iets meer fotomateriaal bij de voorgaande uitleg:
Ik heb een begin gemaakt met het verwijderen van de wielbakken en deze te vervangen door de resinexemplaren van Aires. Aires brengt mooie details, maar vergen ook meestal veel schuurwerk om alles passend te krijgen. Voor het loshalen van de wielbakken die meegegoten waren maak ik gebruik van een scriber van bare metal foil.
Een paar keer aanhalen langs de rand en het stuk is verwijderd, wat ik persoonlijk iets veiliger vind voor mijn vingers dan een mes. Het gedeelte tussen de wielbak en de flaps heb ik doorgezaagd, daarna binnenin de bak een lijntje getrokken en met de scriber weer verdiept...
Aires vergt veel schuurwerk om alles passend te krijgen, en meestal moet je dan ook je kunststof enz... flinterdun schuren, dus dacht ik te anticiperen door de wielbakken vooraf te verdunnen tot op ongeveer 1/3 van de dikte van de originele kunststof:
Ook de wielbakken werden zo dun mogelijk gemaakt, hier zie je het origineel en de verdunde kant. Waar ik door de bodem ben gegaan wordt nog hersteld, maar is ongeveer een complete mm afgezaagd en geschuurd:
en bij een droogpassing:
Achterzijde -> naadloos
de voorzijde... iets minder naadloos...
Dus ik vrees dat ik het resinstuk weer een beetje plaatselijk ga moeten verdikken.
Ook de bovenzijde van de vleugels werd verdund om alles te laten passen, dit is niet zo goed zichtbaar, maar de wielbak werd overgetekend, en met een oude scalpel werdt het oppervlaa ook tot op ongeveer 1/3 uitgeschraapt...