Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 11:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 02 jan, 2018 20:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
En een heel recente foto van de buitenzijde. Deze heb ik vorige week woensdag gemaakt. Ook op oudere foto's op internet was al te zien dat de voorzijde open staat.photo 432333
Daarnaast een begin gemaakt met de schaal versie.
photo 432332
Ook een beginnetje gemaakt met het spookje. Met lamplicht krijg ik er alleen geen goede foto van. Die houden jullie nog tegoed.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jan, 2018 12:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1707
Leuk te zien dat we bij deze entry meteen op wat scratch-werk worden getrakteerd. :wink: Het zal nog aardig wat werk worden om het geheel wat leven in te blazen voor wat betreft het "aankleden" van de Q-shed maar het begin is gemaakt en door de markante vorm ziet het er al direct "bekend" uit. :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jan, 2018 20:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Ja, genoeg aankleedwerk. Ik hou er zelfs rekening mee dat er punt komt dat ik weer helemaal opnieuw begin. Dat risico loop ik omdat ik niet alles van te voren heb uitgedacht. We gaan het zien. :)
Nu dan ook een foto van het spookje "so far".
photo 432479
De cockpit is zwart geverfd en de stoelen zitten er in. Bij de kit zit geen bemanning. Misschien dat ik die er later nog in plaats, als dat nog lukt.
De vleugel zit nog niet vast. Wel is er een flinke kier te zien tussen de vleugeldelen en de romp. Volgens mij had ik zoiets al een keer in een review gelezen. Polystyreen genoeg om dit op te vullen, echter eerst maar eens goed bestuderen hoe de vleugel op de romp hoort aan te sluiten. Verder nog een paar puntjes voor de vijl en schuurpapier.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 jan, 2018 16:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1707
Inderdaad een "minder fijne" passing voor wat betreft de aansluiting van de vleugels & de positie van de inlaten... Gaat echter vast & zeker goed komen ! :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jan, 2018 21:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Ook aan de Q-shed weer verder geknutseld. Hij begint vorm te krijgen. Ondanks de kleine schaal wordt het nog een heel bouwwerk. :o
Oppervlak ongeveer 380 bij 220 mm.
photo 433196

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jan, 2018 21:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Hoi

begin van de shelter/hangaar ziet er veel belovend uit, ben benieuwd naar het hele bouwwerk (laat je het dak open of wordt deze afneembaar om erin te kijken?)

Grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jan, 2018 22:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Het plan is dat er in ieder geval een dak op komt. Of die afneembaar wordt, ben ik nog niet uit. Met beide kanteldeuren omhoog kun je er sowieso in kijken. Ik verwacht dat dat een leuke inkijk geeft. Ik zit nu wel te denken, dat ik misschien iets met verlichting kan/moet doen, omdat het anders soms te donker wordt binnen.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jan, 2018 4:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1707
Ik "hoorde" je een tijdje geleden een beetje klagen betreffende het ludieke schavot. Nu begin ik te snappen waarom... :lol:
Je maakt er nogal wat werk van Martin ! Bijzonder mooi om te zien dat je zoveel aandacht aan de Q-shed besteed. Laten we hopen dat het "probleem" met de inlaten een beetje redelijk weg te werken is en dat gaat het geheel een zeer mooi meesterwerkje worden. :wink:

"Verlichting"... Hmmm, weet je dat wel zeker...??? :lol: :lol: :lol:
Zonder gekheid, eveneens erg leuk om een beetje mee te stoeien en met 1.0x1.5mm LED's zijn er inderdaad wel mogenlijkheden !

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jan, 2018 21:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Inderdaad: verlichting...? :lol: Bij een korte testopstelling lijkt het mee te vallen hoeveel licht er op de vloer van de schuur valt. Ik houd het echter wel als ideetje in mijn achterhoofd.
Ook maar even een paar plaatjes van de werkzaamheden.
Ondertussen een schoorsteen gemetseld. Wel een gepruts al die kleine steentjes. :mrgreen:
photo 433826

De toekomstiger bewoner is tevens in een verder stadium. De vleugels zitten er aan, overtollig materiaal heeft kennis gemaakt met een vijl en de kier is opgevuld. De passing van de stabilisatoren was niet naar mijn zin. Deze zou voorbij de romp steken en ook de hoek was te klein. Daarop de gleuven dicht gemaakt. Hopelijk lukt het de stabilisatoren alsnog goed te positioneren. Het ziet er zo een beetje ruw uit, maar hij is klein, dat vertekend een beetje. Als hij in een egale kleur is gezet, kan ik pas echt bekijken hoe strak het nu is.
photo 433825photo 433827

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jan, 2018 21:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
Oei er gaat aardig wat plamuur in die phantom zitten zeg. Het ziet er wel al strak uit.
Een "leuke" uitdaging dus, deze kit?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement