Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 06 okt, 2020 9:11 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
photo 491846


Hier even een foto, waarbij ik je het hopenlijk kan tonen

De donkere schaduw waar ik het over heb is emt name te zien onder de kraag en onder de "deksels" van de van de ammobelt, het is subtiel maar de dieptewerking wordt versterkt door de natuurlijke schaduwwerking iets meer aan te dikken,
Ook de onderzijde van de arm is wat donkerder gemaakt. Aan de andere zijde heb ik ook dat gedeelte onder de omhooggebogen arm iets donkerder geschilderd

Bij de riem over de rug heb ik een inlijning toegepast. Nu is dat wel een persoonlijke voorkeur, maar naden en dat soort randjes lijn ik in omdat daarmee ook diepte ontstaat die van een grotere kijkafstand nog steeds werkt. Nu beoordeel ik jouw figuur alleen op een scherm (zie dus ook mijn disclaimer :) :)) maar ik heb het gevoel als ik langs een tafel loop of in een vitrine kast kijk waar meerdere figuren staan, deze mij minder zou opvallen dus niet meteen in het oog springt (nu ben ik echt een figurenman, dus ik kijk sowieso naar elk figuur, maar je snapt wat ik bedoel.

Je ziet ook dat blending echt wel mogelijk is, je moet alleen wat meer gebruik maken van glazing, althans opnieuw, dat is mijn voorkeur.

Ogen mogen best wel extreem aangezet zijn hoor, je beoordeelt op 20 cm en niet op 60 cm,
Op de laatste foto lijkt zijn linkeroog heel extreem maar op de foto hieronder toont dat prima, er zit leven in, soms is het 1 stip, soms zijn 2 stippen naast elkaar juist nodig, waarom? geen idee, ik werk dan op gevoel

photo 473709

photo 473707

Dit is dan weer een figuur waarbij die reflectie het gezicht kunnen maken of breken, als je hier geen reflectie toepast is het een enorm dood gezicht met 2 donkere vlekken

photo 434902

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 okt, 2020 10:33 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
check, het inlijnen is wel uitgevoerd maar misschien minder op de foto's zichtbaar.

Ik heb een klein reflectie lichtje links onder geplaatst en het leeft iets meer. Dank voor deze laatste aanwijzing.

nu de laatste foto met aangepast naamplaatje

photo 519818

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 okt, 2020 13:35 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Yep, beter enne je moet doen wat jij wilt he? Dit wordt blijkbaar jouw stijl en dat is prima, gewoon ervaring opdoen, dat is het belangrijkste.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 okt, 2020 7:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Zeker blijf ik doen wat ik wil Bert ;)

Bij mijn voertuigen had ik altijd het idee dat ik andere modellen mooier vond dan die van mezelf. Ik heb maar 3 voertuigen hier staan waar ik zelf 100% tevreden over ben.
Met de figuren had ik niet verwacht dat ik binnen 1,5 jaar dit niveau zou halen waarvan ik zelf elke keer kijk en denk, wow dat ik dat gemaakt heb.
En dat zit er nog een leer curve in ook :)

Op naar het volgende project.

Ik denk dat ik eerst maar een shelfqueen voertuig af ga maken. (allemaal bepakking dus ik blijf in het schilder gedeelte

Martin

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 dec, 2020 14:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Ik was er nog niet100% tevreden mee. Dus na 2 maanden toch nog wat meer blending in het gezicht en wat glazing toegevoegd om wat meer kleur toe te voegen.
Teven zijn lippen een beetje bijgewerkt.

photo 525470

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Laatst bijgewerkt door Martin Visser op ma 27 sep, 2021 16:09 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 sep, 2021 16:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Ik heb hier ook met dit figuur wat filters aangebracht en wat zachter gemaakt.

De zwarte achtergrond maakt het wel af
Op een of andere manier zijn de kleur ook wat valer

photo 544559
photo 544558
photo 544560
photo 544561

photo 544557

Groet Martin

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 jan, 2023 21:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Ik vond hem altijd al een beetje een Babyface hebben dus mijn stoute schoenen aan gedaan en nog een beetje bijgewerkt

photo 573384
photo 573385
photo 573384

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2023 20:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Mooi man, ziet er weer top uit Martin.

Wat is de volgende?

Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 nov, 2023 21:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Ah, de details voelen met de laatste update werkelijk historisch aan, soms misschien toch goed om even een projectje weg te leggen om het late nog eens erbij te pakken te nemen;-)
Groetjes, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 dec, 2023 15:15 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Mooi geworden!

Normaal gesproken heb ik niet zo veel zinvols te miepen bij dit soort figuren, ver boven mijn eigen kunnen, maar er valt me wel iets op. De high-lights op het gezichtscontour boven de lippen en onder de neus van het figuur vind ik veel te scherp. Het lijkt nu op een soort litteken.

Verder niets meer dan respect!



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement