Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 06 jan, 2018 16:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Inderdaad een mini-update maar in ieder geval meer dan dat ik momenteel laat zien. :oops: :lol: Daar gaat uiteraard (hopelijk spoedig) verandering in komen. :brouw:

Voor wat betreft het verwijderen van detail kun je, in geval van vlakke onderdelen zoals de side-consoles, ook als volgt tewerk gaan:

1) Neem een vlakke ondergrond. Een glasplaatje van bijvoorbeeld een foto-frame'pje is ideaal. :wink:
2) Leg een stukje schuurpapier op de vlakke ondergrond. Je kunt dit eventueel even met wat tape vast zetten.
3) Leg het onderdeel op het schuurpapier (te verwijderen detail uiteraard "tegen" het schuurpapier), druk het met een vinger zachtjes aan en schuur het detail (met een circulaire beweging) weg.

Voor wat betreft het plaatsen van onderdeel "K3":
Ik heb even snel gekeken maar kon zo snel geen uitsluitsel vinden betreffende de F-4J. Bij de F-4S (een upgraded F-4J) is de achterste cockpit-vloer volledig vlak, terwijl er in een aantal gevallen een soort "kasje" te zien is.

https://c2.staticflickr.com/4/3597/3449 ... z.jpg?zz=1

Als ik de interpretatie van de AIRES resin cockpit bekijk, welke over het algemeen (behoorlijk) nauwkeurig is, dan is de achterste cockpit-vloer volledig vlak.

Afhankelijk van je eigen "wens", heb je nu een tweetal opties:

1) Je plaatst onderdeel K3 niet en vult de locatie-gaatjes met putty, of je plaatst een stukje plastic-card op de vloer van de achterste cockpit. Wil je het helemaal netjes weg-werken dan zou je het "nokje" waar volgens Academy het voetenstuur op zou moeten worden geplaatst kunnen verwijderen en van dun plastic-card een compleet nieuwe vloer kunnen maken & plaatsen. Klinkt heel erg gecompliceerd maar is in realiteit niet veel meer dan een rechthoekig stukje plastic-card wat de hele mik-mak (van voor tot achter en van links tot rechts) bedekt. :lol:
2) Wil je toch "enig detail" op de vloer van de achterste cockpit hebben, dan zou je ervoor kunnen kiezen om onderdeel "K3" toch te plaatsen. In dat geval hoef je enkel het gaatje met wat putty te vullen, of je bedekt het met een dun stukje vierkant plastic-card.

Het bovenstaande zijn enkel "suggesties". Helaas is het voor mij onmogelijk om alle vragen exact te beantwoorden omdat ze veelal enig research-werk vereisen. Ruudje heeft hier ook nog z'n eigen projectje liggen welke uiteraard niet in een DNF mag eindigen... :lol:

Gr. Ruud.

P.S.:
Het beloofde laddertje ligt lokaal immer nog klaar om verzonden te worden. Voor ik er erg in had, stonden de feestdagen voor de deur en om te voorkomen dat het "pakketje" gedurende de PostNL feest-drukte mogelijk verloren zou gaan, leek het me verstandiger om het een & ander even na de feest-drukte op de post te doen. Word echter komende week geregeld...!!! :wink:

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jan, 2018 11:46 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
Dank je Ruud. De achterste vloer wordt dus geheel vlak. Als ik komende week vroeg thuis ben even een plaatje styreen halen. Verder mag ik nog 4 dingetjes van P.E maken en dan is de basis klaar voor de primer. De rest van het P.E komt er pas op als alles in de juiste kleur is.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jan, 2018 16:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Voor wat betreft styreen (plastic-card) kun je even op zoek gaan naar EVERGREEN. Dit merk biedt het spul in diverse "diktes" aan;
0.1mm, 0,25mm, 0.5mm, 1.0mm, etc., etc.. Je kunt dan schaal-technisch de juiste keuze maken. Houd er echter wel rekening mee dat erg dun materiaal al snel onder de invloed van lijm "vervormt". Daar waar je dus bijvoorbeeld 0.1mm materiaal zou willen gebruiken, is het vaak verstandiger om voor 0.25mm te kiezen... :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jan, 2018 21:24 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Tenzij je de ultradunne lijm gebruikt van bijv Tamiya. Hierbij verlijm je middels capilaire werking, dus minder lijminvloed

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2018 13:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
Vanmorgen een paar uur lopen prutsen met wat P.E waar een ander waarschijnlijk een half uur over doet :lol: . Het zit erop en ik ben niet geheel ontevreden, maar het kon ook beter.

Als eerste moest de gevouwen worden.

photo 433446

Dat viel wel mee en was niet echt lastig.
Verder moesten er twee hoekjes gedaan worden.

photo 433444

Ook dit viel wel mee, althans het buigen ervan, maar deze moesten uiteraard in de bovenste hoeken komen. En nu kom ik er achter dat ik daar dus geen foto van heb :oops: :oops: En dat plakken in de hoekjes heeft mij dus ruim twee en een half uur gekost. Je kunt maar ergens mee bezig zijn. En als het in elkaar zit ziet het er zo uit.

photo 433447

Niet het mooiste wat ik ooit gelijmd heb maar ik hoop dat het na de verfbeurt er niet zoveel meer van te zien is.
Ook in de cockpit nog het één en ander gedaan. De piloot in de achterste cockpit heeft van mij een paar voetsteunen gekregen. Dat lijkt mij wel makkelijk voor als de bestuurder het in zijn hoofd krijgt om gekke dingen te gaan doen in de lucht. Heb je in ieder geval iets om je nog een beetje schrap te zetten en om te voorkomen dat je benen een eigen leven gaan leiden als dezelfde bestuurder het in zijn bol krijgt om op zijn kop te gaan vliegen. Ja echt hoor zulke mafkezen zijn er.

photo 433448

En nog één of ander kastje gefreubeld wat naast de bestuurder zit.

photo 433445

Het geheel staat nu in de primer en als dat droog is kan ik er met een kleurtje overheen gaan.

Groetjes Edwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2018 14:13 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Geloof mij Edwin
Dingen waar je dagen tegen aan loop hikken blijken in no-time te doen, andere, op het oog simpele zaken, daar kan ook een gevorderde bouwer mee lopen tobben. Geloof dus al die YT fimpjes niet waarin getoond wordt dat zaken in 5 minuten gedaan kunnen worden, allemaal trucage hoor :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2018 18:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Mooi man !!!
Ook hier doet het me erg veel deugt om te zien hoe netjes & secuur je de PE aanbrengt. :wink: Naar mijn bescheiden mening komen AM-spulletjes pas echt goed tot hun recht indien ze ook daadwekelijk netjes worden verwerkt. Wat dat betreft zit je zeer zeker op het goede pad...!!!

Keep up the good work ! :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2018 20:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
@Bert
Die filmpjes neem ik met een korrel zout hoor, maar is wel interessant om te zien.

@Ruud
Het meeste P.E zit er tot nu toe redelijk op maar het laatste onderdeel wat ik poste was een drama en daar was/ben ik minder tevreden over. Je heb zelf meerdere keren aan gegeven dat de basis technieken belangrijk zijn om dan met het P.E te beginnen maar ikke ben een beetje eigenwijs :wink: :wink:

En uiteraard ben ik ook wat vergeten.

photo 433518

Ik geloof niet dat er in het echt een groot gat in de klokkenwinkelbehuizing zit dus dat zal ik eerst maar eens op gaan lossen alvorens ik met de verfspuit aan de gang ga. Ik heb ook even gekeken naar de stand van dat onderdeel en als het gemonteerd zit zie je eigenlijk vrij weinig van mijn P.E geklungel. Daar ben ik dan weer wel een beetje blij van geworden.

Groetjes Edwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2018 21:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Het beheersen van de basisvaardigheden betekent niet altijd een langdurige lijdensweg... De een werkt van nature nu eenmaal reeds nauwkeuriger dan de ander en in dergelijk geval zal "netjes werken" en het in acht nemen van de "basisvaardigheden" minder tijd in beslag nemen. :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jan, 2018 11:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi werk, kleine vraag, moet onderdeeltje 14 niet op de voorzijde gekleefd worden?

Afbeelding

Enneuh... PE is leuk en mooi indien goed aangebracht, want het kan zoals aangehaald het model evenveel pimpen als naar beneden halen... Wat ik meestal doe als ik werk met PE is proberen de klok in gaten te houden, of een alarmpje zetten, want de tijd vliegt ongelofelijk snel als je daarmee bezig bent

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement