Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 okt, 2020 15:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Wat een kunstwerk. Die vage letters op de munitiezakkenzijn erg goed gelukt. Het enige waar ik steeds naar kijk is echter het netje op de helm. Misschien kun je daar nog iets van een donkere inlijning maken zodat het iets meer "los" komt van de helm. Ik zelf kan totaal geen figuren schilderen maar in mijn lekenogen lijkt het net alsof het netje nu meer een reliëf is op de helm. Hopelijk heb ik mij een beetje begrijpelijk uitgedrukt.

De rest vind ik echt wonderlijk mooi.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 okt, 2020 20:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Bedankt,

het netje is lastig omdat het dun is dus een drybrush ook de helm zal raken.
Ik heb er al een wash over gedaan en heb nav je reactie alles iets verder opgelicht

Tevens de flap van de tas afgemaakt

photo 519455

photo 519454

photo 519456

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 okt, 2020 11:48 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
En ik beschouw hem als af.

photo 519567

photo 519568

photo 519569

photo 519570

photo 519572

photo 519571

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 okt, 2020 13:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Mooie buste Martin,

Ziet er weer top uit. Ik vind het knap.
Op naar een volgende?

Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 okt, 2020 23:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi,

inderdaad heel mooi, de belangrijkste technieken, waar je je waarschijnlijk wel in ingelezen hebt, en toch je eigen stijl. Mocht je nog verder willen met Amerikaans, maar toch ook nog full-pose figuren dan had ik deze nog gedacht. Geen idee of de prijs per stuk is of allemaal.

https://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/modelbouw-figuren-en-diorama-s/m1607346478-verlinden-120mm-nr-954-709-921.html

Groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2020 8:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Heel mooi eindresultaat. Ook het voetstuk met het plaatje erop laat aandacht voor detail zien, fraai.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2020 9:27 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ja, mooi werk, mooie structuur op de ransel. Ik heb de foto's verkleind tot ware grote en dan ziet het er heel netjes uit.

Wel wat kleine kanttekeningen hoewel die ook wel op persoonlijke voorkeur zijn ge-ent

Zelf zou ik iets meer contrast in kleuren hebben gebruikt tussen de diverse onderdelen, nu lijken ransel, jack, gezicht en munitiegordel erg op elkaar en op een afstandje vervagen die onderdelen in elkaar

De techniek beheers je, nu proberen of je de overgangen nog wat vloeiender kan krijgen, dan toont het echt masterclass

Probeer de ogen iets meer leven te geven middels een lichtreflectie, desnoods doe je eerst digitaal, het geeft het gezicht een wat meer levendiger uitstraling

Probeer door schaduwnuances wat meer diepte te krijgen, ik doel op een wat donkerder kleur naast de riemen, jasoverslag, onder de kraag. Eens soort brede vage inlijning toepassen, zelf zou ik iets meer ingelijnd hebben om wat meer diepte te krijgen, maar nogmaals, persoonlijke smaak he

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2020 20:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Prachtig schilderwerk, de subtiele kleurverschillen geven mij juist het beeld van een door weer en wind versleten uniform na geruime tijd aan het front te hebben gelegen.
Zit er overigens een bewuste ‘schrijffout’ in het naamplaatje? Of ben ik niet goed geïnformeerd? :oops:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2020 22:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Marco2591 schreef:
Prachtig schilderwerk, de subtiele kleurverschillen geven mij juist het beeld van een door weer en wind versleten uniform na geruime tijd aan het front te hebben gelegen.
Zit er overigens een bewuste ‘schrijffout’ in het naamplaatje? Of ben ik niet goed geïnformeerd? :oops:


Die had ik nog niet gezien. Wat kun je toch snel over iets heen kijken.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 okt, 2020 8:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Bedankt voor jullie reacties

@ Peter, ik zit te twijfelen tussen een mooi 70 mm paratrooper die in een raamkozijn een krant zit te lezen of weer een buste.

@ Anne, dank voor de link. Ik vind de Verlinden figuren iets te statisch en deze niet erg mooi er uit zien. Ik heb wel een Britse infanterist in 120mm

@ fvdm en Marco, Dank voor jullie opmerking, ik had het naamplaatje gezien qua fout. Ik heb ondertussen een nieuwe gemaakt en er op geplakt

@ Bert, dank voor je compliment. ik heb expres de kleuren van de verschillende componenten naar elkaar toe laten trekken. Dit komt door dat ik de hoogste highlights in dezelfde kleuren heb aangebracht. De onderliggende kleuren zijn wel verschillende. Wat Marco aangaf is dat het verweerde effect wat ik wou bereiken.

Het blenden blijft een aandachtspunt en ik merk dat ik wel stappen maak maar het nog beter kan

De ogen reflectie heb ik zeer licht gedaan. Ik had tijdens het schilderen 2 pogingen gedaan maar die waren niet succesvol dus vond ik de kleine reflecties die ik nu wel heb prima voor nu. Maar digitaal klooien is een goed idee. :)

Ik snap je laatste stuk niet helemaal. Gaat het dan om het dieper inlijnen? Heb je daar een voorbeeld van een model dat zo gedaan is. Ik weet niet of ik het dan overneem maar dan heb ik een beter idee.

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement