Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Forumregels


Alles wat maar 2 staartbomen heeft kan hiervoor ingeschreven worden, van houtje touwtje, tot hypermodern!



Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 31 aug, 2017 21:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Bij deze meld ik me aan voor de volgende groepsbouw.
Ik wil graag meedoen met de volgende twee kits :
- Revell 1:32 P-38 Lightning
- Italeri 1:72 Fairchild C-119G Flying Box Car

Ik weet alleen nog niet 100% zeker of ik ook de C-119 ga bouwen in deze groepsbouw. Het is een kit van Italeri, dus mogelijk
eindigt deze in de vuilnisbak, lang voordat de kit af is. Kits van Italeri stellen elke modelbouwer flink op de proef, vooral zijn geduld,
dus ik durf niet te garanderen dat ik er aan begin. En als ik het doe, weet ik niet of ik hem af zal bouwen.
De Revell is geen probleem. Past ook voor geen meter maar is veel minder erg dan Italeri.............

Ik ben op het moment dat ik dit type nog bezig met een andere groepsbouw, dus die maak ik eerst af voordat ik hier aan begin.

________
Erik

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 aug, 2017 21:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Ik herken me er niet in, ik heb in mijn tijd dat ik Italeri kits heb gebouwd geen problemen ondervonden.

Zal het er dus maar op houden dat het jou persoonlijke ervaring is, want persoonlijk heb ik geen problemen met de kits van: Hasegawa, Revell, Italeri, Heller, Airfix of Tamiya.
De kits van kleinere fabrikanten, Mach2, A Model, Valom e.d., echter zijn vaak meer een een uitdaging om een mooi eindresultaat te krijgen.

Zoals ik al een eerder heb gezegd zijn: Hasegawa, Italeri en Revell, alle onder het portfolio van Hobbico.

Maar zou als ik jou was beginnen met één kit gedurende deze bouw, bijvoorbeeld de C-119 Flying Boxcar, en concentreer daar dan op. Want twee uitdagende kits zijn gezien de tijd misschien iets veel van het goede.
De C-119 lijkt misschien simpel, maar hoe een kit er uit zit kan bedrieglijk zijn. Maar is, mede door de schaal, waarschijnlijk vergelijkbaar in complexheid aan de 1:32 P-38 Lightning van Revell.

Wat je uiteindelijk ook doet,wens ik je succes met de bouw van je model. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 aug, 2017 23:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Scale72Modelking1984 schreef:
Zal het er dus maar op houden dat het jou persoonlijke ervaring is, want persoonlijk heb ik geen problemen met de kits van: Hasegawa, Revell, Italeri, Heller, Airfix of Tamiya. De kits van kleinere fabrikanten, Mach2, A Model, Valom e.d., echter zijn vaak meer een een uitdaging om een mooi eindresultaat te krijgen.


Tja, wil je snel een leuk resultaat, dan moet je een kwalitatief goede (en wat duurdere) kit kopen. Vind je het niet erg om echt te bouwen, dan zijn de short-runs een leuke uitdaging. Met Mach2 of A-model heb je vaak unieke modellen. Het is dus maar net wat je wilt, maar inderdaad, probeer eerst maar eens 1 van beide binnen de deadline te bouwen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 sep, 2017 0:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
ETG schreef:
De Revell is geen probleem. Past ook voor geen meter maar is veel minder erg dan Italeri.............

Erik


:lol: :lol: :lol:

Succes !

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 sep, 2017 11:07 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
zijn beide kits met hun uitdagingen... Hoewel de meeste die de P-38 gebouwd hebben zeggen dat het meevalt, maar droogpassen en stukken aanpassen tot ze passen, dus met geduld en boterhammen...

Een vriend heeft de dooswagen gebouwd, en enige "probleem" was de passing van de vleugels op de staartbomen...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 okt, 2017 18:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Goed...........
Groepsbouw 'Captured' is klaar. Door met de volgende groepsbouw.

Ik begin eerst met de 1:32 Lockheed P-38 Lightning van Revell.

Het is wel een lekker groot model, maar is niet moeilijk om te bouwen. Ik heb hem eens eerder gebouw, vele jaren geleden.
Nadat hij van een kast viel was het weer een bouwmodel. En vloog regelrecht de vuilnisbak in. Er was geen eer meer aan te behalen.
Jammer, maar helaas, zulke dingen gebeuren wel eens. Gelukkig niet te vaak !! ;-)

De vuilnisbakversie was een olijfgroene met grijs. Die wou ik weer bouwen, maar de decals laten alleen een alu versie zien. Ik kies
derhalve maar voor de versie die op de doos staat : Arkansas traveller.
Ik kan wel weer speciale, dure decals gaan kopen, maar dan moet ik dáár weer op gaan wachten. Ik heb nog veel te veel kits liggen
om te bouwen. Deze versie is goed genoeg. Ik heb er ook nog enkele in schaal 1:48 liggen. Ik krijg nog genoeg kansen om ook
andere versies te bouwen.

Dit is de doos en de inhoud :

photo 422516

photo 422519

photo 422518

photo 422517

photo 422520


We gaan lijmen !!

________
Erik

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 okt, 2017 18:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:08 pm
Berichten: 115
Succes! Hopelijk kom je ook nog toe aan de c119g daar was ik wel benieuwd naar :mrgreen: :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 okt, 2017 18:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Gaat wel lukken, Peter.
Zoals ik al schreef, kan dit model snel gebouwd worden. Weinig onderdelen en weinig detail. Ik ga er geen gecompliceerd
museumstuk van maken. Ik verwacht dat dit model binnen een paar weken klaar zal zijn.


_______
Erik.

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 okt, 2017 1:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Scale72Modelking1984 schreef:
Zal het er dus maar op houden dat het jou persoonlijke ervaring is, want persoonlijk heb ik geen problemen met de kits van: Hasegawa, Revell, Italeri, Heller, Airfix of Tamiya. De kits van kleinere fabrikanten, Mach2, A Model, Valom e.d., echter zijn vaak meer een een uitdaging om een mooi eindresultaat te krijgen.


Om heel eerlijk te zijn ben ik redelijk selectief aan het worden vwb de merken die ik aanschaf. Revell, Heller en Airfix komen bij mij in de stash niet voor. Van Italeri heb ik door de jaren heen genoeg kits gebouwd - nog steeds van goede mening over hun kits.

Succes met de P-38!

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 okt, 2017 14:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 22 aug, 2017 17:04 pm
Berichten: 70
SpeedAS schreef:
Om heel eerlijk te zijn ben ik redelijk selectief aan het worden vwb de merken die ik aanschaf. Revell, Heller en Airfix komen bij mij in de stash niet voor.


Ik heb het gevoel dat dit heel erg afhangt van het jaar van de kit. De new-molds van Revell zijn echt heel erg goed, zeker met het oog op de prijs. De nieuw Airfix kits schijnen ook goed in elkaar te plakken te zijn en zijn ook erg gedetaileerd :wink:

groeten, Ben


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement