Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 11 nov, 2017 1:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Op 27 mei 2018 zal de F-4 Phantom z'n 60ste verjaardag in operationele dienst vieren. In een van de bouw-verslagen heb ik hier melding van gemaakt en in een dol-drieste bui geroepen om 2018 het jaar van de Phantom te bekronen. Ogenschijnlijk zijn er meer liefhebbers van dit toestel want tussentijds zijn er reeds 3 overige brouwers die wel geintereseerd zijn om deze mijlpaal met een GB te eren. Een van de medebrouwers heeft mij zelfs middels PB gecontacteerd met de vraag waar/wanneer hij zich kan inschrijven...

Tsja, dan moesten we maar eens een "formeel voorstel" doen...

Het plan:
* Een 1 jaar durende GB
start-datum 01-01-2018
eind-datum 31-12-2018

* Thema: F-4 Phantom II - alle varianten
F-4H-1, F-4B, RF-4B, F-4C, RF-4C, F-4D, F-4E, F-4EJ, RF-4E, RF-4EJ F-4F, F-4G, F-4J, F-4K AkA F-4 FG.1, F-4M AkA F-4 FGR.2, F-4 F.3 AkA F-4J-UK, F-4N, F-4S, QF-4*, F-110A

* Schaal: alle beschikbare schalen
1/144 - 1/100 - 1/72 - 1/48 - 1/32 - "Egg Plane"

* Nationaliteit: allen
US Navy, US Marine Corps, US Air Force, US Air Force Reserves, US Air National Guard, Royal Air Force - Royal Navy, German Air Force, Spanish Air Force, Hellenic Air Force, Turkish Air Force, Israeli Air Force, Egyptian Air Force, South-Korean Air Force, Japan Self Defense Force, Australian Air Force, en voor de liefhebbers "What-if".

"What-if" voetnoot:
Geen Sci-Fi taferelen waarbij een aantal F-4 onderdelen zijn gebruikt, maar als je van mening bent dat bijvoorbeeld Brazilie met de F-4 zou moeten hebben gevlogen, bedenk dan een passend camouflage-schema en dos je F-4 uit met Braziliaanse markings. :wink:

De spel-regels zijn simpel: "NO PRESSURE - JUST FUN !!!"
Een ieder heeft een vol jaar om te bouwen en kan zelf beplalen wanneer hij/zij instapt in de GB, zolang het maar gedurende 2018 is. Als genoeg lieden de "eindstreep" halen, is het wellicht een leuk idee om alle modellen gedurende de brouwers-dag in 2019 op 1 tafel tentoon te stellen...

Gr. Ruud.

P.S.:
Persoonlijke voetnoot:
Uiteraard is het de bedoeling dat er gedurende een GB ook daadwerkelijk iets gebouwd word. Anderzijds zijn er immer zaken in het leven welke de beste intenties verstoren... Iemand verliest zijn baan, verliest een dierbare, ernstige ziekte, een relatie loopt stuk en ga zo maar door. ("Been there, Done that, Got the T-shirt - didn't like it & sold it again...") Mijn inziens bitter serieuze zaken die immer boven een hobby prevaleren. Wat mij betreft is "meedoen" geweldig maar laten we onder aan de streep niet vergeten dat onze hobby slechts een stukje plastic is... :wink:

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Laatst bijgewerkt door Shujaa op za 11 nov, 2017 20:24 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 nov, 2017 18:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Top! Ik doe mee met een Academy 1/48 kit. Wel fijn om een jaar de tijd te hebben.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 nov, 2017 19:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Nou, je bent er wel erg snel bij Ingmar ! :wink:
Erg leuk te lezen dat je je intresse toont. Ook als dit geen officiele GB wordt, hoop ik dat je gedurende 2018 gewoon gezellig meebouwt. Je keuze voor een rakker van ACADEMY zal zeer zeker een leuke bijdrage vormen en hoewel ik deze doos zelf nimmer heb gebouwd is er zeer zeker een mooi spook van te maken !

Mijn "hoofdproject" zal bestaan uit het vlaggeschip van Tamiya: een F-4J in de schaal 1/32 welke gebouwd zal worden als de wereldbefaamde "SHOWTIME 100" van VF-96 "Fighting Falcons". Deze doos ligt me reeds jaar & dag treurig aan te staren om gebouwd te worden en het jubileum is een mooie aanleiding om deze rakker "uit z'n lijden te verlossen"... :lol: :lol: :lol:

Door de tijd heen heb ik reeds een aantal leuke AM-spulletjes verzameld:
* Seat buckles & harnesses van REHEAT MODELS
* PE cockpit-setje van EDUARD
* PE exhaust-setje van EDUARD
* Resin ejection-seats van VERLINDEN PRODUCTIONS
* Resin flaps & slats van WOLFPACK
* Decal-sheet van YELLOWHAMMER MODELS

Grappig genoeg is de planning tussentijds enigzinds veranderd en zullen veel spulletjes waarschijnlijk niet worden gebruikt... Ter "vervanging" heb ik afgelopen week echter een aantal overige spulletjes middels de post ontvangen:
* Trimmer
* Transistors
* Weerstandjes
* Condensatoren
* LED's
* Soldeertin

8) 8) 8)

Links-om of Rechts-om hoop ik er iets leuks van te kunnen maken...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 nov, 2017 22:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 jan, 2014 19:34 pm
Berichten: 184
Woonplaats: Lanklaar
OK , ik zou me ook graag willen vervoegen in deze groepsbuild.
Dit is een ultieme kans voor mij om een van mijn favoriete toestellen te brouwen.

Ik wil dan ook een Phantom bouwen van TAMIYA schaal 1/32 .

photo 425704

Voor deze zou ik willen gaan .... ;-)

Dus ... ik ga de KIT bestellen en wat resin parts en dan kunnen we in Januari eraan beginnen ... ;-) enfin , als ik mag meedoen hé ?

Grtz
Ronny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2017 0:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Oef, dat word erg veel TAMIYA F-4 geweld !!! Er is immers nog een medebrouwer welke eveneens deze rakker wenst aan te pakken. Dat gaat wat mij betreft erg leuk worden om te zien hoe verschillende bouwers dit exemplaar in elkaar gaan schroeven :wink: Verder heb ik echter nog wat andere dozen/merken & schalen op stapel staan dus er zal zeer zeker genoeg variatie verschijnen. :wink:

Uiteraard ben je van harte welkom. Hopelijk word er voldoende animo getoond zodat er een aparte GB-sectie kan worden ingericht. Voordeeltje daarvan is dat dan alle F-4 projecten keurig netjes bij elkaar komen te staan. Nou goed, we gaan het vanzelf zien...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2017 12:39 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Zeker, ik doe mee! Daartoe heb ik de keus uit deze 2 fraaie Tamiya kits! Het feit ligt er ook nog eens dat één van mijn Amerikaanse kennissen een ex-F-4 piloot is met ik meende 2800 uur op de F-4D, waaronder ook vele missies in Vietnam. Deze man is natuurlijk een onuitputtelijke bron van informatie, en ik zal niet aarzelen een beroep op zijn expertise te doen.Meer over deze persoon zal naar voren komen in het bouwverslag; bijvoorbeeld zijn vroegtijdige uitstap wegens het stuk zijn van zijn toestel tijdens een missie is zeer lezenswaardig.
Afbeelding
Afbeelding

Ik ga maar eens een boodschappenlijstje maken voor de AM markt...

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2017 15:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Super "Pappa three-three-two". :wink:

Met jou aan boord zijn we verzekerd van een vermakelijk verslagje. :lol: Het vooruitzicht dat het verslag ook nog eens zal worden aangevuld met eerste hand annekedootes maakt het mogelijk nog fraaier !!!

Je Tamy F-4D doos doet me met veel plezier hieraan terug denken:

photo 425769
RoKAF F-4D 67-507, 11th TFW - 151st TFS, Daegu AB, South-Korea, 24-10-2008.

Met een Fiscal Year van '67 was deze kist destijds 41 jaar (!!!) in operationele dienst...!!! En wie nu mogelijk denkt dat de Z-Koreanen enkel uit nostalgische overwegingen een paar missies met deze kisten bleven vliegen... Niets is minder waar !!! Niet minder dan 3 a 4 missies per dag waarbij al hun (+/-) 10 overgebleven exemplaren het blauwe zwerk verkozen !!!

"Memories, Memories... Very Sweet Memories !!!"

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2017 16:39 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Klinkt goed. Alleen weet ik niet of je van de mods een vol jaar gaat krijgen.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2017 16:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
dave the doctor schreef:
Klinkt goed. Alleen weet ik niet of je van de mods een vol jaar gaat krijgen.

Dave


Dan doen we toch 2x een half jaar :wink:

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2017 17:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Hallo Dave,

fijn dat je hier even een kijkje hebt genomen. Mag ik er, gezien je reactie, vanuit gaan dat je eveneens van de partij zult zijn ? Dat zou machtig mooi zijn om deze GB van de grond te krijgen en ik ben ervan overtuigd dat je vast & zeker nog wel ergens een spookje hebt liggen... 8) Laat in dat geval even een berichtje hier achter met daarin een kleine hint wat je zou willen bijdragen. Gezien de historie van deze kist, keuze genoeg dacht ik zo... :wink:

Voor wat betreft de duur van de GB:
Tsja, dat is even afwachten maar ik hoop dat er toch "groen licht" zal worden gegeven gezien de aanleiding van deze GB...
Vandaag een "officieel verzoekje" ingediend en ik hoop dat er in de loop van komende week wat meer duidelijkheid zal komen. Uiteraard volledig afhankelijk van de snelheid waarmee het een & ander in behandeling zal worden genomen...

@ Fokkerfan:
Brilliant idee !!! :wink: :lol:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement