Berichten: 184
Woonplaats: Lanklaar
mortael schreef:
Mooi om nog een Jolly Rogers te zien, al is deze uitvoering een stukje groter dan de Revell van mij :)

Welk specifieke toestel ga je maken, de 200, 201, 204 of 205?


Ik vind het persoonlijk een mooi spook deze JOLLY ROGERS versie , ik ga de 204 brouwen .

Grtz
Ronny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2017 7:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 jan, 2014 19:34 pm
Berichten: 184
Woonplaats: Lanklaar
Shujaa schreef:
Ik zou je, als gevolg van een onregelmentaire/valse start, eigenlijk per direct met je kadaver op het schavot moeten schoppen Ronnie... 8)
Maar goed, aangezien mijn ludieke idee betreffende "Het Schavot" (helaas) niet door iedereen kan worden gewaardeerd, laat ik dat maar achterwege... :(

Anyhoe: da's nog eens ff lekker uitpakken kerel !!! :wink: Gedurende de aanloop naar deze BB was ik reeds erg gecharmeerd voor wat betreft het enthousiasme van jullie allen. Verder was ik tevens erg verbaasd dat velen van jullie ook nog even de moeite hebben genomen om wat extraatjes aan te schaffen. Echter, hetgeen wat ik in je openings-post mag aanschouwen is toch wel "verbluffend" te noemen !!!

Dat word smikkelen & smullen, beste kijkbuiskinderen...!!! :lol: :lol: :lol:

Gr. Ruud.


Hei Ruud ,

Valse start ... :lol: vergeef het mij , ik heb deze voorsprong nodig wil ik alles afkrijgen tegen december 2018 , het doosje van Trumpeter is al een hele klus voor mij persoonlijk . Aan de KIT van de Phantom ben ik nog niet geweest , hier ga ik dan ook mijn strategie van brouwen aanpassen , ook worden hier van deze KIT eerst de wapens gebrouwd en de parts waar ik zeker van ben dat ik ze tot een goed einde kan brengen , en dan is het al begin februari denk ik zo , aks ik niet meer verder kan dan hoop ik alle brouwsels te kunnen aanschouwen van de anderen hier , zo alleen kan ik er geraken voor dit tot een goed einde te brengen.

Dan wil ik ook nog een tractor brouwen , wat grondpersoneel en dit alles op een diorama plaatsen zodat een een mooi plaatsje kan krijgen in de vitrinekast.

Wish me luck ....

Grtz
Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2017 7:56 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 jan, 2014 19:34 pm
Berichten: 184
Woonplaats: Lanklaar
Bert Takken schreef:
Voor iemand die de kunst wil afkijken heb je al een aardige tafel vol, maar wel mooi spul en een uitvoering van mijn favo VF


Hei Bert ,

Ik ben nog niet zo lang geleden gestart met deze prachtige hobby , het is zoeken naar het juiste materiaal , zoeken naar de juiste werkmethodes , zoeken naar welke lakjes en verfjes moet ik gebruiken , zoeken naar referentie foto's enz enz , dat is al een hele tijdrovende klus , en dan heb je nog niets gebrouwd .

YOUTUBE is de afgelopen maanden mijn beste vriend geworden , ook de modelbouwbeurzen heb ik talrijk bezocht en ik heb al enkele boeken met HOE en WAT gelezen .

Ik ben gestart met een APACHE helicopter , 2 jaar terug en dit was ( geen ) succes , met vallen en opstaan is deze klaar geraakt .
Dan was het voor mij zoeken naar WAT wil hier eigenlijk gaan brouwen , TANKS , vliegtuigen , HELIS of BOTEN , AUTO's .. hmmm ,
De 2 de KIT was dus een tank , vrij goed gelukt , en de derde KIT , recent pas afgewerkt was de F16 1/48 van TAMIYA , met heel veel hulp tot een einde gebracht .
Toen viel mijn oog op de F35 Kit van ITALERI , ik ben gestart met deze bouw , maar ......

toen kwam RUUD , ja , we gaan de Phantom bouwen , en we gaan dit dus doen in een BUDDY BUILD , Ohhh YEAH , dus het is mijn 4 de KIT die ik ga brouwen , je weet dus nu al wel dat het voor mij een hele grote opdracht gaat worden , maar ik neem ze aan , ik moet wel gaan afkijken , ik zou anders niet weten hoe ik het moet gaan doen .. :lol:

Maar het is inderdaad een mooie , deze JOLLY ROGERS VF-84 ,versie 204 .

Ik ga nu nog wat op zoek naar materiaal , ik heb nog niet alles , ... :P

Weet misschien iemand waar ik zo een tractor en pullbar kan vinden voor dit SPOOK ?
Ik heb al gekeken bij HANNANTS , maar niets op stock .

Grtz
Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2017 9:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 jan, 2014 19:34 pm
Berichten: 184
Woonplaats: Lanklaar
Ik ben dus GRETIG op zoek naar deze U.S. NAVY TRACTOR

Wie o wie kan mij helpen ?

photo 431417


Grtz
Ronny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2017 13:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Hey Ronnie,

het zij je vergeven. :wink: Eerlijk gezegd vind ik je valse start wel grappig omdat het duidelijk aangeeft dat je staat te popelen van ongeduld. :lol: Daarnaast geef je terrecht aan dat je nog niet daadwerkelijk met je Spook bent begonnen en gezien mijn "belangrijkste intentie" (het moet voor een ieder een prettig avontuur zijn/worden), behoud ik als mod het voorrecht om dit onder het kopje "voorbereidende werkzaamheden tbv een beoogd diorama" te schuiven. :brouw:

Daarnaast zou "Het Schavot" bedoeld zijn voor deelnemers welke hun entry "verwaarlozen" en ik geloof niet dat daar in dit geval sprake van is... :lol: :lol: :lol:

Voor wat betreft de bouw van je Tamiya-rakker ben ik ervan overtuigd dat dat helemaal goed gaat komen. :wink: In mijn verslag zal ik proberen, per bouw-stap, enige informatie te vermelden betreffende zaken welke enige aandacht behoeven. Voor wat dat betreft kan ik reeds verklappen dat de Tamy-editie bol staat van fouten. Uiteraard aan jou (en overige brouwers van dit "Vlaggeschip") om te bepalen of je de diverse zaken wenst aan te passen of om ze te laten voor wat ze zijn... Om je (jullie) reeds een klein idee te geven:

* De romp is bezaaid met zogenaamde BDR-patches (Battle Damage Repair). In de woorden van Hanzl: "schuren, schuren & zwaaien naar de buren...!!!" Of-te-wel: weg met die rommel...!!!
* Het ontwerp van de inlaten is erg leuk bedacht maar zal behoorlijk wat moeite kosten om het allemaal netjes te verwerken.
* De aansluiting van de metalen staart-sectie is verre van 100% perfect te noemen en ook hier zal enige aandacht aan moeten worden besteed om een step te voorkomen/verhelpen.
* De passing van de radome (neus-sectie) is eveneens verre van perfect (naar het schijnt...)
* De hoek van de opstaande vleugel-tips is niet correct en zal moeten worden aangepast. Mogelijk geldt hetzelfde voor de horizontale staart-sectie (hoogte-roeren).
* De positie van de outboard-pylons is niet correct. Deze zullen, als ik me niet vergis, ongeveer 3mm naar buiten moeten worden verplaatst.
* De diameter van de uitlaten zijn "proportioneel" te klein.

Voor het moment even genoeg stof tot nadenken, dacht ik zo... 8)

Voor wat betreft je ploffers kan ik het navolgende detail nog even onder de aandacht brengen. De USN heeft sinds jaar & dag haar bommen van een "hitte-vertragende" coating voorzien. Hierdoor hebben deze ploffers een ruwe oppervlakte-structuur:

photo 431459
(Bron: internet / Wiki)

De reden hiervoor is een verschrikkelijk incident wat in 1967 op de USS FORRESTAL heeft plaatsgevonden:

https://www.youtube.com/watch?v=HfnlWKdD2fI

Je kunt deze coating reproduceren door je ploffers met Mr.Surfacer 1000 te bestrijken, dit spul even te laten drogen zodat het tacky word en vervolgens met een "harde" platte kwast "stempelen" om zodoende de structuur aan te brengen. Uiteraard is het verstandig om de voorgaande techniek eerst even te testen maar aangezien je over voldoende Trumpy-ploffers beschikt, zal dat geen probleem zijn...

Een ander leuk (en vrij onbekend) detail is de ophanging van de MER's (Multi Ejection Rack's) aan de outboard pylons. Wanneer deze worden toegepast, zal er voldoende spacing moeten worden gerealiseerd tussen de stores aan de MER's en het landingsgestel. Hiervoor hebben de USN & de USAF beide hun eigen oplossing bedacht. De USN heeft ervoor gekozen om de MER's onder een hoek aan de (vertikaal gepositioneerde) outboard pylons te monteren. De USAF heeft er echter voor gekozen om de outboard pylons onder een hoek te plaatsen. Hierbij dient opgemerkt te worden dat dit bij de USAF ENKEL het geval is indien er MER's aan deze stations werden gedragen. Werd een USAF Spook met fuel-tanks uitgerust dan werden "vertikale" outboard pylons gedragen.

photo 431458

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2017 14:09 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Zeker voor je 4e kit ga je dus een hele steile leercurve in, Maar das niet erg. Laat gewoon veel in-progress foto's zien, schaam je je absoluut niet voor om ook de fouten te laten zien, niet om ons te kunnen laten lachen (al zijn soms foutjes erg lachwekkend in hun omvang) maar vaak weten de wat meer ervaren bouwers wel hoe je iets kan oplossen of herstellen, soms met wat simpele trukjes, want, en geloof me we hebben allemaal die foutjes, soms wel meermaals, gemaakt.
Sinds mijn BR52 stoomloc weet ik dat ik liever het PE soldeer dan verlijm, doordat de gehele cabine uit PE materiaal bestond, met verlijmen had ik waarschijnlijk meer problemen gehad, al moest ik dus wel even leren solderen. Momenteel kan ik niet verder ivm gebrek aan bouwruimte (eenmaal bezig met mijn project hier zal dat zichtbaar worden..............ha een lekkere teaser dus even)

Moet die trekker specifiek van Verlinden zijn, er staat mij bij dat die trekker er ook is van andere merken, misschien even kijken bij Luchtvaartshop Aalsmeerderbrug.....................uhhh dat het nu iets van megasore Avation........ik weet het even niet meer, andere zullen het direct kunnen vertellen.........o ik weet het weer AviationMegastore

of mischien hier

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement