Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vampire Queen
BerichtGeplaatst: di 03 apr, 2018 21:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 jul, 2013 12:55 pm
Berichten: 225
Woonplaats: Tiel
Het is vanwege de werkzaamheden aan de babykamer en de verdere voorbereidingen voor het vaderschap even geleden dat ik iets heb gepost op dit forum. Maar nu de kamer zo goed als af is en het aftellen/wachten nu echt is begonnen, is er weer wat meer tijd over voor de hobby. Tenminste, totdat de kleine vent er is natuurlijk :lol:

Ergens vorig jaar ben ik samen met een aantal vrienden begonnen aan Warhammer: The ninth age. Nu het gros van het leger klaar is, is het tijd voor het baasje. Iemand moet het leger leiden, toch?

Met Kerst heb ik het figuur al gekregen van mijn vrouw, maar omdat ik deze tot het laatst wilde bewaren (Lees: Eerst door de 80 andere figuurtjes heen zien te komen) begin ik er nu pas aan. Het is een supertof model van citadel zelf, en ik kijk er al enige tijd naar uit om het te mogen schilderen;

Afbeelding
Afbeelding

Zoals altijd is de kwaliteit van citadel zeer goed. Je betaald er dan ook voor... In de blisterpack zit het figuur in meerdere delen in een kleine sprew en een 20mmx20mm base.

Het assembleren van het model ging zeer voorspoedig. De pasvorm is prima en er is ruimte voor wat foutjes. Hier en daar zaten wat gaatjes in het figuur, maar niets dat niet te repareren is met wat putty.

De figuren komen uiteindelijk in een movementtray, zodat je de eenheden makkelijk kunt verplaatsen. De ruimte in zo'n tray is niet al te groot, en dus moet je goed opletten waar je welk deel van elk figuur laat uitsteken, anders passen ze niet meer schouder aan schouder in de tray. De base heb ik wat verhoogd met wat stukken sprew, en daarna opgevuld met wat schedels en zand. Ze staat nu wat hoger dan de rest van de figuren, hetgeen haar beter tot recht laat komen als baasje van het geheel. Uiteindelijk ziet het er dan zo uit;

Afbeelding
Afbeelding

Het zwaard dat oorspronkelijk bij het figuur zat heb ik afgeknipt en weggegooid omdat ik het totaal niet vond passen. Ik heb er een zwaard uit de scrapbox opgeplakt;

Afbeelding

Nadat de lijm volledig was uitgehard heb ik het figuur in een badje van afwasmiddel en lauw water schoongemaakt en daarna in twee dunne laagjes zwarte primer gespoten. Vervolgens heb ik op de rug een dunne laag grijze primer gespoten en daarna van bovenaf nog een dunne laag witte primer. Ik had gelezen dat deze manier van primen automatisch de highlights aangeeft en wilde het eens proberen. Het figuur heb ik met behulp van een stukje dubbelzijdige tape op een flessendop geplakt, zodat ik het figuur zelf niet hoef aan te raken tijdens het schilderen.

Afbeelding
Afbeelding

De basislagen zitten er al deels op. Omdat paars de hoofdkleur is in mijn leger zal ik die kleur ook gaan verwerken in het baasje. De rok wordt paars en de rest zal een mix worden van zwart, donkergrijs en donkerblauw. De details, zoals de rozen op de rok, ga ik juist lichtere kleuren geven zodat deze er straks uitknallen.

Afbeelding
Afbeelding

Ik zal proberen het topic zo vaak mogelijk bij te houden. Vragen en opmerkingen zijn zoals altijd welkom!

Gr,

Mark

_________________
"When in doubt, add mud."


Laatst bijgewerkt door Marek de oor op di 03 apr, 2018 21:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Vampire lord
BerichtGeplaatst: di 03 apr, 2018 21:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Vind je het goed dat ik zo nu en dan even spiek? Ik ben ook met een figuur bezig (een dame in 1:24).

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Vampire lord
BerichtGeplaatst: di 03 apr, 2018 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 jul, 2013 12:55 pm
Berichten: 225
Woonplaats: Tiel
tsjopper bob schreef:
Vind je het goed dat ik zo nu en dan even spiek? Ik ben ook met een figuur bezig (een dame in 1:24).

René


Uiteraard, daar is het forum voor, toch? Heb je ook foto's van jouw 1:24 dame? :D

Mark

_________________
"When in doubt, add mud."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Vampire Queen
BerichtGeplaatst: wo 04 apr, 2018 6:47 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ha Marek
leuke dame heb je daar, al is de schaal voor mij te klein

Maar op de foto's kan ik het niet goed zien, maar wat is jouw idee over die primer truk?
het lijkt mij wel een hele slimme manier , want je heb soms figuren waar het domweg slecht te zien is (en het zou een hele goeie hulp zijn voor mijn draak)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Vampire Queen
BerichtGeplaatst: wo 04 apr, 2018 10:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 jul, 2013 12:55 pm
Berichten: 225
Woonplaats: Tiel
Bert Takken schreef:
Maar op de foto's kan ik het niet goed zien, maar wat is jouw idee over die primer truk?


Het idee is om het figuur eerst in het zwart te primen, en vervolgens (afhankelijk van de lichtbron) de primer ook van die kant in lichtere kleuren (grijs & wit) de primer aan te brengen. In mijn geval wil ik de lichtere kleuren op de achterkant en bovenop hebben. Vandaar dat ik de achterkant ook in het grijs heb geprimed, en van bovenaf het figuur ook met wit heb gesprayed.

De fotos laten het niet goed zien maar het idee werkt wel. Ik kan nu al goed zien wat straks lichter van kleur moet zijn.

Gr,

Marl

_________________
"When in doubt, add mud."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Vampire lord
BerichtGeplaatst: do 05 apr, 2018 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Marek de oor schreef:
Heb je ook foto's van jouw 1:24 dame?


Nog niet.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Vampire Queen
BerichtGeplaatst: zo 08 apr, 2018 21:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 jul, 2013 12:55 pm
Berichten: 225
Woonplaats: Tiel
Zul je net zien natuurlijk. Afgelopen week kreeg ik 'verplicht' twee dagen verlof op het werk, dus dan hou je wat extra tijd over. U raad het al; Het pupke is al af... :lol:

Het ging allemaal veel sneller dan dat ik had gedacht, maar ik ben persoonlijk zeer tevreden over het eindresultaat. Zeker voor een figuur dat uiteindelijk voor wargaming bedoeld is. Natuurlijk ben ik weer vergeten om tussendoor foto's te maken, dus heb ik alleen foto's van het eindresultaat;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De base is bewust heel simpel van kleur. De rest van m'n leger staat op dezelfde kleur bases, en die van het baasje moet natuurlijk matchen. Het idee/fantasie erachter is een soort van afgestorven grond waar niets meer groeit en van al het leven is onttrokken. Heel simpel (en lui) maar in dit geval doeltreffend.

Dat was hem dan alweer voor nu. Niet echt en bouwverslag te noemen, maar toch wat leuks neergezet. Vragen en opmerkingen zijn altijd welkom!

Gr,

Mark

_________________
"When in doubt, add mud."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Vampire Queen
BerichtGeplaatst: ma 09 apr, 2018 8:29 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ik vind het mooi geworden, mooie details (voor zover ik kan zien op mijn monitor) vind vooral de cape aan de achterzijde perfect geworden, mooie kleurovergangen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Vampire Queen
BerichtGeplaatst: ma 09 apr, 2018 14:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 apr, 2005 20:58 pm
Berichten: 726
Woonplaats: Amsterdam
inderdaad heel mooi gedaan. lekker veel contrast.

_________________
So many kits, So little time........
Bezig met:

Herbouw Predator 2 1/3
Optimus Prime papier model
Aboriginal Predator


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Vampire Queen
BerichtGeplaatst: di 10 apr, 2018 8:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Wat een mooi gegoten figuurtje en al even mooi geverfd. Bedankt voor de tip voor de highlights. Die ga ik zeker onthouden.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement