Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 23:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 16 jan, 2018 22:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Gelijk een goed begin zie ik! Ik zou zoiets (nog) niet aandurven! Zag deze ook op Scalemates voorbij komen! Als ik mag vragen, geeft dat veel extra tips enzo?

Ook het wegschuren vind ik erg mooi! Het helpt met de realistische look van het toestel!

Rick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jan, 2018 1:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2012 1:13 am
Berichten: 436
Woonplaats: Boom
schitterend!

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter CVN-68 1:350
Italeri XB-70 Valkyrie + PE exhaust nozzles
Egg Plane Warhawk

Volgende projecten:
Trumpeter USS North Carolina 1:350
Revell HMS Victory



Ne Parcas Nec Spernas - Neither Spare Nor Dispose
In Ardua Tendit - in arduous tending prevail.
It is is good to be bad when you are into heavy metal!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jan, 2018 7:41 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Het lijkt alsof die wheelbays nogal grof zijn afgewerkt, of is dat puur door de flitser?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jan, 2018 8:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
Thx, de gezondheid gaat vooruit, eindelijk....

qua extra tips is het soms wel handig. Net zoals op ARC, je krijgt er soms weinig feedback, maar wel kennis soms van ex-mechaniekers, -piloten, ... Tot nu toe valt het mee (hier hebben we ook redelijk veel kennis in huis dat graag gedeeld wordt. Ruud ik zie dat ik je nog niet bedankt heb voor je antwoord en info, dus bij deze, thx), maar ook bijgeleerd dat de zijkanten van de pylonen zoals Hasegawa deze uitvoerde "verkeerd" is, er dient een kleine spacing tussen deze verbredingen en de romp te zitten blijkbaar. Mocht je een bewapend toestel maken, dan moest je evt kijken hoe dit op te lossen... Nadeel is dat het niveau op deze sites een heel stuk hoger is, dus als beginner of als licht gevorderde val je soms door de filter als te gewoon...

In verband met het niet aandurven om er de zaag in te zetten, dat kan ik me gerust inbeelden, maar eerst goed kijken wat je moet doen, evt andere verslagen zoeken waar de ombouwkits gebruikt werden, kijken wat je goed vind en wat minder, nadenken over hoe je die mindere zaken kan verbeteren, en dan gaan. Als je gaat: droogpassen, veel droogpassen... Dat heb ik hier even niet gedaan...
Soms heb je nog verrassingen zoals nu, dus die los je gaandeweg op. Nu denk ik om styreen-strips te kleven, en de wielbakken plaatselijk te verhogen. Maar er zijn evenveel oplossingen als modelbouwers. Wordt vervolgd...

@Bert: ik denk dat het ligt aan het stof dat er nog opligt

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jan, 2018 17:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Geen probleem Buddy. Ik was een beetje druk en dus heb ik even heel snel puntsgewijs antwoord op je vragen gegeven zodat je in ieder geval lekker kunt doorbouwen. :wink: Ook nu nog een beetje druk en dus weinig tijd om overal uitgebreid op te reageren. :( Hopelijk vanavond nog een beetje tijd om hiet lokaal met wat plastic te prutsen... :brouw:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 feb, 2018 13:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
klein beetje verdergewerkt aan deze:

De resin luchthappers scheelden "iets" van vorm:
photo 437107

photo 437106

na een kuur met de microgolfoven om deze op te warmen heb ik het volgende weten te bekomen:

photo 437104

photo 437103

vind ik persoonlijk toch een hele verbetering, nu nog de luchtbellen opvullen en schuren...:

Ook is de romp verder opengewerkt om alles te kunnen plaatsen:
photo 437105

Verder ben ik begonnen met de cockpit schoon te maken, maar ik heb nog een vraag voor de montage hiervan:

photo 437102

Moet deze lip ook verwijderd worden, zodat de kromming achteraan de cockpit aansluit op het kromme stuk dat op de verhoging wordt gelijmd?
photo 437101

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 feb, 2018 23:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Hmmm, grappige vraag...
Was me niet eens opgevallen en dat terwijl er een soortgelijk exemplaar op mijn bureau rond zwerft... 8)

ONDER VOORBEHOUD !!!
1) Als je kijkt naar de Hasegawa opbouw dan zul je zien dat je, nadat de romp-delen zijn samengevoegd, nog een onderdeeltje moet toevoegen. Dit onderdeeltje zal het achterste gedeelte van de cockpit-sectie vormen en benoem ik voor het gemak even "de rug" van de cockpit-sectie. Wanneer je de voorzijde van "de rug" bekijkt, dan zul je zien dat deze boog-vormig is en tevens twee uitsparingen heeft waar later de "nokjes" van de achterste canopy in geplaats zullen moeten worden.

2) Als je naar de vorm van de resin cockpit kijkt, dan zie je dat de achterzijde eveneens een boog-vorm vertoont. Gevoelsmatig denk ik dat de boog-vorm van de resin cockpit in de boog-vorm van "de rug" zal moeten worden geplaatst.

3) Indien mijn aanname/constatering in "1)" & "2)" kloppen, dan zal er dus daadwerkelijk wat hak- & zaag-werkzaamheden moeten worden verricht. Dat zou dan inhouden dat de sectie welke je in je laatste foto aanduidt, inderdaad zal moeten worden verwijderd. Verder zal de boog-vorm in "de rug" eveneens moeten worden verwijderd/worden open gemaakt zodat de boog-vorm van de resin cockpit daarin past.

Een omslachtig verhaal waarvan ik hoop dat het enig hout snijdt... Ik zal nog even bij mijn exemplaar kijken om te bezien of mijn voorgaande relaas inderdaad correct is. Stay tuned...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 feb, 2018 10:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
Ok, thx

dan eerst eens kijken of ik de romp eerst kan samenlijmen en de cockpit van langs onder kan monteren, gaat misschien een beter zicht geven op het geheel...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 feb, 2018 13:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Tijdens mijn zoektocht naar voorbeelden van mooie pitjes kwam ik ook deze link tegen: http://www.arcforums.com/forums/air/index.php?/topic/279141-148-hasegawa-f-4e-tuaf-sea/. Dit is een Hasegawa met een Aires pit. Ik denk dat je inderdaad dat stuk weg kan halen.

mvg.

Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 feb, 2018 14:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
Bedankt, was wat ik nodig had, ik denk dat deze me ook over de streep haalt om aftermarket motoren aan te schaffen... hele tijd over getwijfeld eigenlijk over het welles/nietes. De upgrade-set voor de camera's ga ik denk ik niet inbouwen, lijkt me niet echt te passen op een demo-kist, tenzij misschien als static demo dan...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement