Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 03 jan, 2020 21:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
photo 494769

photo 494770

photo 494771

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jan, 2020 10:49 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Boots zien er echt goed uit, daar zou ik niets meer aan doen, maar heb jij de broek gedrybrushed, zo toont het in ieder geval wel op een groter scherm.
Zo ja, probeer het eens (de volgende keer, want ik denk niet dat dit jouw laatste figuur is) met sterk verdunde verf, laagopbouw te doen, dus eerst de highlights 1 en 2 in de gewenste kleur aanbrengen (kan met een verdunde verf) daarna met deze kleuren in sterk verdunde vorm de kleuren naar elkaar toebrengen, het is effe doorbijten want soms zie je de eerste 4 lagen niets gebeuren, maar je krijgt een mooiere dekking en overgang.
Anderzijds, als jij met dit resiltaat content bent (zou ik sowieso zijn bij 1 van mijn eerste figuren) dan moet je deze techniek en stijl gewoon blijven volhouden, er zijn masters die niets anders doen dan drybrushen (beginnen bij zwarte basiskleur en werken dan steeds lichter, ben heel slecht in namen onthouden, maar volgens nij doet Bill Horan dat)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jan, 2020 22:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Hoi Bert,

Nee alles is lost erop gestipt, best een klote klus maar in ben wel blij met het resultaat.
Ik wil inderdaad met verdunde verf er over om alles in te blenden.

Maar ik ben zeer tevreden over de structuur en de plaatsen van de schaduwen

photo 494841
Groet martin

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Laatst bijgewerkt door Martin Visser op ma 06 jan, 2020 9:01 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jan, 2020 22:30 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Als jij tevreden ben ik het ook

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 jan, 2020 17:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Vind ik ook Bert.

Hij ziet er top uit.
Ik had alleen de koppel riem iets donkerder gedaan.
In de eerste foto van zijn rug zie je nog het kleur verschil, bij de laatste is het zo goed als weg.
Maar verder, niets dan lof, mooi figuur.

Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jan, 2020 6:46 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Bedankt beide.

Helm en zijtas zijn ook gedaan.

Het schilder werk zit er op. Nu nog wat verwering op de helm en stof/modder op schoenen, Jas en broek


photo 494925

photo 494926

photo 494924

photo 494923

photo 494922

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jan, 2020 9:54 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Moo izo, tegen de zwarte achtergrond, ik zou voor het visuele, en in navolging van Peter, de koppelriem nog en glazing met khaki geven, hij toont dan iets, terwijl je niets van je effecten teniet doet

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 mei, 2020 21:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
En toch bleef er iets knagen.
Het hoofdje heb ik ooit geschilder en was is super tevreden over. Maar toch moet het beter kunnen .

Gelukkig voegt Alpine twee hoofdjes bij hun producten dus ben ik met nieuwe kennis en kunde het 2e hoofdje gaan doen.
En ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben.
De blending is beter. De kleuren en highlights zitten er veel beter op.

Nu nog de helm afmaken en het hoofdje omwisselen
photo 507783

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 mei, 2020 21:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
photo 507785

photo 507786


photo 507784

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 mei, 2020 22:34 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
De gelaatskleuren zijn mooi, weinig op aan te merken, maar bij de ogen kan je nog wel wat winnen.
Persoonlijk vind ik dat je dit beer moet kunnen doen. De wallen onder de ogen zijn net te egaal en te donker ten opzichte van de rest, het invallend bovenste deel vn de oogkaspartij zou wat donkerder mogen, dus iets meer overgang on de onderste wallen en iet donkerder van de ooghoek bovenlangs het oog naar de gelaatskleur toewerken aan de buitenhoek van het oog. De iris is te onregelmatig, dat kan jij beter en de pupil moet veel duidelijker, deze valt eigenlijk weg op de foto.
Het is misschien mierenn**kerij, maar gezien je progressie vind ik dat ik je daar op mag wijzen (niet dat het bij mij altijd goed gaat hoor)
Verder moet je ook eens gaan letten op schaduwwerking (bijv delen van de jas die onder de sjaal liggen, deze mogen best een tintje donkerder. Let ook op het verschijnsel dan biv schouder en bovenkant van onderarmen "meer"lichtvngen dan bij de borstparti en ik vermoed dat op de rug de strook van de schouderbladen dezelfde kleur heeft als de strook aan de onderzijde van de jij.

De schouderbladen zijn vaak wat lichter en de onderrug is vaak iets donkerder, opnieuw vanwege het licht vangen. Probeer op de sjaal de onderste schduwpartijen net iets donkerder te maken dan de bovenste.
oor de broek geld eigenlijk eigenlijk een beetje het zelfde verhaal als voor het jack, denk ook hier aan de lichtinvallen.
De gevechtslaarzen, probeer de veters nog te voorzien van een donkere wash, raar genoeg valt dit juist op hoewel het eigenlijk het meest inde schaduw zou staan, dus iets meer contrast zou de kisten echt veel beter maken


LET WEL, ik oordeel wat ik op 2 verschillende schermen heb gezien en niet op het model zelf he.

Het lijken heel veel minpunten, maar dat valt mee hoor, het is die finishing touch wat een mooi moedel een heel goed model kan maken. Ik weet dat jij echt wel wat kan, heb al voldoende voertuigen van je gezien, dus aan techniek scheelt het niet.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement