Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 25 feb, 2018 20:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Decals
Vanmiddag aan het plakken geweest, inclusief de bewapening (wat een werk)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De bommen en sidewinders
Afbeelding
Afbeelding

Bouwtijd: 4 uur
Totaal: 50,5 uur

Grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 feb, 2018 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Mooi werk Ed. Altijd knap zo'n SEA camo. Je maakt er je werk van.
Misschien moet ik zelf op termijn nog maar eens een 1/72 Phantom in mekaar draaien in deze kleuren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 feb, 2018 21:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Wow! Dat ziet er inderdaad erg mooi uit. Het zal inderdaad monnikenwerk zijn, maar het betaald zich wel uit. Met de plakkers erop komt het geheel een stuk meer tot leven. Knap hoor om dit in bijna twee maanden in elkaar te zetten.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 maart, 2018 17:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Weathering
Vandaag begonnen met het weatheren van de phantom.
Eerst de onderkant aangepakt. Deze heb ik met olieverf verweerd. Drie verschillende kleuren olieverf gebruikt en kleine dotjes aangebracht, deze met een ronde kwast uitgesmeerd.
Afbeelding
Vervolgens met een platte kwast uitstrijken in de windrichting.
Afbeelding
Ik heb geprobeerd het minimaal te houden en niet te opvallend te maken. Ik ben tevreden met de onderzijde.
De wheelbays hebben een behandeling gehad met panelline wash.
Afbeelding
Afbeelding
De hele onderzijde gereed
Afbeelding
Vervolgens de bovenzijde aangepakt, ik heb hier gebruik gemaakt van striking grime van MIG. Deze aanbrengen met een kwastje en vervolgens op dezelfde manier uitstrijken als met olieverf. Narollen met een wattenstaafje voor egaal resultaat.
Op deze foto is te zien dat het gedeelte onder de cockpit nog niet gedaan is
Afbeelding
Hier het eindresultaat, de kleuren lopen nu nog mooier in elkaar over en er is kleurverschil in de kleuren. Alles ziet er nu ook een paar tinten doffer uit, wat meer de realiteit benadert.
Op de foto’s is het niet super goed te zien, maar dat zegt iets over de mate van verwering.
Afbeelding
Afbeelding
Helaas iets zilvering bij de decal op de neus….. kijken of ik daar nog iets aan kan doen…
Ook de achterzijde bij de afterburners nog bewerkt.
Afbeelding
Afbeelding

Morgen kijken of de matte lak er op kan en dan de clearparts en het model is gereed.

Bouwtijd 5 uur
Totaal: 55,5 uur

Grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 maart, 2018 19:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Done!!
De lanke lak zit er op en de clearparts en bewapening is geplaatst. Bouw gereed!!

De foto’s
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bouwtijd 5 uur.
Totaal meer dan 60 uur plezier gehad.
Kit is prima bevallen qua pasvorm, veel zaken geleerd dit keer. Eerste keer driekleuren camo en straalmotor, maar ben zeer tevreden over het resultaat. Ik geef hem een 9, er zijn nog wat kleine zaken waar ik de volgende bouw meer rekening meer kan moet houden en die beter kunnen.

Hopelijk hebben jullie dit topic met interesse gevold en vinden jullie het resultaat ook oke

Grtz Ed

Er zal even een bouwpauze komen ivm privé omstandigheden, maar in september ben ik weer van de partij (vandaar moest deze bouw ook nu al af zijn)

Grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 maart, 2018 21:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Ik vind'm wel geslaagd hoor! De kleuren zitten er super op, mooi volgehangen.

Ik meen wel dat je met een beetje meer tijd te nemen er een volledig toppertje van had kunnen maken!
bvb zie ik de aansluiting van de canopy op de neus nog een kiertje, een beetje silvering aan de decals en nog een paar kleine puntjes.

Maar! Ik snap het helemaal dat je deze Phantom klaar wil hebben. Het is niet leuk als het leven wat in de weg komt. Been there, done that, didn't get the T-shirt, moved on! :brouw:

Toch een mooie hoor!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 maart, 2018 21:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Flynn schreef:
Ik meen wel dat je met een beetje meer tijd te nemen er een volledig toppertje van had kunnen maken!
bvb zie ik de aansluiting van de canopy op de neus nog een kiertje, een beetje silvering aan de decals en nog een paar kleine puntjes.
Toch een mooie hoor!


Thanx

de canopy en bevestiging is een van de dingen die de volgende keer beter gaan en moeten, de aires cockpit heeft meer moeite gekost dan ik vermoede en of dat een aanvulling is geweest weet ik niet, misschien had ik da niet moeten doen, dan had alles wel mooi aangesloten. Ik ben behoorlijk lang bezig geweest met liquid putty om de cockpit rand en de aansluiting naar de voorste cockpit deel mooi te krijgen, na vijf zes keer vond ik het goed :)

de zilvering bij de neus kreeg ik niet weg zonder groot kleurverschil met de rest van de kegel, dat is hte nadeel van transparante delen in de decal op een erg donkere ondergrond, volgende keer misschien de decal uitsnijden en dan plakken.....

Er is niets ernstigs dat ik een tijdjeniet kan bouwen heb alleen straks niet de tijd en mogelijkheid :D

grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 maart, 2018 21:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Ed1269 schreef:
Flynn schreef:
Ik meen wel dat je met een beetje meer tijd te nemen er een volledig toppertje van had kunnen maken!
bvb zie ik de aansluiting van de canopy op de neus nog een kiertje, een beetje silvering aan de decals en nog een paar kleine puntjes.
Toch een mooie hoor!


Thanx

de canopy en bevestiging is een van de dingen die de volgende keer beter gaan en moeten, de aires cockpit heeft meer moeite gekost dan ik vermoede en of dat een aanvulling is geweest weet ik niet, misschien had ik da niet moeten doen, dan had alles wel mooi aangesloten. Ik ben behoorlijk lang bezig geweest met liquid putty om de cockpit rand en de aansluiting naar de voorste cockpit deel mooi te krijgen, na vijf zes keer vond ik het goed :) De foto is genomen met de camera direct tegen de neus, in het echt valt het minder op.... :D

de zilvering bij de neus kreeg ik niet weg zonder groot kleurverschil met de rest van de kegel, dat is hte nadeel van transparante delen in de decal op een erg donkere ondergrond, volgende keer misschien de decal uitsnijden en dan plakken.....

Er is niets ernstigs dat ik een tijdje niet kan bouwen heb alleen straks niet de tijd en mogelijkheid :D

grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 maart, 2018 20:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Dat is toch een mooie Phantom geworden! :brouw: En je hebt er lekker de vaart achter gezet, kan ik nog wat van leren!

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 maart, 2018 14:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Mooi geworden Ed. Ik hetb zeker van deze bouw genoten dus bedankt! Tot in september maar weer dan.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement