Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: WW1 piloot 1/10
BerichtGeplaatst: vr 16 feb, 2018 22:42 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Nu Brad bijna klaar is heb ik de volgende eens uit de doos gehaald

Afbeelding

Nu heeft deze 2 koppen, dus deze hierboven met de bril voor en 1 met de bril op de kap. Ik had in het koopspook al geschreven dat ik twijfelde welke ik zou gaan doen, tja, ik denk dat ik van imo maar een copietje ga maken zodat ik twee, practisch, identiek figuren heb. Maar het veranderd met de dag bij mij, dus zou de romp de zomaar iets kunnen veranderen.

Dit is even puur een introotje voor een nieuw figuur

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 feb, 2018 19:05 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Omdat ik een paar dagen wil wachten op het uitharden van de verf op WarDaddy, alvast een beetje begonnen met dit figuur, nou ja een tweede body. Ik wil daar een soort vignette van maken.
Ik mag dus lekker gaan Fimo kleien. Nou ja, lekker, Fimo is erg soepel en al veeg je er aar langs, je heb dan gelijk een afdruk, verder gaat het dan door de soepelheid, vaak net de verkeerde kant op.
"Maar waarom gebruik je dan Fimo?"

Nou ja, kijk, ik ben absoluut nog niet bedreven in het sculpten en werk je dan met zo'n 2 componenten spul, dan is het al hard voordat ik er iets zinnigs mee gedaan heb, en Fimo wordt pas hard als je het bakt, het is echter wel makkelijk bewerkbaar, nadeel daarvan is dat het gauw afbreekt, dus hoe dan ook, moet je er voorzichtig mee omgaan.
Ik kan er natuurlijk een copy van gaan maken, maar ten eerste heb ik dat nog nooit gedaan (wordt wel eens tijd, denk ik) te tweede wil ik het ook weer niet exact gelijk hebben.
Tussen alle bedrijven door heb ik vandaag wel iets kunnen doen, want zoals jullie weten heb ik 3 generatie vrouwen in huis die opeens alle drie het aanrecht nodig hadden of continu langs me heen denderde met een aangeboren lompheid.
ik
Ik zal 3 foto's plaatsen, de eerste is de grondbasis, dan 1 met de koppeis erbij en de derde is de stand van nu, al moet ik nog wel het nodige gaan doen. Ik werk in stappen dus steeds afbakken, zou je dit maar in 1 keer willen doen loop je groot risico om steeds weer dingen te vervormen.
Okee, dan de foto's maar eens

photo 437321

photo 437322

photo 437320

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: WW1 piloot 1/0
BerichtGeplaatst: ma 19 feb, 2018 15:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Aparte koppies, lijkt wel een beetje karikatuur-achtig. Maar een leuk duo.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: WW1 piloot 1/0
BerichtGeplaatst: ma 19 feb, 2018 16:45 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Het zijn inderdaad redelijk overtrokken koppen, maar daarom ook weer eens leuk, toch?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: WW1 piloot 1/0
BerichtGeplaatst: ma 19 feb, 2018 19:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Oh absoluut Bert. Je kan veel meer kanten op zeg maar.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: WW1 piloot 1/0
BerichtGeplaatst: ma 19 feb, 2018 20:11 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Soms, heel soms, valt iets als vanzelf in elkaar en ik heb inmiddels geleerd daar heel gelukkig van te zijn en dan niet veel meer te veranderen.
Met onderstaande vorderingen ben ik hooguit een 1.5 uur bezig geweest excl het bakken, maar voor het zelfde geld kan je hier rustig 4 uur mee bezig zijn. Het lijkt niets, maar als dit geen daily routine is, kan het je soms goed dwars gaan liggen :lol: :lol:

Maar goed, het is nu een kwestie van afwerken, dus naar de onderkant iets laten afslanken en met fijn schuurpapier de boel een beetje gaan oppolijsten.
Dan moet de sjaal er bij, ik wil deze niet flapperend hebben zoals de ander maar langs het lichaam laten hangen, dus eerst maar eens gaan uittesten met een lapje stof zodat ik weet hoe ik het moet doen.
Want vaak weet ik wel hoe ik iets moet doen in mijn hoofd, maar ik krijg het slecht vertaald naar mijn handen
Goed, voldoende gebabbeld, de foto dan maar

photo 437468

Ja en ik weet dat de grote overslag wat boller had moeten maken, mooi he, dat ik daar toevallig een sjaal overheen moet hangen :lol: :lol: :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: WW1 piloot 1/0
BerichtGeplaatst: wo 21 feb, 2018 14:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
En zo heb je er twee. Knap gedaan.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: WW1 piloot 1/0
BerichtGeplaatst: wo 21 feb, 2018 22:42 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Thanks

Ik had vanmiddag een sjaal gemaakt, maar bij het uiteindelijk passend maken van het kraaggedeeltje ging er toch het een en ander mis. Niet alleen het kraaggedeeltje van de sjaal, brak dit in een paar stukken en ook brak ik de kraag van de jas, Fimo is dus minder sterk dan resin. Of het bakken is niet helemaal lekker gegaan. Ik ga de kraag partij overnieuw maken, maar dan laat ik het een met rust. Wil eens zo'n setje mal en resinspul bestellen bij de webshop van Hanjo en van de Fimomaster een mal gaan maken en eens kijken of ik daar dan ook een resinmodel van kan gaan maken. Of moet ik voor een ander soort kwaliteit gaan.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: WW1 piloot 1/0
BerichtGeplaatst: do 22 feb, 2018 0:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Je moet dit even goed bestuderen Bert. Je hebt namelijk kans dat jouw mal uit 2 delen zal moeten bestaan. Dan nog, voor één figuurtje, is het die centen wel waard. Aan de ander kant, het is wel leuk en spannend. Zo zie je, aan mij heb je ook nix :lol:

Ik zou eerst maar een nieuwe 'master' maken. Die heb je zowiezo nodig. Ik heb de 'Polyurethaan giethars', wordt goed hard en is prima te schuren, wel nat.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: WW1 piloot 1/0
BerichtGeplaatst: do 22 feb, 2018 7:47 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Nee, inweze is het voor 1 figuur de moeite niet waard, maar dan leer ik het nooit. Maar hoezo een nieuwe master? Wat ik nu heb moet toch voldoende zijn?
Ik ga in ieder geval eerst eens bekijken waarom deze Fimo zo snel afbreekt, want ik heb wel meer pogingen gedaan en dan was minder breekbaar dan dit. waarschijnlijk toch de verkeerde soort meegenomen. In de buurt zit zo'n CreaBea toko, moet daarmijn licht maar even gaan opsteken, had ooit van een medelid een stuk Fimo gehad, maar das een beetje te hard geworden om daar iets mee te doen, dus neem een figuurtje mee van dat spul en hopen dat ze dan weten welke soort ik nodig heb.
Ach, het is weer een leuke oefening in sculpten toch? En anders toch maar eens ergens Magicsculpt of Greenstuff vandaan halen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement