Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Forumregels


Alles wat maar 2 staartbomen heeft kan hiervoor ingeschreven worden, van houtje touwtje, tot hypermodern!



Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 24 feb, 2018 11:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Zo je hebt er de gang in, nu al aan het decallen, mooi werk, jammer dat de decals niet meewerken. Gebeurt toch nog te vaak helaas. Niet iedereen haalt de decals in Italië tenslotte.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 feb, 2018 10:04 am 
Online
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Thx,

Nu ja, had deze tekst al eens getypt op de gsm, maar toen lukte het scrollen niet meer om de foto's te plakken (ik kon maar een paar foto's naar beneden scrollen, en daarna keerde ie steeds automatisch terug naar de derde of vierde foto uit de rij..., en plots was alles weg... Handig systeem met de pc, maar met de gsm toch vooral klooien...

die decals... ze reageerden toch beter op decalsetting dan verwacht, maar er is een stuk verloren gegaan voor ik dit kon doen, gewoon er weer afgevallen. Door de koude ben ik niet in de mogelijkheid om deze te sealen, en direct achter verf rijden gaat ook niet lukken.. maar wordt nog aangepakt:

photo 438687

Verder zijn de staartdecals bevestigd
photo 438685

Er was nog veel ruimte over op het decalvel, maar toch ontbreken er nog redelijk wat...

Ook de propellers zijn afgewerkt. De bladen zijn lichtgrijs geworden met rode tippen:
photo 438688

en de kleppen van de wielbakken zijn ook bevestigd:

photo 438684

photo 438686

Deze heb ik eerst dunner geschuurd en daarna geprobeerd een carbonlook te geven door ze eerst gunmetal te schilderen, daarna met zwart haakse lijnen te trekken, niet helemaal mooi... misschien is het een beter alternatief om eerst gunmetal te schilderen er een fijn net over te leggen en dan met zwart overspuiten

en uiteindelijk (op de paar correcties en de lak na) staat ie er

photo 438681

best wel een groot model voor een heel klein doosje eigenlijk:

photo 438682

en naast een 1/48 Spitfire
photo 438683

De kit is een typische A-model, en vergt redelijk wat werk: in grove lijnen komt ie overeen, maar:
- de wielbakken zitten niet juist
- het landingsgestel is te bros en een homp plastiek, dus dat is zelf gebouwd, enige wat ik gebruikt heb zijn de wielen zelf, en deze vergen ook redelijk wat schuren om ze gewoon rond te krijgen
- propellors zijn compleet fictie, en deze heb ik omgebouwd uit de kitversies, niet perfect, maar goed genoeg
- de romp heeft de basisvorm van boven gezien, maar verder dan dat gaat het niet, de voor en achterkant moeten serieus aangepakt worden (uiteinden meer taps maken, uitlaten van de motoren zijn compleet anders, afdekkingen, luchthappers, enz zijn totaal niet aanwezig in de kit...)
- op de canards heb ik de vortexgeneratoren aangebracht, de stuurkleppen en een extra trimvlak, redelijk prominente details die toch vergeten waren
- vleugels vielen redelijk mee, maar vergen toch redelijk wat schuurwerk om alles een beetje glad te krijgen
- decals zijn een kleine ramp om te bevestigen en verre van compleet..., maar maar reageren wel goed op decalsetting

Maar al bij al ben ik blij dat deze er staat, een mooi model (qua lijnen dan, de rest laat ik aan jullie over), met een interessante historie, en ik heb mijn eerste A-model overleefd ;-)

Ik ben tevreden...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Laatst bijgewerkt door Silenoz op wo 07 maart, 2018 11:31 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 feb, 2018 10:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Behoorlijk netjes gebouwd alsnog, je ziet aan de voorkant volgens mij bij de prop dat je geplamuurd hebt, maar dat was het enige wat echt opviel. Ik moet wel zeggen dat ik die "ongeschilderde" onderkant er heel vreemd uit vind komen, eigenlijk ook die gele lijnen op de flaps, het lijkt qua kleur wel afplaktape. Apart model, vreemde kit, maar hij is toch mooi uit de spuitkamer "schuur" gekomen. mooi model voor op de plank weer.
Gefeliciteerd met je eerste A-model, deze was een stuk groter dan mijn eerste A-model, maar het brosse plastic hebben ze dus nog steeds.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 feb, 2018 10:32 am 
Online
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
de vleugels waren carbonvezel denk ik, die geschuurd werd, en de roeren op de vleugels lijken een soort honingraat, zie hier

geeft wel een interessante kleurmix

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 feb, 2018 10:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Mooi model geworden. Petje af voor t resultaat ook zat t niet atijd mee.
Het enige wat ik ook zo zag was(wat Mark ook opmerkte) dat naadje aan de voorkant.

Zeker zo naast die spit zie je dat het best een indrukwekkend model is.

Een ding heb ik wel van dit verslag geleerd. Voor mij voorlopig geen
a-model kitje. :wink:

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 maart, 2018 13:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Hij is leuk geworden. Zo in het wit met die niet gespoten onderkant vind ik zeer geslaagd. Vreemd, maar wel geslaagd. Door de spanwijdte is het toch een hele kist geworden qua afmetingen. Goed gedaan.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 maart, 2018 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Mooi geworden hoor. Flinke canopy trouwens, wat zal dat een mooi uitzicht geven. Je ziet vast meer dan die kleine koepel van een F-16.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 maart, 2018 11:29 am 
Online
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
bedankt,

@fvdm: lijkt wel vreemd inderdaad, maar maakt het ook interessanter dan een witte blob eigenlijk
@timmie/ markie: ik kijk nog even als ik deze nog wat kan bijwerken. was raar, ik weet niet of het door de koude kwam of door de basis met een spuitbus, maar het leek alsof een deel van het plamuur gewoon weer verdwenen was...
@Rene: het lijkt een grote canopy, maar meer dan een dome waar je net door kon kijken was het niet naar mijn mening. je had denk ik net vordoende zicht vooruit op zij en vooral naar boven:

Afbeelding

Afbeelding

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 maart, 2018 23:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Alles voor de aerodynamica.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement