Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Forumregels


Alles wat maar 2 staartbomen heeft kan hiervoor ingeschreven worden, van houtje touwtje, tot hypermodern!



Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 02 feb, 2018 23:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:08 pm
Berichten: 115
Strak werk hoor met al die draadjes, hoelang ben je daar nu in totaal mee bezig geweest?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 feb, 2018 14:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Peter1985 schreef:
Strak werk hoor met al die draadjes, hoelang ben je daar nu in totaal mee bezig geweest?


Ach ik weet het niet af en aan wat doen zodat het leuk blijft. als ik moet schatten dan ben ik, met nog herstelwerk, daar zeker 12 uur mee bezig geweest.

Het stoeltje war ik niet tevreden mee ben is dat het randje zo plat is.
photo 436060

Nu heb ik geprobeert om een slangetje te maken met milliput en dat er op / omheen te kneden maar dat was geen succes.
nu heb ik met vuller wat geprutst (helaas nog geen foto) maar dat lijkt iets beter. Als ik vanavond tijd heb kan ik het stoeltje verven.


Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 feb, 2018 8:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Kom je daar nog fatsoenlijk bij dan, om nu nog het stoeltje te plaatsen? Touwtjeswerk ziet er goed uit en je gaat het makkelijk redden. Ik heb nog wel even werk met de Heinkel (Waarvan ik veel te weinig foto's van maak).

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 feb, 2018 21:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Markie bedankt. dat stoeltje kan er makkelijk in. die zet je zo in de badkuip zie foto hieronder. Ben trouwens wel benieuwd hoe ver je nu met jouw zwilling bent.

De rand van de stoel heb ik iets verdikt met putty.
Nadat het opgedroogd was het stoeltje voorzien van een kleurtje en wat gedroogkwast met ene lichter kleurtje.
De riemen geverfd en er op geplakt.

photo 436339

photo 436337

Daarna mocht die op zijn definitieve plek in de badkuip. en Markie zoals je kunt zien was daar nog ruimte genoeg voor. :brouw:

photo 436338

Met de stoel op zijn plek kon ik het laatste streepje zetten op mij to-do lijstje voor dit kistje. :D terwijl ik het streepje zet realiseer ik mij dat hij KLAAR is. :shock:
Snel nog wat foto's geschoten.

photo 436341

photo 436342

photo 436340

Het was een mooi kitje en ik zou hem zo weer maken. als er niet nog zoveel ander moois op me ligt te wachten.
Een ding is zeker, na dit kitje, hoef je nooit meer bang te zijn voor een beetje spandraadjes op een vliegtuig.
Jammer vond ik dat de bijgeleverde Decals nagenoeg niet reageerden op set en sol.
Verder is de pas vorm super.
De constructie van de staartbomen is nogal fragiel zeker als je ze nog niet hebt vastgezet met de rigging. (hier kun je echt wel merken dat met die draadjes toch wat stevigheid in zo'n constructie komt)

Oja als er hier iemand nog een keer deze gaat maken monteer dan het pijpje voor de brandstof toevoer, vanaf de reservetank op de vleugel, voordat je de draadjes aanbrengt ( ik heb dat namelijk achteraf gedaan :oops: en dat was, laten we zeggen, een erg vervelend klusje :roll: )

Dave bedankt dat ik mee mocht doen met mijn DH-2, het was een goede stok achter de deur om deze ook daadwerkelijk af te maken.

Met een beetje geluk en mooi weer maak ik dit weekend ff de eindfoto's bij daglicht.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 feb, 2018 23:40 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Kort maar krachtig: TOPPER!
Prachtig model heb je neergezet, bedankt voor je deelname, en geef het model een mooie plek in de vitrine!

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 feb, 2018 0:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Gaaf zeg. Daar mag je met recht, trots op zijn.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 feb, 2018 8:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Ik zal wel even wat foto's maken Arjan, komt wel goed, heel erg mooi toestel geworden, juist omdat hij zo mooi is geworden ga je zoeken naar punten die dan net iets minder zijn geworden qua afwerking, ik heb nu in ieder geval iets gevonden wat je vast nog wel bij kunt werken. Namelijk het gespje bovenop de romp bij het stoeltje, die kan je vast nog wel een glimmend kleurtje geven zodat het er wat meer uitspringt.
Heel strak vlechtwerk in ieder geval, hele mooie toevoeging voor deze groepsbouw.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 feb, 2018 8:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooitje geworden...

Afbeelding

eventueel (als je er nog bij kan) kan je de gesp nog kleuren in koper, of plaatselijk de verf afschrapen, maar een hele mooie geworden en ik neem mijn hoed af voor die rigging..

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 feb, 2018 9:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Fraai resultaat :brouw: . En wat de touwtjes betreft: Zoals je ziet, als de eerste stap genomen is, valt het best mee.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 feb, 2018 9:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Schitterend eindresultaat....ik doe het je niet na :brouw:

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement