Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 17:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 dec, 2017 11:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Kleurrijke vogel, veel succes met deze...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jan, 2018 14:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Aangezien ik al vrij voeg een topic aangemaakt heb moest ik snel beginnen om niet op het schavot terecht te komen. gelukkig had ik wat tijd om alvast te beginnen.
Ik begin bij de stoelen voor de piloten. De kut wordt volledig OOB gebouwd dus geen PE fratsen dit keer.

Per stoel zijn er 5 onderdeeltjes di in elkaar geplakt moeten worden. Ik ga alleen nog wat riemen van tape toevoegen denk...
photo 432341

deze staat klaar voor een likje verf. de rest van de cockpit gaat volledig vol met decals dus die onderdelen moeten ook eerst individueel geverfd en beplakt worden voordat ze in elkaar kunnen.

Nu heb ik 1 probleem. Ik wil HEEL graag masks voor het glaswerk maar kan dit niet vinden. heeft iemand een idee waar ze te krijgen zijn? of een alternatief voor een ander toestel dat toevallig op deze past? ik kan ook zelf wel afplakken maar ben bang dat het dan niet ze super strak is...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jan, 2018 14:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Hoi Rick

wat betreft de mask heeft Eduard een setje voor de f4 van hasegawa
[url][url]https://www.eduard.com/store/eduard/f-4-1-48.html?cur=1[/url][/url]

deze zit ook in de biged voor de F-4e van hasegawa, zou dus mogelijk moeten passen, kost ook niet de hele wereld misschien proberen waard

https://www.eduard.com/store/Eduard/F-4E-1-48.html?cur=1&listtype=search&searchparam=f-4e

grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jan, 2018 12:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Het begin van deze JASDF-rakker is gemaakt. Ziet er goed uit en de plofzetels geven duidelijk aan waarom ik persoonlijk dat Hasegawa F-4 familie zo ontzettend fraai vind. Zelfs OOB staat er reeds een zeer overtuigend resultaat. En dat alles in de schaal 1/72.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jan, 2018 15:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Shujaa schreef:
Het begin van deze JASDF-rakker is gemaakt. Ziet er goed uit en de plofzetels geven duidelijk aan waarom ik persoonlijk dat Hasegawa F-4 familie zo ontzettend fraai vind. Zelfs OOB staat er reeds een zeer overtuigend resultaat. En dat alles in de schaal 1/72.

Gr. Ruud.


Toch doen die Revell stoelen van de -E en -F daar niet voor onder als je het mij vraagt hoor. Maar het ziet er goed uit inderdaad.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jan, 2018 18:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Klopt als een bus, maar helaas zitten er erg veel vorm-fouten in de Revell-edities ten opzichte van de Hasegawa edities.
Ook in de cockpit hebben ze helaas een dimentioneel foutje gemaakt waardoor de achterste plof-stoel veel te laag zit. :(
Ah, dat brengt me dan ook direct tot de navolgende tip:

Wellicht is het verstandig om de stoelen als laatste te plaatsen. De voorste stoel is zonder problemen te plaatsen. De achterste stoel kan echter wel een stukje plastic-card gebruiken om een meer "natuurlijke" look te verkrijgen. :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 jan, 2018 15:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Ookal ga ik niet zo snel als de rest, hier weer een kleine update.

De stoelen staan in de primer. Maar zoals Ruud zei, misschien eerst even passen voordat je ze plaatst.
photo 435236

Dus ik dacht, welnu dan is de kuip zelf aan de beurt. Eerst alle onderdeeltjes losgemaakt, in de primer gezet en daarna met de had een kleurtje gegeven. Daarna de decals (Heel wat in vergelijking met een WW2 toestel) erop plakken. Goed passen en meten! anders kunnen de onderdeeltjes niet meer mooi op elkaar! Daarna het overige decalfolie wegwerken en dan krijg je het volgende resultaat:
photo 435237

photo 435235

Daarna de stoelen gepast en die staan perfect! Geen styrene plaatje nodig dus, dat betekend dat de stoelen in de verf kunnen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 jan, 2018 17:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Leuke update Rick ! :wink:
Het is & blijft een beetje jammer dat Hasegawa in de schaal 1/72 hoofdzakelijk voor decals kiest om het een en ander aan te kleden... Desondanks ziet het er allemaal piekfijn uit.

Mijn opmerking met betrekking tot het "ophogen" van de achterste stoel heeft enkel betrekking op de Revell-editie. "Waarvan akte." :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 jan, 2018 18:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Mijn fout! :oops:

Ja, decals zijn inderdaad een beetje jammer, vooral omdat alles zo plat is. Ik had liever een gedetailleerd instrumentenpaneel gezien die je eventueel ook zelf nog wel in zou kunnen kleuren. Ach, je kan niet alles hebben :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 jan, 2018 22:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Hallo Rick,

Ik ben ook met de 1:72 Hasegawa bezig en heb zitten experimenteren met de stoelhoogte achterin. Eduard adviseert bij haar PE setje om de achterstoel toch 1 mm op te hogen. Dat heb ik gedaan, maar is wat mij betreft te hoog en ik ben bang dat je issues gaat krijgen met de canopy. Dus ik heb hier een voorbeeldje van de stoel direct in de pit plakken (links) en een plaatje van 0,5 mm onder de stoel (rechts)

photo 435415

Ik vind de linker toch een beetje 'verzuipen', terwijl de rechter me iets beter lijkt te staan. Hou er wel rekening meer dat dit nog een dry-fit fase is. Net wat Ruud al eerder zei, die stoel kan altijd als laatste dus neem vooral de tijd. Ik wacht er in ieder geval mee totdat de pit wat definitiever in de romp zit.

mvg.

Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement