Vintage Jet schreef:
Scale72Modelking1984 schreef:
Oké, dus dan zou ik ook kunnen kiezen uit een van de drie rijkspolitieheli's of de Fokker C.Vd.
Zonder roet in iemands eten te gooien: mijn gevoel zegt weer van niet. Een heli met twee turbine motoren die nooit als licht pleziervliegtuig gebruikt zal worden is geen lichte luchtvaart. Dat zelfde gaat op voor de Fokker C.V.: een verkenner/bommenwerper die nooit als licht pleziervliegtuig is gebruikt. De Aero 45 dan weer wel. Omdat alle Aero 45's die heden ten dage vliegen worden ingezet als plezier en privé vliegtuig. Kortom: best lastig om de grens trekken.
Ik dacht dat:
Juggernaut schreef:
het General Aviation citerium is laten vallen, het is Light Aircraft geworden, en dan maakt het niet uit of het een commercieel toestel is.
En dat lichtgewicht luchtvaart:
Lt D schreef:
"A light aircraft is an aircraft that has a maximum gross takeoff weight of 12,500 lb (5,670 kg) or less" (bron wiki).
was.
Volgens mij vallen al de opties die ik noemde binnen die categorie.
Daarnaast zeg je dat de Fokker C.Vd alleen als militair toestel is gebruikt, daar zal ik je moeten verbeteren.
(Laat je niet bedotten door de tekening op de verpakking, de MALÉRT C.Vd's hebben niet een machinegeweer gehad.)In Hongarije is het toestel, dat werd besteld door MALÉRT, gebruikt als posterijtoestel. Het was vanaf dag één ingeschreven bij de "burgerluchtvaart".
Niet boos of kwetsend bedoeld VJ.
Nu ik dit geschreven heb: Waarom de Cessna O-1 Bird Dog wel toelaten, maar de Fokker C.Vd niet?
Het is duidelijk dat er nog wat vorm en duidelijkheid aan deze GB gegeven moet worden, wat wel en niet wordt geaccepteerd.
Ik leest wel wat de vorm van deze GB gaat zijn. Er zijn meer toestellen op mijn brouwwens lijstje, die heb ik alleen niet in huis. En ik moet ook op mijn portemonneetje letten.
Voorlopig kan ik uit mijn stash uit de genoemde toestellen kiezen.
1. Een 1/72 Fokker C.Vd MALERT posterijtoestel;
2. Een 1/72 Aero 45 MASZOVET lestoestel;
3. Een 1/72 DeHavilland H.D.89 Dominie, KLM Aerocarto;
4. Een 1/72 MBB Bo 105 Trauma heli;
5. Een 1/72 Eurocopter EC 135 Trauma heli;
6. Een 1/72 Westland SA 341 Gazelle Rijkpolitie helicopter;
7. Een 1/72 MBB Bo 105 Rijkspolitie helicopter;
8. Een 1/72 Eurocopter EC 135 Rijkspolitie helicopter;
9. Een 1/72 DHC-2 Beaver NNGLM "Kroonduif'.