Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2017 20:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
mijn kit is binnen!

toch maar alvast besteld met de black Friday gekte.
photo 428355

nu vroeg ik mij af of iemand de goede kleuren van Vallejo verf voor dit toestel weet. (ivm spuiten wil ik graag de Vallejo variant vanwege het fijne werken. in ieder geval voor de kleuren aan de buitenkant. cockpit kan ik ook wel met de kwast verven)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2017 20:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
Dat is ook een mooie :brouw:

Voor wat betreft de kleuren. Staat er bij het kleurenschema geen merken vermeld? Ik heb het geluk dat bij de Academy ook de kleuren van Vallejo staan vermeld. Niet allemaal maar de meeste wel. Geef anders even de kleuren door misschien dat er ook kleuren bij zitten die ik ook moet gebruiken, dan kijk ik even op de flesjes.

Groeten Edwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2017 21:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
Rick97 schreef:
mijn kit is binnen!
nu vroeg ik mij af of iemand de goede kleuren van Vallejo verf voor dit toestel weet. (ivm spuiten wil ik graag de Vallejo variant vanwege het fijne werken. in ieder geval voor de kleuren aan de buitenkant. cockpit kan ik ook wel met de kwast verven)


Ik kwam niet verder dan dat er maar één kist in deze kleur gespoten is, namelijk donker blauw. Maar dat laatste zal voor jou geen verrassing zijn :mrgreen: Oftewel dit was een nutteloos antwoord :lol: :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2017 22:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
kleuren zijn volgens Hasegawa

MR color: GSI Creos Aqueous Hobby Color:
5 --> Blue 5
8 --> Silver 8
28 --> steel 18
47 --> clear red 90
50 --> clear blue 93
61 --> burnt iron 76
92 --> semi gross black ......
308 --> grey FS36375 .........
311 --> grey FS36622 .......
316 --> white FS17875 ..........
318 --> radome .........

dit zijn de kleuren die nodig zouden zijn voor de buitenkant van het toestel.

de eerste nummers zijn van MR color met de kleurnaam erachter. het tweede nummer is de van GSI van de verf die corrospendeert met die van mr color. waar puntjes staan is er geen variant van GSI

ik hoop dat jullie me kunnen helpen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2017 23:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 aug, 2017 16:08 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Apeldoorn
http://www.paint4models.com

Hier kan je wel kijken, zo is bijv. nummer 5 blue in Vallejo Air #90
En 318 Radome is Vallejo Air #74

SpeedAS schreef:
Zeer waarschijnlijk de "Warlords", maar ben nog niet 100% zeker. Ik heb 59E voor dit doosje betaald + 3,5 voor de turned brass pitots e.d.
Ik heb ook de "halve eeuw Phantom" (F-4J) en "Good evening Da Nang" (F-4C) op de ESM gezien voor respectievelijk 61E en 73E. De prijzen liggen, zover ik kan overzien, niet ver van de releaseprijs. Hoewel de "Da Nang F-4C" een tijdje zo rond 55E is geweest en nu weer terug is naar de originele releaseprijs.


Ah, bedankt. Misschien toch maar eens naar een beurs gaan :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2017 23:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
Ik zal eens een poging wagen

Blue ?
Silver = 63
Steel = 72
Clear red = (moet ik nog halen maar kan volgens mij van elk merk)
Clear blue = (moet ik nog halen maar kan volgens mij van elk merk)
Burnt Iron = H76 ( Hunze hobby color want kon ik van Vallejo niet vinden)
Semi gloss black = H2 ( Hunze hobby color want kon ik van Vallejo niet vinden)
Grey = ?
Grey = ?
Wit = 1 (of het de juiste kleur wit is weet ik niet want deze is echt wit)
Radome Tan = 74

Het grijs geeft hij bij mij andere kleuren op.

Het grijs is bij mij
Dark gull gray = 277
Light gull gray = 121

Het blauw kon ik niet vinden maar je bent nu een stukje verder.

Groeten Edwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2017 23:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
Ik zie dat je voor blauw nummer 90 nodig heb dan wordt hij dus dezelfde kleur als de mijne :brouw: :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2017 0:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Shujaa schreef:
Shujaa: geen bezwaar
Rick97: geen bezwaar
Mortael: geen bezwaar
FokkerFan: geen bezwaar
Aorntman: geen bezwaar
Silenoz: geen bezwaar
Volvotje: geen bezwaar
SNAFU: geen bezwaar
SpeedAS: geen bezwaar
Lt D: geen bezwaar
Timmie: geen bezwaar
PH-ADK (Lex): geen bezwaar
STRATUS: geen bezwaar
Prutser332: Geen bezwaar
MarkOh: geen bezwaar

Voor iedereen die mee wil doen met de Phabolous Phantom Buddy Bouw (PPBB):

* Gelieve even te reageren middels "citeer"
* Je schermnaam op het lijstje toevoegen
* Klik op "BEVESTIG"



Ruud, mooi idee, dat spreekt me wel aan! Ondanks dat er nog het een en ander op de tafel (Mig en Kfir) staat, weet ik zeker dit haalbaar moet zijn. Dus ik ga me daarvoor wagen aan de 1:72 Hasegawa kit met de decals van het 32nd. TFS

photo 428508

Vooralsnog is mijn planning om 'm dan zo uit de doos in elkaar te zetten want dat ziet er al best aardig uit moet ik zeggen. Alhoewel...misschien kom ik wat tegen, je weet nooit. :lol:

Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2017 4:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Ruudje let ff niet op en het is weer een drukte van jawelste binnen dit topic... :lol: :wink:

@ MarkOh:
Met een toet zo rood als een rijp tomaatje, heet ik je vol schaamte van harte welkom bij deze BB MarkOh !!! :wink: Mijn schaamte is daarbij twee-ledig:
1) Ik ben helemaal vergeten om jou even persoonlijk (middels) PB te benaderen... :oops:
2) Ik herrinner me ineens een Mig-23 projectje waar ik je min of meer voor had "gestrikt" en wat nagenoeg helemaal is stil gevallen... :oops: :oops: :oops: Eerst valt de zaak (om legitieme redenen) bij Danny stil en vervolgens is er binnen mijn Mig-23 topic eveneens geen spoor van vordering te bespeuren... (Ook aan mijn zijde enige "legitieme" redenen...) Mijn drie-dubbele oprechte verontschuldigingen maatje, maar ik hoop dat ik het gedurende deze BB in 2018 helemaal goed kan maken. :wink:

Niet enkel van harte welkom, maar tevens super-de-puper dat je dan ook nog ff met een geweldig fraaie Indiana ANG Special komt aanwaaien. LEKKER !!! :wink:

Wil je je (voor de formaliteit) ook nog even onder het tab-blad "GROEPSBOUWEN" (rechts- bovenin) aanmelden ?! BVD !


@ Rick97:
Kort & Krachtig: SUPER-LEKKER !!!
Voor wat het bewuste kleurtje betreft heb ik even snel gekeken en zag daarbij dat Hasegawa je weer eens een pleziertje doet met een geweldige meng-verhouding tussen twee kleuren... :evil: Mijn beste advies is om de aanbeveling van Hasegawa op te volgen. Daarmee zou je de meest realistische kleur moeten kunnen verkrijgen. Een "Tip van Flip" voor een ider die mogelijkerwijs problemen heeft om dergelijke meng-verhoudingen te realiseren:
1) Je kunt "druppels-gewijs" werken. Met een meng-verhouding van 70%A - 30 %B neem je dan 70 druppels "A" en mengt die met 30 druppels "B".
2) Je kunt echter eveneens op gewicht mengen...!!! In dat geval meng je bijvoorbeeld 0.7Gr "A" met 0.3Gr "B". Om daar erg nauwkeurig mee te kunnen werken beveel ik een ieder het gebruik van een "juweliers-weegschaaltje" aan welke gewichten tot in 100ste van grammen weergeeft. Het vergt even wat vaardigheid maar werkt als een tiere-lier. :wink:

@ Volvotje:
Reeds diverse tip's & truc's, alsmede aanbevelingen voor wat betreft je vraag naar primer. Wanneer je gebruik gaat maken van een "kant & klare" spuitbus, dan adviseer ik je om daarmee eerst op een stukje karton te oefenen. Het vergt een net iets andere stijl/vaardigheid dan spuiten met een airbrush. Je kunt eveneens overwegen om de "kant & klare" spuitbus-primer te "de-canten". Daarbij spuit je de primer eerst in een bakje en laat dit vervolgens goed uitdampen (+/- 6 uur) om het drijfgas te verwijderen. Eenmaal uitgedampt kun je de primer (desgewenst) verdunnen en middels een airbrush aanbrengen...

Afsluitend aan u allen:
Het zal de komende week erg stil worden betreffende reacties mijnerzijds. Ruudje heeft nog een "sh*tload" aan zaken welke ik graag in orde wens te maken en het is alweer bijna december...
:evil:
Daarnaast zullen de mod's even de tijd moeten hebben om de BB te publiceren dus ik verkies om mezelf even "af te sluiten" en de komende week als een dolle aan het werk te gaan.
:wink:
(Het werken in "verschoven diensten" heeft tevens zo af & toe z'n nadelen...)

Kwebbel onderling lekker rustig verder zonder mijn aanwezigheid en ik hoop spoedig weer in de lijn te zijn.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2017 13:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
okey, dank voor al jullie antwoorden dat heeft mij erg geholpen! nu heb ik uitgezocht welke verf ik nodig ga hebben!

helaas niet alles was van model air beschikbaar dus heb ik ook model color en tamiya verf gebruikt om dit lijstje te maken...

Blue = 4 , 88 of 90 (Vallejo model air)
Silver = 63 of 64 (Vallejo model air)
Steel = 72 (Vallejo model air)
Clear red = 934 (Vallejo model color)
Clear blue = X27 (Tamiya)
Burnt Iron = X23 (Tamiya)
Semi gloss black = H2 ( Hunze hobby color) --> bij gebrek aan andere merken
Grey = 50 (Vallejo Model air)
Grey = 883 (Vallejo model color)
Wit = X02 (Tamiya)
Radome Tan = 74 (Vallejo Model air)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement