Op 27 mei 2018 zal de F-4 Phantom z'n 60ste verjaardag in
operationele dienst vieren. In een van de bouw-verslagen heb ik hier melding van gemaakt en in een dol-drieste bui geroepen om 2018 het jaar van de Phantom te bekronen. Ogenschijnlijk zijn er meer liefhebbers van dit toestel want tussentijds zijn er reeds 3 overige brouwers die wel geintereseerd zijn om deze mijlpaal met een GB te eren. Een van de medebrouwers heeft mij zelfs middels PB gecontacteerd met de vraag waar/wanneer hij zich kan inschrijven...
Tsja, dan moesten we maar eens een "formeel voorstel" doen...
Het plan:
* Een 1 jaar durende GB
start-datum 01-01-2018
eind-datum 31-12-2018
* Thema: F-4 Phantom II - alle varianten
F-4H-1, F-4B, RF-4B, F-4C, RF-4C, F-4D, F-4E, F-4EJ, RF-4E, RF-4EJ F-4F, F-4G, F-4J, F-4K AkA F-4 FG.1, F-4M AkA F-4 FGR.2, F-4 F.3 AkA F-4J-UK, F-4N, F-4S, QF-4*, F-110A
* Schaal: alle beschikbare schalen
1/144 - 1/100 - 1/72 - 1/48 - 1/32 - "Egg Plane"
* Nationaliteit: allen
US Navy, US Marine Corps, US Air Force, US Air Force Reserves, US Air National Guard, Royal Air Force - Royal Navy, German Air Force, Spanish Air Force, Hellenic Air Force, Turkish Air Force, Israeli Air Force, Egyptian Air Force, South-Korean Air Force, Japan Self Defense Force, Australian Air Force, en voor de liefhebbers "What-if".
"What-if" voetnoot:
Geen Sci-Fi taferelen waarbij een aantal F-4 onderdelen zijn gebruikt, maar als je van mening bent dat bijvoorbeeld Brazilie met de F-4 zou moeten hebben gevlogen, bedenk dan een passend camouflage-schema en dos je F-4 uit met Braziliaanse markings.
De spel-regels zijn simpel: "
NO PRESSURE - JUST FUN !!!"
Een ieder heeft een vol jaar om te bouwen en kan zelf beplalen wanneer hij/zij instapt in de GB, zolang het maar gedurende 2018 is. Als genoeg lieden de "eindstreep" halen, is het wellicht een leuk idee om alle modellen gedurende de brouwers-dag in 2019 op 1 tafel tentoon te stellen...
Gr. Ruud.
P.S.:
Persoonlijke voetnoot:
Uiteraard is het de bedoeling dat er gedurende een GB ook daadwerkelijk iets gebouwd word. Anderzijds zijn er immer zaken in het leven welke de beste intenties verstoren... Iemand verliest zijn baan, verliest een dierbare, ernstige ziekte, een relatie loopt stuk en ga zo maar door. (
"Been there, Done that, Got the T-shirt - didn't like it & sold it again...") Mijn inziens bitter serieuze zaken die immer boven een hobby prevaleren. Wat mij betreft is "meedoen" geweldig maar laten we onder aan de streep niet vergeten dat onze hobby slechts een stukje plastic is...