Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: 100 jaar KLM
BerichtGeplaatst: ma 22 jul, 2019 18:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Ik zat al langer met het idee te spelen, maar vroeg me af of er genoeg animo zou zijn. Echter bleek in het topic van VJ over de bouw van zijn F28 dat ik niet de enige was met dit idee.

Op 7 oktober van dit jaar is het precies 100 jaar geleden dat de Koninklijke Luchtvaart Maatschappij NV werd opgericht, oftewel de KLM. Dat lijkt mij een leuke gelegenheid om eens een airliner gerelateerde BB te houden. Aangezien er best wel wat kits van diverse merken met KLM beschildering zijn, vermoed ik dat er best wat medebrouwers die normaliter geen airliners bouwen wel een in hun stash hebben liggen. Dit is dus een uitgelezen kans om die kit eens onder het stof vandaan te halen! Naast airliners bezat en bezit de KLM natuurlijk ook nog een groot aantal voertuigen waar wellicht ook kits van zijn en vergeet de KLM ERA Helicopters tak niet.

Dus wie doet er mee? De exacte regels bepalen we nog wel, maar in essentie is alles wat een KLM-logo draagt toegestaan.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 100 jaar KLM
BerichtGeplaatst: ma 22 jul, 2019 18:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Ik doe mee! Welke KLM kist zal ik uit mijn stash halen... Wat denken jullie van de PH-BUA met interieur? In white top delivery colours?

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 100 jaar KLM
BerichtGeplaatst: ma 22 jul, 2019 18:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Vintage Jet schreef:
Ik doe mee! Welke KLM kist zal ik uit mijn stash halen... Wat denken jullie van de PH-BUA met interieur? In white top delivery colours?

:brouw: VJ


Top, leuk dat je zo enthousiast reageert! En om je vraag te beantwoorden, alleen als je er ook nog verlichting in doet :P Haha, maar even serieus, dat zou zeker een bijzondere verschijning zijn. Ik heb de kit ook liggen en wil ‘m ook ooit nog eens zo bouwen, maar eerst even wat ervaring opdoen met de standaard 747 van Revell...

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 100 jaar KLM
BerichtGeplaatst: ma 22 jul, 2019 20:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 dec, 2016 15:15 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Brabant
Ik zit in dubio. Ik zit nog steeds tegen de decals van de air new zealand aan te hikken, eerlijk gezegd ben ik een beetje huiverig om die grote decal te plaatsen want er zijn er al twee kapot :( :(

En de KLM kleuren met afplakken enzo lijkt mij ook niet gemakkelijk. Ik zal er eens goed over nadenken want het idee staat mij wel aan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 100 jaar KLM
BerichtGeplaatst: ma 22 jul, 2019 21:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Dit is eigenlijk wel een moetje voor mij, maar mijn track record met groepsbouwen is gewoon slecht. De groepsbouw duurt wel een jaar toch? Dat verdient onze koninklijke wel. Dat verhoogt de kans op veel afgebouwde modellen denk ik zo. Plus dat ik dan ook meedoe.

Ik heb zoveel onderwerpen, kiezen is dan bijna lastig maar het wordt een Oostenrijker of een Fransmannetje. Denk ik. Then again, een epische Uiver of farewell fokker is ook leuk. Als het een jaar duurt kan ik ook m'n PH-NZG eindelijk gaan maken, daar heb ik wel even de tijd voor nodig.

Hoe dan ook moeten er witte decals gemaakt worden en daar zie ik nu al tegenop.

VJ, gaat voor een echt koninklijk model, ik zeg doen. Zeker met het oog op de uitfasering die er ongetwijfeld sneller dan verwacht komt.

photo 407783

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 100 jaar KLM
BerichtGeplaatst: ma 22 jul, 2019 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik meende dat ik wat had, maar helaas. Ik heb eens een Friendship gehad, maar die is eens geruild tegen heli's. Zo'n S-61N Silverwing is wel een hele gave, maar heb ik niet. Whirlybits heeft 'm volgens mij, maar lijkt me geen makkelijk model. Maar uiteraard geld hier wel, wat ik niet heb, kan ik niet bouwen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 100 jaar KLM
BerichtGeplaatst: di 23 jul, 2019 9:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
ph-adk schreef:
De groepsbouw duurt wel een jaar toch? Dat verdient onze koninklijke wel. Dat verhoogt de kans op veel afgebouwde modellen denk ik zo. Plus dat ik dan ook meedoe.

Ik heb zoveel onderwerpen, kiezen is dan bijna lastig maar het wordt een Oostenrijker of een Fransmannetje. Denk ik. Then again, een epische Uiver of farewell fokker is ook leuk. Als het een jaar duurt kan ik ook m'n PH-NZG eindelijk gaan maken, daar heb ik wel even de tijd voor nodig.


"We zullen dan in het Buddy builds forum een subforum aanmaken voor je, waarin je samen met degenen die mee willen doen aan de slag kan. In principe koppelen we hier nog geen einddatum aan, maar als het subforum doodvalt kunnen we altijd de topic verplaatsen naar de andere forums alwaar het topic thuis zou horen." schreef Nemmy bij de intro van de buddy builds.

Daaruit mag je afleiden dat BB '100 jaar KLM' in principe eindeloos mee kan, als we maar blijven brouwen ;-) En die tijd ga ik zelf ook nodig hebben, want een 747 met interieur zet zet ik niet binnen 6 maanden op tafel. Ik heb trouwens ook alles in huis voor een Constellation met interieur... Ik kijk ook zeer uit naar jou S-61! Dus ik stel voor dat we een leuke BB maken, zonder tijdsdruk.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 100 jaar KLM
BerichtGeplaatst: di 23 jul, 2019 11:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Leuk om te lezen dat er al een aantal positieve reacties zijn! Voor degenen die mijn GB deelnames volgen, die weten dat ik ook niet zo’n geweldig track record heb van afgemaakte modellen. Dus ik heb ook zeker een jaar nodig. Mijn insteek is vooral om er met z’n allen wat leuks van te maken en iedereen een gelegenheid te bieden om z’n KLM kitje uit de stapel te trekken. Geen stress in ieder geval.

tsjopper bob schreef:
Zo'n S-61N Silverwing is wel een hele gave, maar heb ik niet. Whirlybits heeft 'm volgens mij, maar lijkt me geen makkelijk model. Maar uiteraard geld hier wel, wat ik niet heb, kan ik niet bouwen.

René


Die S-61 zou heel gaaf zijn ja. Ik weet niet wat die kost, maar het feit dat je ‘m nu niet hebt, betekent niet dat je ‘m niet in de toekomst kan aanschaffen :wink: Spookt het al :lol:

ph-adk schreef:
Dit is eigenlijk wel een moetje voor mij, maar mijn track record met groepsbouwen is gewoon slecht. De groepsbouw duurt wel een jaar toch? Dat verdient onze koninklijke wel. Dat verhoogt de kans op veel afgebouwde modellen denk ik zo. Plus dat ik dan ook meedoe.

Ik heb zoveel onderwerpen, kiezen is dan bijna lastig maar het wordt een Oostenrijker of een Fransmannetje. Denk ik. Then again, een epische Uiver of farewell fokker is ook leuk. Als het een jaar duurt kan ik ook m'n PH-NZG eindelijk gaan maken, daar heb ik wel even de tijd voor nodig.

Hoe dan ook moeten er witte decals gemaakt worden en daar zie ik nu al tegenop.


Het zou zeker geweldig zijn als je hiermee mee zou doen, maar kijk wat je het beste uitkomt. Zoals gezegd, geen stress lekker bouwen wanneer je tijd hebt.

hobbyplakker schreef:
Ik zit in dubio. Ik zit nog steeds tegen de decals van de air new zealand aan te hikken, eerlijk gezegd ben ik een beetje huiverig om die grote decal te plaatsen want er zijn er al twee kapot :( :(

En de KLM kleuren met afplakken enzo lijkt mij ook niet gemakkelijk. Ik zal er eens goed over nadenken want het idee staat mij wel aan.


Zijn die decals niet te repareren dan? Meet een goede laag microsol erover moet je het toch weer redelijk aan elkaar kunnen plakken?

Als je een KLM model maakt met het voorlaatste kleurenschema (die met de rechte smalle blauwe streep) dan heb je niet veel meer afplakwerk dan bij de meeste airliners. Alleen de cheatline over het midden, maar die hoeft niet heel netjes, want daar kan dan toch een decal overheen. Bovendien zijn er vast genoeg volgers om je van tips te voorzien.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 100 jaar KLM
BerichtGeplaatst: di 23 jul, 2019 12:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Ik doe 100% mee! KLM is mijn favoriete onderwerp, ik heb er al diverse gebouwd. Deze heb ik in ieder geval nog in mijn stash in 1:144 om in KLM kleuren te maken:

- A310 van Authentic Airliners
- ATR 42 van F-RSIN
- ATR 72 van F-RSIN
- BAC-1-11 van Authentic Airliners
- BAe-146-300 van Authentic Airliners (hier heb ik nog geen specifieke KLM decals voor)
- Boeing 747-200 van Revell
- Boeing 737-400, 700, 800 en 900 van DACO en Zvezda
- Boeing 767-300 van Zvezda
- Boeing 777-300 van Zvezda
- Boeing 787-9 van Zvezda
- Convair 440 van Authentic Airliners
- DC-3 van Roden
- DC-4 van Minicraft (hier heb ik nog geen specifieke KLM decals voor)
- DC-6 van Minicraft (hier heb ik nog geen specifieke KLM decals voor)
- DC-7 van Roden
- DC-8-63 van Minicraft en de DC-8-53 van Authentic Airliners
- Dornier 328-110 van F-RSIN (hier heb ik nog geen specifieke KLM decals voor)
- EMB-120 van PAS models (hier heb ik nog geen specifieke KLM decals voor)
- ERJ-145 van Authentic Airliners (hier heb ik nog geen specifieke KLM decals voor)
- ERJ-175 van Authentic Airliners
- Fokker 27 van Doyusha (hier heb ik nog geen specifieke KLM decals voor)
- Fokker 50 van Welsh Models (hier heb ik nog geen specifieke KLM decals voor)
- Fokker 70 van Welsh Models
- Lockheed L-188C Electra van Authentic Airliners
- Lockheed L-749A Constellation van Revell

Dus tja, ik kan bijna de hele historische vloot van KLM maken :P

Ik zal er zeker enkele gaan maken bij een groepsbouw, dus als deze door gaat blijf ik daar wel even hangen :lol: Ik weet alleen niet met welke ik moet beginnen. :roll:

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Laatst bijgewerkt door malair op za 03 aug, 2019 18:35 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 100 jaar KLM
BerichtGeplaatst: di 23 jul, 2019 22:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Leuk dat je ook meedoet Martijn. Ik had zelf de norm gesteld bij vijf deelnemers dus als iedereen die nu gereageerd heeft ook daadwerkelijk meedoen, dan zitten we daar wel aan. En ook bedankt voor je lijst, dan valt die van mijn wel weer mee :wink:

Ik heb ooit in de planning staan:
1x A310-200 Revell
1x A330-200 Revell
1x A330-300 Revell
1x 737-300 DaCo
1x 737-400 DaCo
1x 737-800 Zvezda (90 jaar retro)
3x 737–800 Revell (BXA, BXB, BXD)
1x 737-900 Revell
1x 747-200 Revell PH-BUA met open interieur in afleveringskleurenschema
1x 747-200 Revell PH-BUN
1x 747-300 Revell (mix van -200 en -400)
3x 747-400 Revell (BFH KLM Asia, BFB full pax, BF_ combi met open vrachtdeur)
1x 747-400F Revell (mix van -200 en -400)
1x 767-300 Revell
1x 777-200 Zvezda
1x 777-300 Zvezda
1x DC-8-33 Minicraft
1x DC-9-30 Airfix
1x DC-10-30 Revell
1x MD-11 Eastern Express
1x ERJ-190 Revell
1x F50 Welsh Models
2x F70 Revell (wit/blauwe kleurenschema en afscheid Fokker)
1x F100 Revell
1x Lockheed Constellation Revell
1x Lockheed Electra Minicraft
1x S340 Welsh Models
1x Vickers Viscount S&M Models

:oops:

Tja, waar te beginnen. Gewoon bovenaan?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement