Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 23 dec, 2017 19:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Bij deze mijn bijdrage aan de groepsbouw

Zoals in de begin post wordt het een kit van Eduard in 1/48 van een phantom F4-c en dan de Good evening Da Nang limited edition.

De kit heeft resin parts, motor, cockpit en wielen en ook PE.

Hieronder de sprues
De romp (mooi uit een deel)
Afbeelding
Vleugels en staartdelen.
Afbeelding
Afbeelding
Canopy’s it ook in meerdere delen waardoor deze ook open gepositioneerd kunnen worden en de decals voor 5 verschillende kisten
met PE voor de cockpit en masks
Afbeelding
Drie sprues met bommen, sidewinders etc.. genoeg vuurkracht
Afbeelding
En de resin parts (van eduard zelf) voor de engine, schietstoelen (zien er echt goed uit) en de wielen.
Afbeelding
Ik ga de 64-0776 maken zoals deze nu in het museum of flight in Seattle staat. Een kist in gebruik bij 389th Tactical Fighter Squadron, 366th Tactical Fighter Wing en gevlogen door Lt.Col Robert Titus en 1Lt Milan Zimer, de kit geeft andere decals aan dan het exemplaar in het museum (niet veel) maar volgens de kit hebben de beide heren 2 MIG’s neergehaald, terwij het er drie moeten zijn. De sterren zijn volgens de bb gesitueerd onder de cockpit, maar het museum exemplaar heeft de sterren op de luchtinlaat zitten, verder ontbreekt het embleem van het 366 op de BB van de kit, maar gelukkig zit er wel een decal bij.
Afbeelding
Op internet zijn genoeg foto’s te vinden van de 776 dus volgens mij met het geen probleem worden om hem zo echt mogelijk na te maken.

Nog wat verf besteld en die komt tussen kerst en oud/nieuw binnen dus kunnen we in jan meteen beginnen. Ik ben nog aan het twijfelen of ik de aires set koop van de cockpit, dan heb ik dus extra schietstoelen die niet nodig zijn, maar eerst eens kijken hoe de detailering van de kit is en wat er nog te zien is van alles als de cockpit in de romp zit.

Grtz Ed


Laatst bijgewerkt door Ed1269 op wo 29 aug, 2018 12:11 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 dec, 2017 19:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Yummi-Yummi Ed !!!

Mooie spullekes he de gij doar. :lol:
Zo te zien kun je daar je talenten heerlijk op los laten.

Voor wat betreft "museum-kratten": PAS OP - PAS OP !!! Bij museum-stukken gaan we er nagenoeg per definitie van uit dat de curators de nodige research hebben verricht voor wat betreft het door hun tentoongestelde artikel. In de praktijk kunnen we die aanname echter in 99,9% van de gevallen naar het ronde archief verwijzen...

Voor wat betreft het mogelijke gebruik van een AIRES cockpit-setje: DOEN !!!
Enerzijds zijn dit ware juweeltjes en anderzijds vormen ze een absolute meerwaarde !!! Hierbij dient echter wel opgemerkt te worden dat ze af & toe nogal wat geduld & extra werkzaamheden met zich mee brengen om het een & ander netjes te verwerken. Mocht je besluiten om een dergelijk setje aan te schaffen, dan wil de overgebleven plofstoelen wel van je overnemen. Mijn bod: 7,50 Euro (incl. vzk).

"Tip van Flip":
Je kunt de plofzetels uiteraard ook in de sectie "ruilbeurs" aanbieden. Wellicht wenst iemand er meer voor te bieden. :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Laatst bijgewerkt door Shujaa op zo 24 dec, 2017 18:40 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2017 11:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Hoi Ruud

ga nog eens wat zoeken op internet over de juiste decals etc....
wat betreft de aires set ga ik deze ook even nader bekijken, mocht ik hem aanschaffen dan krijg je een pbtje van me.

grtz Ed.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2017 13:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Lonneker
Hallo Ed,

De heren Titus en Zimer hebben volgens de gegevens op het WWW met de 64-0776 inderdaad "maar" twee kills gescoord, en wel allebei op 22 mei 1967. Beide keren betrof het een MIG-21. De derde kill, of eigenlijk de eerste met de 64-0776, was reeds door de heren Anderson en Kjer gescoord op 23 april 1967. Toen eveneens een MIG-21.

Ter info... :wink:

Greetz,
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2017 13:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Prima Ed. :wink:

@ ICE315: Toppie aanvullende info. :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2017 18:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
ice315 schreef:
Hallo Ed,

De heren Titus en Zimer hebben volgens de gegevens op het WWW met de 64-0776 inderdaad "maar" twee kills gescoord, en wel allebei op 22 mei 1967. Beide keren betrof het een MIG-21. De derde kill, of eigenlijk de eerste met de 64-0776, was reeds door de heren Anderson en Kjer gescoord op 23 april 1967. Toen eveneens een MIG-21.

Ter info... :wink:

Greetz,
Peter


Hoi Peter

Bedankt voor het meedenken en zoeken....
je info klopt gedeeltelijk, ik heb even wat nageplozen en het volgende ontdekt.

Zo ben ik er achter gekomen dat de 64-0776 wel 3 MIG’s heeft neergehaald, maar dat de bemanning verschillend was.
Op 23-04-1967 waren het Maj Anderson/kap Kjer met callsign “Jupiter 03” die een Mig-21 neerschoten,
op 22-05-1967 waren het Lt.col Titus/Lt Zimer, callsign “Wander 01”die twee Mig-21 neer gehaald hebben,

totaal dus wel 3 voor de 64-0776 maar Titus/Zimer hebben er dus twee neergehaald met de 64-0776.

Op 20-05-1967 hebben Titus/Zimmer, callsign “Elgin 01” met de 64-0777 een Mig-21 neergehaald, twee dagen eerder dus

Nu weet ik niet of de sterren toebehoren aan de kist of juist aan de piloot? Iemand raad…. In dit geval maakt het dus niet veel uit, zowel de kist zelf, als de piloot Titus hebben 3 MIG-21 neergeschoten. Drie sterren dus.

Titus heeft voor de drie kills het airforce cross gekregen (na de medal of honor de hoogste onderscheiding)
bron http://valor.militarytimes.com/recipient.php?recipientid=3542

Op de foto’s van het museum stuk staan de sterren op de inlaatplaat van de linker motor, op een andere foto met Titus er bij, zijn ze onder de cockpit geplaatst …
Ook is op dit toestel niet de rood/witte markering zichtbaar waar de namen in staan van de pilot en wingman. (te zien op het tussenstukje tussen de twee cockpit gedeeltes. (op de museum kist zijn wel de namen aangebracht)
Afbeelding

Het lijkt er op dat de markeringen zoals in de kit vermeld staan accurater zijn dan die in het museum, ook omdat het toestel in 1968 naar een ander squadron is overgegaan en er toen vermoedelijk de gunfighters badge opgekomen is.

Grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 dec, 2017 14:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Kijk, dat bedoel ik nou...
Met een beetje gericht speurwerk komen we er al snel achter dat de realiteit totaal anders is (geweest) dan datgene wat de diverse musea ons graag doen laten geloven.

Ons eigen "super-fraaie" Nationaal Militair Museum maakt het daarbij wel erg bont...
Een grote verzameling in-complete, in-correcte verzameling tering rotzooi waarbij ze ook nog eens volmondig beweren dat het allemaal "authentiek" is... MY @SS !!!

En voor degene die zich nou afvragen waar ik me zo druk over maak...
Dit k*t geintje heeft de belasting betaler dus een kleine slordige 100 miljoen Euro gekost...

Gr. Ruud.

P.S.:
En zoals in een ander topic te lezen is, hebben ze niet eens de moeite genomen om de Q-shed van het 32ste in ere te herstellen/bewaren... Over "historie" gesproken... 8)

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 dec, 2017 12:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Interessante intro Ed. Leuk dat je deze Eduard uitgave gaat maken. Mijn onderzoek is meestal niet zo grondig, maar ik heb de indruk dat Eduard altijd erg zorgvuldig te werk gaat bij de keuzes over de uitvoeringen die ze uitbrengen en de daarbij vermelde informatie. Vanuit die optiek zou ik eerder van hun informatie uitgaan. Zeker omdat musea e.d. de vliegtuigen nog wel eens willen laten restaureren (overspuiten).

Ik ben benieuwd wat je van de cockpit details vindt, ik vind ze namelijk voor plastic al erg mooi en heb juist om die reden gekozen om geen vervangend setje aan te schaffen voor mijn F-4B, enkel een aanvulling in de zin van de gordels. Maar als jij de stoelen zelf niet gaat gebruiken, dan heb ik er eventueel wel interesse in.

Heb je al wat dry-fits gedaan van de belangrijkste onderdelen? Ik vind persoonlijk de twee delen van buik moeilijk op de romp passen met enkel een paar pinnetjes als aanhechtingspunt.

Succes! Groet, Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 dec, 2017 13:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Shujaa schreef:

Ons eigen "super-fraaie" Nationaal Militair Museum maakt het daarbij wel erg bont...
Een grote verzameling in-complete, in-correcte verzameling tering rotzooi waarbij ze ook nog eens volmondig beweren dat het allemaal "authentiek" is... MY @SS !!!

En voor degene die zich nou afvragen waar ik me zo druk over maak...
Dit k*t geintje heeft de belasting betaler dus een kleine slordige 100 miljoen Euro gekost...

Gr. Ruud.



Ach, gelukkig hebben we de foto's nog :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 dec, 2017 16:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
:lol: :lol: :lol:

(Maar het is & blijft erg triest...!!!)

Gr. Ruud

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement