Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 13:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Het Schavot (PT-02)
BerichtGeplaatst: za 02 dec, 2017 20:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
photo 428782



Goed mannen, de Phabulous Phantoms BB is een feit en dus kunnen we lekker met z’n allen gaan werken aan onze projecten. In de aanloop naar deze BB is er door iedereen ontzettend enthousiast gereageerd. Nu dat we aan de slag kunnen, is het zaak dat een ieder net zo enthousiast & gemotiveerd blijft… :wink:

Als mod zal ik mijn best doen om een ieder aan het werk te houden. Om dat te realiseren zal ik trachten om er niet enkel een leuke BB van te maken, maar tevens mijn stikkende best doen om deze BB tot the best ever te maken…!!! Om dat te doen zal ik proberen om een paar leuke – interresante topic’s te verzorgen waarbij we gaandeweg ook nog iets meer over deze Phabuleuze rakker te weten komen. Daarnaast zal ik tevens proberen om op iedere build te reageren en, daar waar mogenlijk, jullie met tip’s & truc’s bij te staan.

MAAR… Er zullen mogenlijk ook “zwaardere middelen” worden ingezet. Ik stel u daarom graag voor aan “HET SCHAVOT”. Een ieder die z’n entry verwaarloost zal genadeloos op het schavot worden geplaatst…!!!

BE ADVISED – BE AWARE !!!

De spelregels zijn simpel:
Ik verwacht van een ieder 1 update per maand (30 dagen). En met een update bedoel ik dan niet een berichtje met de boodschap “Sorry jongens, maar ik had ff geen tijd…” We weten allemaal dat het bouwen van een model aandacht, discipline & toewijding vereist. Bedenk dat voor het runnen van deze BB hetzelfde geldt.

Goed, een ieder die z’n entry verwaarloost (en dus niet per 30 dagen een update plaatst), komt genadeloos op het schavot terrecht. In dat geval zal je schermnaam dan in de rode box worden geplaatst. Sta je daar eenmaal te pronken, dan zul je daar net zo lang tentoon worden gesteld totdat je een update hebt geplaatst. Denk je ff snel van het schavot af te komen door direct een update te plaatsen dan heb ik een zure mededeling: eenmaal op het schavot, dan sta je daar minimaal 48 uur ten schande… Gedurende die periode mag je dan tevens verwachten dat de overige brouwers je helemaal de huid vol schelden… :lol:

Als mod loop ik uiteraard ook het risico om op het schavot te belanden, maar (indien accoord) veroorloof ik mezelf een update-periodiek van 45 dagen. Reden hiervoor is dat ik me niet enkel op mijn entry zal moeten concentreren maar tevens druk bezig zal zijn met het verzorgen/runnen van de BB. Ik hoop dat jullie daarvoor enig begrip hebben…

Uitzonderingen:
• Langdurige vakantie
• (Ernstige/serieuze) Prive-zaken
• (Langdurig) ziek

Gelieve mij van dergelijk zaken even middels PB te berichten.

Let’s all have the best party ever…!!!

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Het Schavot (PT-02)
BerichtGeplaatst: za 02 dec, 2017 20:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
VERWERPELIJK! :evil:
Deelname aan een groepsbouw is GEEN verplichting!!!!!! :evil: :evil: :evil:

Het moet een hobby blijven! :?

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Het Schavot (PT-02)
BerichtGeplaatst: za 02 dec, 2017 21:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Hartelijk dank voor je input Walesha.

Even voor de goede orde:

Deze BB is voor mij de eerste keer dat ik een dergelijk "evenement" organiseer. Daarbij doe ik mijn uiterste best om er een geslaagd feest van te maken, maar dat wil niet zeggen dat al mijn effort altijd in goede aarde zal vallen... :( Tevens zal het zo zijn dat ik het niet iedereen naar de zin zal kunnen maken... Het zij zo...

Uiteraard ben ik het volledig met je eens dat deze vorm van tijdsverdrijf immer een hobby is en ook zo moet blijven !!!
Anderzijds probeer ik echter wel om deze BB eens een keertje anders in te richten dan dat we "standaard" zijn gewend...
Erg jammer te lezen dat je deze ludieke rubriek zo serieus opneemt en als ik je daadwerkelijk persoonlijk heb geraakt, dan ben ik "groot genoeg" om formeel & publiekelijk mijn verontschuldiging aan te bieden. Bij deze !!!

Mochten er meer mensen problemen hebben met mijn manier van aanpak dan hoor ik dat graag. Het zal ongetwijfeld een kleine moeite zijn om gaandeweg de nodige aanpassingen te doen. :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Het Schavot (PT-02)
BerichtGeplaatst: za 02 dec, 2017 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Ik vind dit niet kunnen. Een echt schavot..
Verander het schavot op z'n minst in een plastic exemplaar als deze:
photo 428814

Ik ben van mening dat je het leven niet te serieus moet nemen. Ruud is lekker bezig en doet dat op geheel eigen wijze. Vooralsnog staat er binnen no-time een flinke buddy-bouw op de planning en Ruud wil er zeker van zijn dat iedereen die zich opgeeft daadwerkelijk gaat bouwen. Vergeet niet dat er in het organiseren ook veel tijd gaat zitten, je wil het niet voor Piet snot doen natuurlijk.

Wat mij betreft heeft Ruud er echter zelf voor gekozen om dit te organiseren. Ik snap dat 30 dagen voor hem te weinig (kunnen) zijn, maar 45 is echt te gortig.


31 dagen voor Ruud.

ph-adk: geen bezwaar

Voor iedereen die vindt dat Ruud elke 31 dagen een update moet plaatsen:

* Gelieve even te reageren middels "citeer"
* Je schermnaam op het lijstje toevoegen
* Klik op "BEVESTIG"

Ik hoop dat Walesha (en misschien anderen) er de grap van in kunnen zien, maar zo niet, dan is dat ook goed. We willen hier niemand beledigen.

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Het Schavot (PT-02)
BerichtGeplaatst: za 02 dec, 2017 23:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Thanx mate... YOU get the bigger picture. :wink:

Mag het dan asjeblieft 32 dagen zijn...? :lol: :lol: :lol:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Het Schavot (PT-02)
BerichtGeplaatst: za 02 dec, 2017 23:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
:lol: :lol: :lol: Ik kan er de humor wel van inzien! (en ik vind het stiekem ook best een goed idee om zo nu en dan de deelnemers eens een trap onder de derrière te geven :wink: ).

Zelf moest ik er nog even een nachtje over slapen, maar het enthousiasme van Ruud rondom de organisatie maakt dat ik me toch ook graag met de groepsbouw, euhh ik bedoel Buddy Bouw zou willen meedoen :!: :brouw:

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Het Schavot (PT-02)
BerichtGeplaatst: zo 03 dec, 2017 0:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
ph-adk schreef:
Ik vind dit niet kunnen. Een echt schavot..
Verander het schavot op z'n minst in een plastic exemplaar als deze:
photo 428814

Ik ben van mening dat je het leven niet te serieus moet nemen. Ruud is lekker bezig en doet dat op geheel eigen wijze. Vooralsnog staat er binnen no-time een flinke buddy-bouw op de planning en Ruud wil er zeker van zijn dat iedereen die zich opgeeft daadwerkelijk gaat bouwen. Vergeet niet dat er in het organiseren ook veel tijd gaat zitten, je wil het niet voor Piet snot doen natuurlijk.

Wat mij betreft heeft Ruud er echter zelf voor gekozen om dit te organiseren. Ik snap dat 30 dagen voor hem te weinig (kunnen) zijn, maar 45 is echt te gortig.


31 dagen voor Ruud.

ph-adk: geen bezwaar
FokkerFan: geen bezwaar

Voor iedereen die vindt dat Ruud elke 31 dagen een update moet plaatsen:

* Gelieve even te reageren middels "citeer"
* Je schermnaam op het lijstje toevoegen
* Klik op "BEVESTIG"

Ik hoop dat Walesha (en misschien anderen) er de grap van in kunnen zien, maar zo niet, dan is dat ook goed. We willen hier niemand beledigen.


Hahaha! Wie de bal de kaatst... :wink:

Ruud,

Ik vind het een geweldig ludiek idee! Laten we alstublieft allemaal en beetje met zelfspot om leren gaan. Ik maak me er ook schuldig aan om projecten niet af te ronden dus heel goed dat er sancties op koken te staan (zolang er geen ledematen enzo worden afgezet). Ik zal me dan ook inzetten om niet op het lijstje te komen. En mocht ik onverhoopt toch op het schavot belanden dan zal ik daar de geloven van moten dragen en mogen jullie mij voor rotte vis uitmaken.

Nogmaals, lekker bezig Ruud!

Groetjes, Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Het Schavot (PT-02)
BerichtGeplaatst: zo 03 dec, 2017 1:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Bedankt mannen !
Fijn dat jullie de humor er wel van kunnen inzien. :brouw:

En als ik me niet vergis mogen we bij deze dan ook Prutsel van harte welkom heten. :wink:

Vertel - Vertel !!!
Heb je al een idee wat je entry zal gaan worden ? We horen het uiteraard allemaal erg graag !

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Het Schavot (PT-02)
BerichtGeplaatst: zo 03 dec, 2017 11:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Lonneker
ph-adk schreef:
Ik vind dit niet kunnen. Een echt schavot..
Verander het schavot op z'n minst in een plastic exemplaar als deze:
photo 428814

Ik ben van mening dat je het leven niet te serieus moet nemen. Ruud is lekker bezig en doet dat op geheel eigen wijze. Vooralsnog staat er binnen no-time een flinke buddy-bouw op de planning en Ruud wil er zeker van zijn dat iedereen die zich opgeeft daadwerkelijk gaat bouwen. Vergeet niet dat er in het organiseren ook veel tijd gaat zitten, je wil het niet voor Piet snot doen natuurlijk.

Wat mij betreft heeft Ruud er echter zelf voor gekozen om dit te organiseren. Ik snap dat 30 dagen voor hem te weinig (kunnen) zijn, maar 45 is echt te gortig.


31 dagen voor Ruud.

ph-adk: geen bezwaar

Voor iedereen die vindt dat Ruud elke 31 dagen een update moet plaatsen:

* Gelieve even te reageren middels "citeer"
* Je schermnaam op het lijstje toevoegen
* Klik op "BEVESTIG"

Ik hoop dat Walesha (en misschien anderen) er de grap van in kunnen zien, maar zo niet, dan is dat ook goed. We willen hier niemand beledigen.


Geen bezwaar tegen het reglement van Ruud. Zo'n Buddybuild zet je inderdaad niet voor 'Piet Snot' op. Er gaat best veel tijd zitten voor Rud, dus een beetje inzet van de deelnemers is niets teveel gevraagd. De figuurlijke schop-onder-de-kont mag best, vind ik....

Iedereen succes met de bouw.

Greetz,
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Het Schavot (PT-02)
BerichtGeplaatst: zo 03 dec, 2017 12:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
Ik heb ook geen probleem met het reglement. Zoals eerder aangegeven doet Ruud zijn stinkende best om er iets leuks van te maken en daar mag best iets tegenover staan, in dit geval een (minimaal) maandelijkse update van een ieder die mee doet.

Groeten Edwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement