Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 21:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 jan, 2018 21:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
volvotje schreef:
Ja hoor hij moet weer de eerste zijn :lol: :| kan ik mooi bij je afkijken hahahaha.
Onderdeeltje 48 kun je die ook achteraf plaatsen? Ik was vanmiddag ook al bezig geweest maar nr 48 kon ik herstellen. Aangezien er best wel wat aan de cockpit moet gebeuren ben ik dus bang dat hij weer afbreekt.


Haha, ja sorry :D Ik heb net een week vakantie achter de rug en heb al die tijd naar deze doos gekeken, maar kon niet beginnen. Morgen moet ik werken...

Hopelijk heb je wat aan mijn vorderingen. Het zal niet heel snel gaan vrees ik.

Onderdeel F48 zou je er achteraf zo in moeten kunnen schuiven ja. Bij mij gaat die vlieger helaas niet op door de PE. Hopelijk houd ik het stangetje heel.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 jan, 2018 21:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
Ik mag morgen ook weer aan de gang dus het zal hoofdzakelijk een weekend hobby zijn. Het probleem met het stangetje is hopelijk opgelost.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 jan, 2018 22:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Dergelijke uitstekende onderdeeltjes kun je gedurende de bouw prima beschermen door er (voorzichtig) een klodder kneedgum op/overheen te plakken.

https://www.bruna.nl/kantoor/kneedgum-b ... rti-721510

Het spul is tevens te gebruiken ter vervanging van "blue-tac", poster-buddies, etc., etc., om gecompliceerde camouflage-schema's aan te brengen. Voor wat betreft de diverse gekleurde varianten heb ik geen ervaring, maar de grijze variant laat in ieder geval geen sporen op de verf achter... :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 jan, 2018 23:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bedankt voor de tip Ruud. Ik heb nog wel wat blue-tac liggen dus dat komt goed. Nu las ik dat Edwin ook een goed oplossing had, door het bakje in te klemmen. Ik zat te denken dat ik zoiets ook wel moet kunnen maken van twee plankjes, vleugelmoertjes en schroeven. Voorlopig ligt de boel bij nog ondersteboven in ieder geval...

Na het bestuderen van de foto's van de neuswielbak in de walk-around sectie viel mij op dat ondanks de moeite die Academy erin heeft gestoken, er toch nog wel wat details missen en verkeerd zijn. Zo zien jullie op de volgende foto dat er op de "bodem" van de wielbak in de lengte een geknikte plaat loopt. Die zit er ook in bij de kit, maar die loopt helemaal door tot het achterste schot. En dat is op de foto niet zo.

Afbeelding

Who cares? Tja, mij maakt het op zich ook niet veel uit, maar omdat Academy ook van mening is dat de RIO pedalen moet hebben daar dus de nodig gaten in de bodem van de cockpit heeft gemaakt, moet ik toch aan de slag om dat netjes af te werken. Dus maak ik het mezelf nog wat moeilijker door wat te gaan zagen in de cockpitvloer.

photo 432313

Stukje eruit.

photo 432315

En er weer ingelijmd. Hoppa! Nu nog afwerken...

photo 432314

Overigens ben ik wel blij dat ik er voor gekozen heb om de wielbak niet in één keer helemaal te maken. Met het plaatsen van de PE zitten er zo nu en dan klinknagels in de weg. Het verwijderen ervan gaat zo een stuk makkelijker.

photo 432312

Tot slot nog even een kiekje van de stand van zaken.

photo 432317

Hopelijk kan ik dit tempo een beetje volhouden en is deze wielbak deze maand klaar. Dan moet de kit met de volgende oud en nieuw viering wel klaar zijn.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Laatst bijgewerkt door FokkerFan op wo 03 jan, 2018 10:40 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jan, 2018 19:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
Mijn "klemmetje" was een idee van moeders de vrouw. Soms, heel soms heeft ze best wel een goed idee :wink:

photo 432357


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jan, 2018 10:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Haha, altijd fijn als er meegedacht wordt. Ik krijg meestal niet veel meer dan een "oh mooi" te horen. Hier heb je nog eesn wat aan!

Die is ook wel handig, maar duw je daar het onderdeel niet alsnog heel makkelijk mee tegen je bureaublad? Ik zat te denken aan tweelijmklemmen ofzo, of van twee houten plankjes die hoog genoeg zijn d.m.v. twee schroeven met elkaar te verbinden. Komend weekend ga ik maar eens in de garage kijken wat ik nog aan afvalhout heb liggen. Sowieso moet ik plinten op maat gaan zagen...

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jan, 2018 12:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
He fokkerfan,

de wheelbay krijgt zo met de PE ook al meer detail, als alles gespoten is zal het er best goed uitzien ben ik van overtuigd. Ik kom ook altijd een hand te kort bij het plaatsen van de kleine PE plaatjes. heb daar ook nog geen goede oplossong voor, misschien ook maar eens een klemmetje maken ala volvotje

Grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jan, 2018 12:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Inderdaad altijd handig, zo'n setje "extra handjes"... :lol:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 feb, 2018 17:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Met de dreiging van het schavot hijgend in mijn nek wordt het maar weer eens tijd voor een update en mij sowieso maar weer eens wat actiever met deze BB bezig te houden. Ongelofelijk hoe snel het jaar begonnen is. Voor mijn gevoel heb ik nog net de oliebollen achter de kiezen.

Hoewel er geen update geplaatst is, heb ik wanneer de agenda dat toeliet wel gebouwd. Helaas steeds zulke kleine stukjes dat het voor mijn idee geen update waard was, maar met alles nu bij elkaar heeft het toch enige inhoud.

Ik wilde mezelf eerst bezig houden met alle PE delen, zodat dat gepriegel achter de rug is. Het zijn nogal wat onderdelen en om ervoor te zorgen dat ik niets vergeet, heb ik maar een registratiesysteem verzonnen op de handleiding. De rood omcirkelde nummers zijn de PE delen die nog gedaan moeten worden. Wanneer ze bevestigd zijn, dan kleur ik het roze in met een watervaste stift. Hopelijk is het ook een waterdicht systeem :D

photo 436700

En als ik even genoeg heb van de PE, dan ga ik lekker verder met wat andere onderdelen assembleren. Zoals de wielbakken en de remkleppen.

photo 436702

Het vreemde vind ik dat de remklepbakken niet helemaal aansluiten aan de vleugel en een kier open laten. Nu zal het waarschijnlijk niet zichtbaar zijn straks, omdat ik niet van plan ben de kleppen open te zetten. Verder heb ik ook de gaten geboord voor de centerline tank en de hard points van de sidewinders. Mijn idee is om ‘m in de volgende configuratie te maken.

photo 436727

Alleen dan zonder de opgeklapte vleugels (helaas). Ik zie nu trouwens dat de buitenste hard points er ook op zitten. Dus die ook nog maar even uitboren dan.

Dan zit ik nog met de volgende uitdagingen.

Allereerst de stuurkolom van de RIO. Wel of niet? Volgens het onderstaande artikel hadden sommige Bravo’s ze wel en andere weer niet. Het geboortejaar van het desbetreffende toestel is daarbij van belang. Weet iemand hoe ik daar achter kan komen van BuNo 153012?

artikel

En het andere vraagteken dat ik heb, is welk piefje er onder de neus moet?

photo 436701

De beschrijving voor de Sundowners kist zegt nummer 4, maar die lijkt niet echt op wat ik op foto’s en tekening van het desbetreffende vliegtuig dat ik aan het bouwen ben. Om maar even een paar voorbeelden te geven.

photo 436730

photo 436729

photo 436731

photo 436728

Iemand een idee? Het lijkt mij nummer twee. Maar voordat ik die er aan vast lijm, hoor graag iemand anders mening.

Kunnen jullie je voorstellen dat het typen van dit verslag bijna drie kwartier geduurd heeft? En dat alleen omdat ik het op een iPad aan het doen ben. Wat een ongelofelijke k-apparatuur is dat toch van Apple :evil:

Groetjes Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 feb, 2018 18:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Mooi kleurenschema

ik zou ze alle 4 van het frame halen en een voor een dryfitten, kijken welke dan de juiste is. Als ze vast zitten aan het frame lijkt het toch net even anders.

grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement