Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Forumregels


Alles wat maar 2 staartbomen heeft kan hiervoor ingeschreven worden, van houtje touwtje, tot hypermodern!



Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 20 nov, 2017 20:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Heinkel He111Z "Zwilling"

Afbeelding

Rijkelijk laat gestart misschien, maar ik was nog wel van plan om deze Hasegawa kit af te maken voor 1 maart. Misschien wordt het heel lastig, maar dat zien we dan wel weer.

Even een klein stukje van Wikipedia over het welbekende vliegtuig:
Citaat:
Het vijfmotorige toestel werd bedacht om grote zweefvliegtuigen zoals de Messerschmitt Me 321 te trekken. Toen de zware zweefvliegtuigen werden geproduceerd, was er kracht nodig om deze in de lucht te kunnen trekken. De passagiersvliegtuigen van het type Junkers 52 waren niet sterk genoeg en bovendien te groot om meerdere toestellen te gebruiken. De Messerschmitt Bf 110 was een betere kandidaat, maar er waren nog altijd drie toestellen nodig om de Messerschmitt Me 321 te kunnen trekken. Dit zorgde voor grote kwetsbaarheid, aangezien de toestellen zich niet konden verdedigen. Toen kwam Heinkel met een project om twee Heinkel He 111-toestellen aan elkaar te bouwen en van een vijfde Jumomotor te voorzien. Uiteindelijk kwam dit toestel in 1942 in productie; er werden twaalf toestellen geproduceerd. Het besturen was simpeler dan vaak gedacht werd. De piloot en copiloot zaten gescheiden van elkaar. De piloot zat in de linkerromp en de copiloot in de rechterromp; vijf andere bemanningsleden zaten aan de bewapening.


Gevolgd door een paar plaatjes van de kit en hoe ver ik ondertussen al ben.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waarbij gezegd moet worden dat mijn belangrijkste aankoop op de ESM een dubbele set masks zal gaan worden van de Heinkel He111H of de Z als ik deze kan gaan vinden.

Tot zover het beginnetje.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Laatst bijgewerkt door markie op za 12 mei, 2018 17:09 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 nov, 2017 20:56 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Dat word een monsterproject!
Waarom bestel je niet bij de LHS 2 maskingsetjes en laat je deze meekomen naar de ESM?

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 nov, 2017 21:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Omdat ik erop gok dat ik ze goedkoper op de ESM kan vinden :)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 nov, 2017 23:33 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Prachtig man!
Tip: een lastig probleem met deze jongen is om de wielen van beide Heinkels goed uitgelijnd te krijgen. Ik was 15 toen ik deze van italeri bouwde en wist toen geen oplossing. Nu wel: met een latje ;-)

Succes en hopelijk tot ziens op de ESM.!

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 nov, 2017 8:10 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Bedankt voor de tip Jan, geen idee hoe Hasegawa de wielen bedacht heeft, zal er eens naar kijken als ik de romp dicht heb. Ben benieuwd, tot op heden past de kit in ieder geval moeiteloos, maar of dat zo blijft moeten we maar even afwachten.
Heb ook nog niet gekeken hoe de constructie van de wielen is trouwens.

Voor de ESM kunnen we natuurlijk altijd even afspreken en even bijpraten.

@Dave, ik zit toch ff te neuzen bij de LHS, maar deze hebben ze momenteel niet eens op voorraad, of ik moet finaal verkeerd aan het zoeken zijn natuurlijk.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 nov, 2017 19:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Nou het gehele inwendige is in tweevoud gemaakt, ik zag dat ik een stom foutje had gemaakt met het plateau aan de binnenzijde, deze had de vier nokjes aan de bovenzijde moeten hebben en dit heb ik bij de ene wel op die manier aangebracht en de tweede keer gewoon niet in het boekje gekeken, waardoor deze met de nokjes naar beneden zit helaas.

Zoals hieronder te zien, alles in tweevoud:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even een detailfoto van de cockpit:
Afbeelding

Afbeelding

De eerste kleur, RLM 66 volgens het boekje, niet volgens het boekje is dit Revell 78 geworden, panzergrau:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saai he, alles in 1 kleur.
Daarom ben ik daarna met een lichtere variant van dezelfde kleur gaan oplichten:
Afbeelding

Afbeelding
Waarbij je dus van al dat spuitwerk, ook in de romp, dit nog ziet...

Maar gelukkig hebben we de foto's nog, dus die heb ik er maar even van gemaakt:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik al wat plakwerk gedaan aan de vleugels, maar aangezien dat nogal saai is, heb ik dat maar niet op de foto gezet.
En we gaan rustig verder, ben al lang blij dat deze Hasegawa een stuk mooier in elkaar past dan sommige andere van deze kitmaker met prachtig detail en meestal goed passende kitjes ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 nov, 2017 22:57 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Die lichtere kleur over de donkere maakt het allemaal wel levendig. Mooi gedaan!

jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 nov, 2017 8:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Dank je Jan :)

Even ter illustratie heb ik de vleugeltjes gedryfit en hier even een DO17 bij achter gezet om even te vergelijken hoe enorm de vleugelwijdte is ten opzichte van "normale" bommenwerpers van de Duitsers uit ongeveer dezelfde periode.
Afbeelding

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 nov, 2017 13:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Dat lichtere kleurtje er overheen staat erg mooi, dat moet ik eens onthouden en gaan proberen.
Ik had er niet bij stilgestaan wat een enorm brede kist dit is, maar als ik hem zo op jouw snijmat zie staan :shock:

Trouwens goed te zien dat het niet alleen op mijn werkplek een gezellig verzameling van essentiële modelbouw meuk is :D

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 nov, 2017 16:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Het toestel is inderdaad best wel een beetje groot. Ja, ik ben een verschrikkelijke rommelkont, ik weet het. Dat is mijn manier van werken. Ernaast staat nog een bureau met een spuitcabine en ook die ligt vol met allerhande zooi.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement