Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2017 6:58 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Shujaa schreef:
Shujaa: geen bezwaar
Rick97: geen bezwaar
Mortael: geen bezwaar
FokkerFan: geen bezwaar
Aorntman: geen bezwaar
Silenoz: geen bezwaar
Volvotje: geen bezwaar
SNAFU: geen bezwaar
SpeedAS: geen bezwaar
Lt D: geen bezwaar
Timmie: geen bezwaar
PH-ADK (Lex): geen bezwaar
STRATUS: geen bezwaar
Prutser332: Geen bezwaar

Voor iedereen die mee wil doen met de Phabolous Phantom Buddy Bouw (PPBB):

* Gelieve even te reageren middels "citeer"
* Je schermnaam op het lijstje toevoegen
* Klik op "BEVESTIG"


_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2017 9:57 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ik volg dit in stilte even, maar wij hebben als MOD team best wel veel gediscussieerd over de GB, BB etc.
ik las ergens dat het nogal lang duurde, maar 2 hooguit 3 weken voor er respons komt vanuit het team, das best wel snel hoor.

Maar goed, dat terzijde. Het enthousiasme helpt hier wel om er toch een hoger percentage slagingskans uit te halen dan in de meeste GB's

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2017 11:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
@Bert
2 a 3 weken responstijd is in mijn ogen ook behoorlijk snel. Zoals jullie al aangaven is er een discussie geweest over de opzet van een GB/BB en ik denk dat jullie daar nog volop mee bezig waren toen Ruud met dit idee kwam. Daarbij zullen jullie ook nog gewoon werk hebben en zal je thuis ook de nodige aandacht aan het gezin willen schenken.

Ik denk trouwens dat het enthousiasme flink aangewakkerd is door de (mogelijke) bouwtijd van één jaar. Zoals Ruud ook al aangaf kan er altijd iets tussen komen waardoor een half jaar ineens heel krap kan worden en dat er daardoor ook bouwprojecten niet af (kunnen) komen.

Een BB met soepele eisen is denk ik de juiste oplossing, maar dat gaan we (hopelijk) eind 2018 zien.

Groeten Edwin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2017 14:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Goedemorgen Mannen,

@ Prutser: Toppie ! :wink:

@ Bert & Volvotje:
Fijn te lezen dat jullie ook aan dit aspect enige aandacht schenken en er waardering voor tonen. Ik heb reeds eerder aangegeven dat het opzetten van deze BB erg veel tijd vergt en dat ik er niet aan moet denken om effekes een hele site te runnen...!!! Natuurlijk duurt het voor ons bouwers altijd veeeeeel te lang alvorens er een besluit word genomen betreffende een voorstel, maar zoals Bert & Edwin aangeven:

1) Een accorderingstijd van grofweg een maandje is stiekum behoorlijk snel !!!
2) Ook de mod's hebben ongetwijfeld meerdere zaken in het leven welke de aandacht vereisen !!!
3) De mod's kunnen pas aan de slag op het moment dat ik alle spulletjes heb aangeleverd...

Resumee:
Nogmaals een dikke pluim aan de mod's (!!!) en nog heel even geduld...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2017 14:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
Als het goed is heb ik de kleurtjes binnen die nodig zijn, althans volgens de doos. Uiteraard is daar de kleur Blue Angels blue aan toegevoegd. Gelijk een flesje micro sol erbij gedaan voor de decals.

photo 428336

photo 428335

Ik heb mijn pakketje nu compleet en zal hem even veilig weg zetten tot 01-01-2018.

Heeft er trouwens iemand een tip over de primer? De verf is op waterbasis en ik zit te denken om de primer op alkyd basis te doen zodat de primer in het kunststof "bijt". Of is de op waterbasis gedragen primer ook goed? Op mijn eendje heb ik geen primer gebruikt en de verf blijft er goed op zitten maar ik wil met dit project geen risico lopen dat ik de verf eraf trek.

Groeten Edwin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2017 15:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hoi Edwin,

Ik weet niet wat je voorkeur geniet, maar ik kan je de spuitbussen van Tamiya en Humbrol aanraden. Die van Humbrol is ook nog één van de goedkoopste op de markt (speciaal voor modelbouwdoeleinden dan). Deze zijn volgens mij beide op acrylbasis en ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad i.c.m. andere producten. De spuitbus Vallejo zelf vind ik rotspul. Dan kan je met je nagel er zo weer afkrabben, of ik heb het verkeerd gebruikt.

Succes.

Groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2017 17:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
volvotje schreef:
Heeft er trouwens iemand een tip over de primer? De verf is op waterbasis en ik zit te denken om de primer op alkyd basis te doen zodat de primer in het kunststof "bijt". Of is de op waterbasis gedragen primer ook goed? Op mijn eendje heb ik geen primer gebruikt en de verf blijft er goed op zitten maar ik wil met dit project geen risico lopen dat ik de verf eraf trek.


Elke primer op acryl basis welke ik in mijn handen heb gehad is een regelrechte ramp. Veel te zwak en kan zomaar van de plastic loskomen of een beschadiging oplopen. Ik ben recentelijk overgestapt op de Alclad II primer (lacquer) en dat spul hecht geweldig, is bijzonder dun en dekt mooi egaal. Deze kan ik aanraden.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2017 17:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Persoonlijk ben ik heel gecharmeerd van de Mr. surfacer reeks, het lijkt alsof de formule veranderd is, en hun zwarte versie Mr Surfacer 1000 is gewoon zalig om mee te werken...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2017 19:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
@Ingmar en Alex

Aangezien ik ook PE in de grondverf moet zetten was acryl gedragen grondverf al bijna afgevallen voor mij. Acryl gedragen verf op metaal is volgens mij vragen om problemen. Maar ik wou het toch even vragen. Ik heb nog even google gebruikt en las dat Tamiya toch wel erg vaak genoemd werd, ook op dit forum trouwens. Ik heb dus besloten om de Tamiya fine surface primer te bestellen. Deze vult kleine krasjes op en hecht ook goed op metaal zeggen ze.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2017 19:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
Silenoz schreef:
Persoonlijk ben ik heel gecharmeerd van de Mr. surfacer reeks, het lijkt alsof de formule veranderd is, en hun zwarte versie Mr Surfacer 1000 is gewoon zalig om mee te werken...


Deze hou ik even in gedachten want die is toch voor de airbrush? Ik heb expres Vallejo verf gekocht omdat ik het verdunnen nog wel eens wil vergeten en dze verf kun je gelijk uit het flesje spuiten. En aangezien de grondverf toch wel een hele belangrijke basis is ga ik voor nu voor de zekerheid uit een spuitbusje.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement