Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 feb, 2018 10:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
inderdaad beetje jammer van de 2D cockpit. Kan je niet waar de bedieningsorganen zitten op de decal een pseudo handel, luchtslang, enz bevestigen?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 feb, 2018 17:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
helaas in een vrij drukke periode terecht gekomen dus bouwen gaat erg traag. daarnaast heb ik me rotgezocht naar iets van masks voor deze kit. Na 2 weekjes zoeken heb ik iets gevonden!

Inmiddels het pakketje binnengekregen, gelijk maar 2 besteld want je weet maar nooit (en anders was het verzenden duurder dan het product). En een ander voordeel is: KIJK EENS NAAR HET AANTAL VERSIES WAAR HET VOOR GEBRUIKT KAN WORDEN!! hemels :lol:
photo 437121

ben benieuwd! in ieder geval kan ik nu met een gerust hart de glazen onderdeeltjes verven met de airbrush!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 feb, 2018 23:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
een goed maskertje vindt ik een must om een cockpitje te spuiten/verven. En om het geld hoef je het meestal niet te laten

Grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 feb, 2018 20:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Tja, dan ben ik waarschijnlijk erg onhandig. Heb nu drie keer zo;n maskerset geprobeerd en alle drie de pogingen resulteerde in het met de hand schilderen van de omlijstingsranden. Ik heb al moeite om die stickers normaal vast te plakken, heel soms gebruik ik Maskol, maar gewoon freehand werkt vaak toch het best. Misschien heb ik als figuurschilder voordeel van de techniek, of gewoon een vaste hand.
Maar wat ik vaak zie is dat mensen proberen in 1 keer de boel dekkend te willen schilderen, tja, dan heb je meer kans op te dikke lijnen door een te vol penseel en juist uitschieters.
Ik heb daar gemiddeld 4 of 5 laagjes voor nodig, maar door de verdunde verf kan je iets makkelijker werken, en uiteraard een middelklein penseel , te klein penseel is niet handig, ik zoek gewoon een penseel wat dezelfde dikte heeft als het lijntje wat ik moet schilderen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 maart, 2018 14:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
@Bert, Ach ieder heeft zo zijn voorkeur! bij mij is het precies omgekeerd, met de losse hand wil het niet altijd even makkelijk lukken, met deze masking set kan ik lekker erover airbrushen :lol:

Maar dan nu weer een kleine update, de Tenryu is af en kan die aandacht naar deze verschoven worden. Echter gaat het nog niet zo snel, maar als de cockpit eenmaal af is zal het weer een stuk sneller gaan!

Nog steeds bezig met de stoeltjes voor de piloten, om het goed te doen zijn er heel wat kleurtjes en laagjes verf nodig!
photo 439014

Intussen zitten de grootste stukken op elkaar, uiteraard moeten de naden nog wat bijgewerkt worden, maar het krijgt de vorm van een vliegtuig!
photo 439015

Het is wel een groot ding! hij wordt langer dan een B-25 mitchell bommenwerper! wat een apparaat :oops:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement