Met de dreiging van het schavot hijgend in mijn nek wordt het maar weer eens tijd voor een update en mij sowieso maar weer eens wat actiever met deze BB bezig te houden. Ongelofelijk hoe snel het jaar begonnen is. Voor mijn gevoel heb ik nog net de oliebollen achter de kiezen.
Hoewel er geen update geplaatst is, heb ik wanneer de agenda dat toeliet wel gebouwd. Helaas steeds zulke kleine stukjes dat het voor mijn idee geen update waard was, maar met alles nu bij elkaar heeft het toch enige inhoud.
Ik wilde mezelf eerst bezig houden met alle PE delen, zodat dat gepriegel achter de rug is. Het zijn nogal wat onderdelen en om ervoor te zorgen dat ik niets vergeet, heb ik maar een registratiesysteem verzonnen op de handleiding. De rood omcirkelde nummers zijn de PE delen die nog gedaan moeten worden. Wanneer ze bevestigd zijn, dan kleur ik het roze in met een watervaste stift. Hopelijk is het ook een waterdicht systeem
En als ik even genoeg heb van de PE, dan ga ik lekker verder met wat andere onderdelen assembleren. Zoals de wielbakken en de remkleppen.
Het vreemde vind ik dat de remklepbakken niet helemaal aansluiten aan de vleugel en een kier open laten. Nu zal het waarschijnlijk niet zichtbaar zijn straks, omdat ik niet van plan ben de kleppen open te zetten. Verder heb ik ook de gaten geboord voor de centerline tank en de hard points van de sidewinders. Mijn idee is om ‘m in de volgende configuratie te maken.
Alleen dan zonder de opgeklapte vleugels (helaas). Ik zie nu trouwens dat de buitenste hard points er ook op zitten. Dus die ook nog maar even uitboren dan.
Dan zit ik nog met de volgende uitdagingen.
Allereerst de stuurkolom van de RIO. Wel of niet? Volgens het onderstaande artikel hadden sommige Bravo’s ze wel en andere weer niet. Het geboortejaar van het desbetreffende toestel is daarbij van belang. Weet iemand hoe ik daar achter kan komen van BuNo 153012?
artikelEn het andere vraagteken dat ik heb, is welk piefje er onder de neus moet?
De beschrijving voor de Sundowners kist zegt nummer 4, maar die lijkt niet echt op wat ik op foto’s en tekening van het desbetreffende vliegtuig dat ik aan het bouwen ben. Om maar even een paar voorbeelden te geven.
Iemand een idee? Het lijkt mij nummer twee. Maar voordat ik die er aan vast lijm, hoor graag iemand anders mening.
Kunnen jullie je voorstellen dat het typen van dit verslag bijna drie kwartier geduurd heeft? En dat alleen omdat ik het op een iPad aan het doen ben. Wat een ongelofelijke k-apparatuur is dat toch van Apple
Groetjes Ingmar