Beste medebrouwers,
Zelf heb ik altijd plezier met buddy builds. En al lezend door het forum kwam ik dit draadje tegen van een prachtige Firefly van Paulus de Boskabouwer (6 jaar geleden)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 25&t=52015In het einde van het draadje stelt Trajanus voor er misschien een buddy build van te maken. Paulus leek het wel geinig en had nog een Mk.1 op de plank. Shake en Plasticprutser Peter waren iets voorzichtiger... hoe staan we er nu in? Toevallig vandaag twee Special Hobby Fireflies van eBay geplukt (mk.4 en T.1/T.2 Trainer).
Maar het kan natuurlijk ook breder getrokken worden; alles wat vanaf de Hr.Ms. Karel Doorman heeft gevlogen? Aanleiding voldoende: Doorman II (R81) rolde dit jaar 80 jaar geleden van stapel als HMS Venerable, of Doorman I (QH1) werd in 2026 precies 80 jaar geleden in dienst genomen als Nederlands eerste vliegdekschip. Trackers, Sikorsky helikopters (de S-58 werk behoorlijk inspirerend merken jullie wel

of Avangers. Of het hele vlootverband smaldeel 5, om de scheepsbouwers te betrekken. Of nog gekker: alle materieel dat in de verder idiote kleur geel werd gespoten: van de Fairey Firefly trainers tot Supermarine Sea Otter. Van S-11 tot Harvard, eerste lichting Safirs van de RLS, Tigher Moths en ga zo maar even door. En als de high vis kleur de verbindende factor wordt, dan kan er nog veel meer dat vaart, rijdt of wat dan ook. In elk geval zoek ik naar iets catchy, waarbij veel brouwers willen meedoen. Hoe staan jullie hier in?
grtz VJ