Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 15 maart, 2021 17:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi allemaal, we blijven in het thema, zij het nu met de 101ste Airborne Divisie, en dit keer in de Betuwe. De andere vignetjes en ook dio’s hebben vooral behoefte aan de wat minder voor de hand liggende airbrush. Maar goed: bij deze een zelfgegraven “bunker”, een buit aan gevonden Duitse 8 cm granaten die ze met hun 8,1 cm mortier verschieten. Een beetje ontspannen dus qua precisie (denk ik;) en dat heb ik ook verder geprobeerd uit te beelden; was het niet dat de Duitsers soms terugschoten..en honden schijnen dat eerder te horen als ze dat inderdaad doen (terugschieten;) Deels gebaseerd op twee waargebeurde verhalen en een foto uit die omgeving van Elst/Opheusden/Oosterhout oftewel: de Betuwe.
photo 534038

photo 534039

photo 534036

De figuren zijn Verlinden (de oudere en de nieuwere) en wat mortier-gerei uit de Tamiya-set, waarvan ik nog wat van de kisten wil dupliceren en de granaten wat wil detailleren. De hond is een 1/32 van Andrea en de ietwat upgedatete kruiwagen van Plusmodel.

Bedankt voor het kijken weer van eerder ook en vriendelijke groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Laatst bijgewerkt door Anne op zo 30 okt, 2022 8:37 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 mei, 2021 1:11 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hallohoi!
Een kleine wijziging in de opzet toch .. Wil ik toch met twee figuren gaan werken en de dijk echt als een foto-achtergrond houden... Niet echt modelbouwtechnisch verantwoord (Marijn van Gils) en krijgen we weer een beetje hetzelfde als deze:(boven en onderaan de pagina)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=26&t=47075
maar door de hoogteverschillen en andere nationaliteit toch wel weer fris.

Groets, Anne
photo 537712
data-id="537711"]https://modelbrouwers.nl/media/cache/88/5d/885d053379ab14f758383f113e356c65.jpg[/photo]
photo 537712

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 aug, 2021 21:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal, voor m'n gevoel even de "missing-link" erbij voor dit diorama. Naast de Duitse mortierteamset van Tamiya die al te zien is.
Een aantal kisten waarvan ik echt even uit moest zoeken voor mezelf wat het nu precies waren trouwens (boeiend?!) Ik denk nu dat het kisten zijn voor Tellermine (klein) en voor Mauser-geweren (groot)

Ik nam eigenlijk aan dat zij aannamen dat de Panzerfaust 60, vanwege het apart moeten scherpstellen ervan, ook in afzonderlijke kisten vervoerd werd, maar dat is niet zo, voor zover mijn info gaat.

Uit een Mauser-kist gaan ook zonder veel moeite 5 mortier kisten, dus dat is mooi voor op de stapel in/voor de schuilplaats. Het merk is Vallejo, jawel: ze hebben de link van diorama-natuur-dingen naar diorama-accessoires willen maken, op zich goed idee.

Groets, Anne
photo 542544

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 okt, 2022 13:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal, trek ik dit dio even terug van het forum, om het bij een groepsbouw in te brengen. Misschien wel leuk een linkje voor dat andere forum doen, maar dan toch een andere hier erbij, een vignette met ook een beetje Amerikaanse najaars-sfeer van het noordwestelijke front hoop ik te maken, iets kleiner ook, maar bovendien weinig te maken met een thema van dat andere forum als dat "beweging" was, juist tegenovergesteld zou ik willen zeggen met een figuur en opgezette beer in camerapose, bij een groot wegbewijzeringsbord. Groet, Anne
PS: foto's volgen
PPS: succes met jullie projecten

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 okt, 2022 14:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Hey Anne, waarom niet gewon het verslag op twee plaatsen bijhouden? Wordt wel meer gedaan.

Wel een beetje stilletjes hier. De omvergelopen figuur door de hond is een leuke gimmick, maar is heel onwaarschijnlijk... de hond gaat sowieso de weg van de minste weerstand kiezen.. kan ie de soldaat hinderen? Zeker. Misschien ook dat ie zelfs struikelt. Maar zo omverlopen?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 okt, 2022 15:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi, superbedankt voor je begrip en vanzelf ook reactie; ben ik nu echt nog niet verder gekomen dus dacht het ook wel een mooi moment te zijn om e.e.a. vlot te trekken..al is het alleen al in mijn hoofdje. Groet, Anne
PS: mijn ervaring is als kleine jongen van 45 kilo, door een Rotweiller van 70, tja. Dat ging wel hard, nu misschien zacht:-)

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 okt, 2022 8:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
De vervangers (ook niet veel soeps qua discipline;-)
photo 567231

photo 567230

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 aug, 2023 22:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Ha allemaal, ietsjes verder, in die zin dat ik de kruiwagen heb vervangen, zodat de Panzerfauste of toch Stielhandgranate er iets beter op liggen...
En het dio denk ik toch iets qua ondergrond verlengen voor iets meer speelruimte (voor de hond;-) Sowieso laat ik idee los dus dat ie de kisten mórtiermunitie op een kruiwagen wil laden, daarvoor zijn de afstanden gewoon nog steeds te klein. Groetjes, Anne
PS: deze bouw ik echt voor mezelf (blijkbaar), zelfs voor een groepsbouw op Twenot werd ik niet voldoende enthousiast, hoewel het thema prima aansloot.
Groetjes, Anne
photo 585543
photo 585542
photo 585540

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement