Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 27 dec, 2019 22:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Na al die jaren in de kast te hebben gelegen ben ik eindelijk zo ver dat ik aan dit prachtige figuur durf te beginnen

De sculping is prachtig en de pose erg overtuigend.

Alles is geschilderd met acryl. Ik Matt alles af met tamiy Matt te mengen met de verf

Let wel niet alles op de foto’s is af. De jas achterop wel en de zakken aan de zijkant

photo 493928

photo 493929

Op naar de volgende stapjes
Martin

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Laatst bijgewerkt door Martin Visser op ma 18 mei, 2020 20:56 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 dec, 2019 22:53 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ha Mart
Ik vind het er erg goed uitzien,het lijkt op de foto's erg grof, maar ik weet zeker dat dit in real life er strak uitziet. Het lijkt heel erg op een uniform in de volle zon, dat bevalt mij absoluut, geen standaard voorgeschreven kleuren durven gebruiken, meestal gaat een figuur dan veel meer leven.(maar ik denk dat een sterke lamp wel meegeholpen heeft Als de riemen aan de achterkant nog gaat doen, dan zou ik verlichten van boven (schouders, naar beneden tot de kruising en daaronder alleen de zijkanten lichter maken en vannaf de kruising van breed naar smal in het midden van de riemen een donkerder kleur gebruiken, basiskleur met drupje blauw.
Maar absoluut op de goeie weg, heerlijk om naar te kijken

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 dec, 2019 21:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Hoi Bert, bedankt voor je reactie. Ik hou mijn foto’s bewust groot om zo zelf kritisch te zijn waar ik nog verder moet blenden.
De banden moesten nog zeker. Ik heb je tips van harte genomen en ook nog getracht iets van structuur aan te brengen ben nog niet 100% tevreden.

Alle munitie zakken zijn klaar en de jas en riemen voor ook. De metalen onderdelen moet nog een highlight krijgen.
Tot slot het hoofdje er op geplakt. Nu het Bovenste gedeelte af ik kan ik deze met de zelfde flow meenemen(gezicht was al afgeschilderd) helm moet nog.

Ter indicatie van grootte

photo 494018

photo 494016
Martin

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 dec, 2019 22:09 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Mooie stijl Martin, ik denk dat jij heel veel voordeel heb met jouw voertuigskills zo te zien. Ik kan dit helaas niet goed uitleggen hoe ik dat bedoel, maar ik herken een aantal zaken die ik ook op je voertuigen ziet.

En das nou net iets wat in mijn lobbystraatje past. Ik roep al jaren dat wanneer je een voertuig netjes kan doen, je ook veel minder moeite heb met figuren (wat overigens niets af doet aan je werk hoor)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 dec, 2019 13:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Grandioos. Mooie kleuren man.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 dec, 2019 16:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Netjes Martin,

Jammer dat deze er niet is in 1:35, vind hem bijzonder goed.
Lijkt mij toch ook eens leuk om zo'n groot figuur te verven.
Een buste moet ik ook nog eens doen.

Als je dit dan weer ziet begint het wel te kriebelen hoor.

Succes Martin.

Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 dec, 2019 21:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Dank allemaal.

@ Peter, nemrod heeft deze als special voor een abonnement op het Frans modelbouw tijdschrift.

Ik heb alles geplakt en kan nu de armen inblenden en de rest afwerken.

De BAR is voorzien van gunmetal pigmenten helaas is dit niet te zien op de foto

photo 494195

Even foto recht gezet

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 dec, 2019 19:53 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Gaat lekker zo he? Ziet er tot dusver goed uit.

Ik zou zelf eigenlijk wel wat kleine dingen anders gedaan hebben

Ik zou het gezicht (wat meer flesh ) lichter hebben gemaakt en dan een 5 o'clock shade hebben , aangebracht, de vingers van de hand die de BAR aan de loop vast heeft wat meer oplchting hebben gegeen zodat de inval overeenkomt met het jack en de BAR zelf wat meer met blauw hebben opgelicht.
Maar goed, dat is persoonlijk en jij krijgt je eigen stijl en dasuiteraard perfect

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 dec, 2019 21:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Ja Bert. Nogmaals het is erg leuk om te doen. Daarbij is het ook dankbaar. In we uurtje heb ik toch weer iets af. In die tijd kan de oudste mooi inslapen terwijl papa in de buurt is. Vrouw lief is naast me aan het diamontpainting. Dus de familie is creatief bezig.

Ik ga nu eerst alles rustig in een goede basis zetten. Daarna alles nog naar wens inblenden (zover ik daar nog veel energie in wil steken) en highlighten.

Ik kijk dan ook nog even naar het geweer. Een blauw filter is zo aangelegd.

Gezicht laat ik rusten. Ik ga in februari een workshop van Kirill Kanaev volgen in Eindhoven. Dat is iemand die het ook wel kan. Dus ben benieuwd wat ik ervan opsteek

Nu is de linkerkant van de broek ook af (kijkers rechts)
Ik ga er ook nog met pigmenten aan de slag om de broek vies te maken.

photo 494224

Groet Martin

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 dec, 2019 22:13 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Lekker zo'n hobby he?

Nee, ik bedoelde highlighten met blauw, maar een filter (glazing kan ook)
De broek kan volgens mij beter, je zou de highlights op de "horizontale delen" dus bovenbeen, wat feller mogen doen en dan afzwkkend van de plooi af, op je jas heb je dat ook gedaan, al is dat door de belichting wat moeilijk te beoordelen

Kirill ken ik niet, zal zo eens kijken, een workshop is altijd goed, ik heb dat nooit gedaan en alles mijzelf aangeleerd door bij andere figuren altijd naar de techniek te kijken (en dan vaak het figuur niet meer zien :lol: )

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement