Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 10:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hero-quest
BerichtGeplaatst: zo 20 dec, 2020 22:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Hallo,

Nu de sleur van de militaire wereld op de modelbouwtafel begint te komen, wil ik eens totaal iets anders proberen 8)


Ik wist al lang dat er op mijn zolder een bordspel met fantasie-figuurtjes had: Barbaar, tovenaar, dwerg, orks, mummies, zombies en andere griezels.
Het betreft het spel Hero-quest, een spel dat ik 25 jaar geleden veel speelde.

Ik sukkel al een tijdje om figuurkes te kunnen (deftig) schilderen en besloot daarom om de 'geldende' schildertechnieken op deze te proberen/oefenen.

Een overzicht van de 'chinese vrijwilligers' van figuurtjes die een tweede leven mogen verdienen in de vitrinekast.

photo 527014

De ork
photo 527013

Eén of andere griezel wiens naam ik niet weet
photo 527012

De elf (?)
photo 527011

De zombie
photo 527010



Ik besef terdege dat deze figuurtjes niet de ideale schaal of grootte (zombie is maar 3 cm hoog) is om te beginnen maar ik wil het toch met jullie hulp, tips en opmerkingen proberen om er iets acceptabel te verkrijgen. :wink:
Het is ook de bedoeling dat ik olieverf wil gebruiken.

Er moet nog één en ander opgezuiverd worden, dus een primer zal nog een paar weekjes duren.

Ik hoop dus van harte dat ik van jullie enige tips kan krijgen. :|


Groetjes
Ives


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hero-quest
BerichtGeplaatst: di 05 jan, 2021 7:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
Zelf schilder ik veel warhammer. Alleen ik gebruik acrylverf. Technieken die ik veel gebruik zijn drybrush en washes voor detail en diepte.

Als je vragen hebt roep maar. Ik volg je.

Gr Luuk

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hero-quest
BerichtGeplaatst: di 05 jan, 2021 8:11 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
De belangrijkste tip is oefenen oefenen en nog meer oefenen.

Goed gereedschap is het halve werk. Zorg voor een perceel met een scherpe punt en die ook scherp blijft. Dit zijn vaak de duurdere penselen maar die leveren ook iets op.
Voor kleineren figuren mag je best wat meer contrast gebruiken. Dus bijna zwart als schaduw en bijna wit als highlights.

Er zijn grootste artisten op de wereld die mooie warhammer figuren schilderen misschien kan je via Google inspiratie op doen.

Martin

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hero-quest
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2021 21:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Hoi,

Een vooruitgang geboekt met enkele figgies.
Na het bekijken van YT-filmpjes blijkt inderdaad dat enkel washes en drybrush voldoende kan zijn om resultaat te bekomen.

Het zijn om te beginnen 2 van de 4 geworden om te 'oefenen'.
de zombie en de elf(?)
Na primer werd de basiskleuren gelegd met Revell Aqua en Vallejo kleurtjes.

photo 530865

photo 530863

Simpel wit hemd en jeansbroek
photo 530864

Met in gedachten er een boself van te maken werden groene kleurtjes gekozen
photo 530867


Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik in mijn enthousiasme geen tussentijdse foto's genomen. :oops:


Washes op de zombie werd iets te genereus 'gegoten' waardoor alles iets te flets, grauw en mat oogde
Achteraf gezien kan je wel zeggen dat zombies er ook niet te fris en levendig uitzien. :lol: :mrgreen:
Om alles iets op te leuken en op te fleuren, kwam ik op het idee om een beetje bloed uit zijn mond te laten komen.
Dat viel goed mee en dat kwam het (kwaadaardig) idee om er een slasherzombie van te maken.

photo 530868

photo 530869

photo 530870

photo 530873


Met de elf werden de washes met de punt van het penseel rechtstreeks in de dieptes aangebracht ipv het erop te strijken en hopend dat alles in de dieptes vloeit. Meer controle :)

photo 530871

Zoals je kan zien is deze nog niet 100%.
Ik sukkel nog een beetje om zijn ogen goed te krijgen en op de foto's zie ik op zijn rechterknie en de onderkant van zijn tuniek ook nog een vlekje.
En zo met zijn hand omhoog mis ik nog iets magisch. Daarom ben ik bezig met iets te knutselen om een natuurlijke ( het is een boself en zal dan wel een kracht van de natuur beheren) kracht op te wekken.

Ook moeten de grondplaatjes nog afgewerkt worden.

Mijn fotograafkunsten laten ook te wensen over :oops: :roll:
Dat zal voor de volgende keer zijn


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hero-quest
BerichtGeplaatst: zo 14 feb, 2021 21:48 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11857
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Tja, nu valt er over die zombie niet veel meer te zeggen, vind ik. We hadden moeten kunnen zien hoe je de huidskleur met de wash en eventueel drybrush afgewerkt hebt. Dan pas zou je met het bloed aan de slag kunnen, maar ook niet overal maar 1 kleur verf gebruiken. En de ogen van de zombie zou je dan in een andere kleur verwachten. De elf vind ik al beter, maar ik raad eerder aan om met de airbrush de kleuren voor te bereiden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement