Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 11 okt, 2019 9:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal,

Persoonlijk vind ik elke conversie die ik doe, nog wat beperkend voor de kwaliteit. En doe ik dit vooral voor de lol, en dan pas voor de perfectie.

Heb ik ook een beetje geprobeerd, om Bert z'n nuancerende opmerkingen wat betreft de macrostand te integreren. Maar hierbij, wel met daglicht, maar wat vroeg. Mooi gegoten Hornet-figuur, beetje saai Engels egaal uniform, vanzelf, maar wel geprobeerd om iets met de shadows en highlights te doen. Ik wil nog iets meer gaan doen met gezichten schilderen, nu zijn die uiteindelijk allemaal nog een beetje egaal Vallejo-skintone vaak.

Met vriendelijke groet!

photo 487248

photo 487250

photo 487249


Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 okt, 2019 18:43 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ja, dat zijn betere foto's zo op mijn scherm.
Ik vind je conversies altijd wel wat hebben, en inderdaad een engels uniform is...................nou ja..........engels saai, maar je kan er desondnks nog wel wat mee doen om het wat "sprankelijker" te maken. Uiteraard zijn de volgende zaken gebaseerd op persoonlijke smaak en wat ervaring (al is dat bij de 54 mm minder dan bij de grotere schalen

Ik zou dus meer met de 12o'clock methode gaan werken, dus zonzijde lichter dan grondzijde en dan iets meer contrast in het lichte gedeelle tussen de highlights en shadows en meer overgang tussen de kleuren in de schaduwgedeeltes, hiermee krijg je een dan minder egaal uniform voor de gemiddelde kijker en gaat het figuur meer leven. In principe zijn bijv de gezichten van Martin Visser mooi, en simpel, Peter toof heeft een wat andere stijll
Bij dit figuur zou ik alleen het aangezicht iets lichter maken, lijkt mij voldoende

En als boogschutter sprekend, de flatbow mag best de kleur krijgen van vuren of grenen, dus beetje bruingeel, vwb houdig, daar kan jij niets aan doen, maar ik krijg mijn longbow echt nooit zover uitgetrokken op deze manier en ik zou mijn pijlentas of aan mijn zijde of op mijn rug hebben maar das wel heel erg de liefde bedrijven met kleine miertjes hoor :lol: :lol: :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 okt, 2019 12:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Bert en anderen,

Bedankt (weer) voor je uitgebreide reactie. Laat ik zeggen dat mijn affiniteit met de (long)bow er eentje is die alweer zo gedateerd was dat het makkelijk was om even het idee te willen uitvoeren om het op deze manier wat nieuw leven in te blazen. En alleen zo zeg ik dan dat het mij niet tegenvalt, al mag ik ook zeggen dat er t.o.v. het origineel ook niet zoveel veranderd is uiteindelijk. Mag ook wel vanwege het "informatielek" (dacht dat er meer in het boek stond dan zo was;-)

Vriendelijke groet en respect trouwens voor je werk aan het laatste figuur, net een workshop in het echie,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 dec, 2020 18:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal, heb ik nog het idee voor een zo'n echte stand-alone oftewel last-stand, dio, maar had ik een dit figuur en details voor deze eerdere nog beschikbaar, categorie: te mooi om te laten liggen.
Vriendelijke groet, Anne

photo 526739
photo 526740
photo 526738

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 mei, 2021 9:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal, een kleine update van een nog steeds klein vignet, maar wel iets uitgebreid dus nog. Ook heb ik de boogschietende tank commander iets wille wijzigen aan z’n boogpeeshand en is de pees zelf ook vervangen. Het andere figuur moet trouwens iemand voorstellen van de Royal Engineers met bruine infanterie-baret. Al met al nog heel wat kunnen verwerken, van m.n. explosief wapentuig (mijnen, magnetische AT-holle lading-granaten, granaten van de 88mm, 5cm en 75mm Sherman, Panzerfauste en handgraten div. soorten), maar wel gewoon dingen over de royale rand van het kringloopwinkelfotolijstje laten steken.
Groetjesphoto 537626
photo 537627
photo 537625
photo 537624

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 mei, 2021 13:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
die nieuwe boogpees maakt wel een groot verschil... De setting met de munitie vind ik persoonlijk storender, gewoon omdat het twee aparte verhalen zijn...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 mei, 2021 16:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind het leuk om een boogschutter te zien. Alleen zou ik hem wel een leren handschoen geven of een leren lapje over zijn vingers. Op deze manier schiet je 1 keer met de boog en dan ligt het vel van je vingertoppen.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 mei, 2021 12:54 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Dat vel zou nog wel meevallen, maar je pezen gaan er wel kapot mee, door het aanspannen van de boog

Afgaande van de dikte van de boog zou dit een warbow zijn met een hoog pondage (boven de 100 pond, dus je moet ca 45 kg trekken met een dun snoertje wat precies tussen de 1e en 2e vingerkoot ligt van wijs- en middelvinger, ik zou zelf de boog iets dunner en gladder hebben gemaakt. Men was het er niet overeens met wat voor boog hij rondlipe, sommige achten een engelse longbow, andere dachten een flatbouw, gezien de lengte

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 mei, 2021 17:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal, dan toch eindelijk het duo- vignette en ja er zat een “deadline” achter. Je kunt nog wel zien dat het niet ooit zo gepland is vanaf het begin, maar toch een leuke combinatie van wapent en figuren dacht ik zo. Bedankt voor het kijken, dit afronden smaakt naar meer. Groetjes, Anne
photo 538382
photo 538381

En nog een close-up, iets beter licht volgens mij...
photo 538564

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 mei, 2021 13:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi allemaal, op de één of andere manier heb ik jullie berichten over het hoofd gezien. Jammer vanzelf en ik zou graag willen zeggen dat dit mijn keuzes beïnvloed zou hebben qua afwerking, maar dat kan ik niet helemaal zeggen;),

Groet,

Anne
Ps: bedankt voor de info over boogschieten!

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement