Tuus
allekabels.nl  

Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu ma 17 nov, 2025 5:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 08 sep, 2025 19:52 pm 
Brouwer

Beste medebrouwers,

Zelf heb ik altijd plezier met buddy builds. En al lezend door het forum kwam ik dit draadje tegen van een prachtige Firefly van Paulus de Boskabouwer (6 jaar geleden) https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 25&t=52015

In het einde van het draadje stelt Trajanus voor er misschien een buddy build van te maken. Paulus leek het wel geinig en had nog een Mk.1 op de plank. Shake en Plasticprutser Peter waren iets voorzichtiger... hoe staan we er nu in? Toevallig vandaag twee Special Hobby Fireflies van eBay geplukt (mk.4 en T.1/T.2 Trainer).

Maar het kan natuurlijk ook breder getrokken worden; alles wat vanaf de Hr.Ms. Karel Doorman heeft gevlogen? Aanleiding voldoende: Doorman II (R81) rolde dit jaar 80 jaar geleden van stapel als HMS Venerable, of Doorman I (QH1) werd in 2026 precies 80 jaar geleden in dienst genomen als Nederlands eerste vliegdekschip. Trackers, Sikorsky helikopters (de S-58 werk behoorlijk inspirerend merken jullie wel ;-) of Avangers. Of het hele vlootverband smaldeel 5, om de scheepsbouwers te betrekken. Of nog gekker: alle materieel dat in de verder idiote kleur geel werd gespoten: van de Fairey Firefly trainers tot Supermarine Sea Otter. Van S-11 tot Harvard, eerste lichting Safirs van de RLS, Tigher Moths en ga zo maar even door. En als de high vis kleur de verbindende factor wordt, dan kan er nog veel meer dat vaart, rijdt of wat dan ook. In elk geval zoek ik naar iets catchy, waarbij veel brouwers willen meedoen. Hoe staan jullie hier in?

grtz VJ

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 okt, 2025 16:55 pm 
Brouwer

Mocht het een algemeen MLD topic worden kan ik aanhaken met een vliegboot.
Anders moet ik nog ergens Vrijwillige Vliegers Corps decals vandaan halen voor een gele Tiger moth.

Groet,

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 okt, 2025 17:25 pm 
Brouwer

Hey VJ,
Een nieuwe buddy build spreekt me zeker aan. In MedEvac heb ik veel lol gehad. Alleen ik ben nogal van rare dingen bouwen en daar zie ik in dit onderwerp niet veel ruimte voor. Ik vrees dat ik hem moet laten schieten. Succes, ik ga wel volgen :brouw:

Net af: Medi Shuttle in BB MedEvac, Fokker S-IIa ambulance in BB MedEvac en Tempo A400, eveneens in BB MedEvac.
Onder handen: X-planes, Sud-Ouest Trident II.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 okt, 2025 0:34 am 
Brouwer

Prachtig idee, en zo trap ik elke keer weer in de valkuil om wel iets op te starten, maar te weinig af te maken. Aan het eind van elk jaar roep ik elke keer weer: Eerst wat ufo's zien af te bouwen i.p.v. weer een doos open trekken. Ik wacht ook even af. Er zit wel genoeg optie bij voor mij om wat te kiezen.

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 nov, 2025 14:57 pm 
Brouwer

Ik heb genoeg in stash liggen wat toepasbaar zou zijn voor deze BB, dus als ie er komt haak ik vast wel aan :brouw:

On the bench: Alouette III "Kongelige Danske Marine" [1:72] - BB: MedEvac
Last finished (1): Fokker D.XXI "229" [1:72]
Last finished (2): P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]